A befektetés fontos fejezetet jelent az olyan globális összefogások terén, amelyek a szén-dioxid-kibocsátás mérséklését és az éghajlatváltozás elleni érdemi fellépést tűzték ki célul. A Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség szerint a kereskedelmi repülőgépek meghajtására használt, de kisebb szénlábnyomú SAF üzemanyag akár 65 százalékkal is hozzájárulhatna ahhoz, hogy az ágazat 2050-re elérje a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátást. Az alapanyagtól és az előállításához használt technológiáktól függően a SAF a hagyományos repülőgép-üzemanyaghoz képest drasztikusan csökkentheti az üvegházhatású gázok kibocsátását.
A konzorcium beruházásának részeként a Wizz Air, a Frontier Airlines és a Volaris kötelező érvényű megállapodásokat írt alá legfeljebb 90 millió gallon SAF megvásárlására. Az Indigo Partners vezetői helyet kapnak a CleanJoule igazgatótanácsában is.
Mi az SAF?
A fenntartható repülőgép-üzemanyag (Sustainable Aviation Fuel, azaz SAF) egy új generációs repülőgép-üzemanyag, amely fenntartható módon előállított, megújuló hulladékokból és maradék nyersanyagokból készül. A Neste MY Sustainable Aviation Fuel tiszta formában és az életciklusa során akár 80%-kal csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását a fosszilis repülőgép-üzemanyag használatához képest (a bevált életciklus-értékelési (LCA) módszerekkel, például a CORSIA módszertannal kiszámítva). A Neste MY SAF üzemanyagot „drop-in” üzemanyagként lehet használni, mivel kompatibilis a meglévő repülőgép-hajtóművekkel és repülőtéri infrastruktúrával, így ezekbe nem kell külön beruházni. Használat előtt a Neste MY SAF fenntartható repülőgép-üzemanyagot fosszilis repülőgép-üzemanyaggal keverik, és tanúsítják, hogy megfelel az ASTM repülőgép-üzemanyagokra vonatkozó előírásoknak.