Friedrich Lixl, a Pappas Auto Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója tájékoztatójában többek között elmondta, hogy a cég tavaly 3 304 gépjárművet adott el, 16 százalékkal többet, mint az előző évben. Nehézségeik között említette, hogy bár túljutottak a mélyponton, az előző időszak csökkenő eladási számai most már a szervizterületen érződnek, és ezzel mérséklődik a cég üzleti teljesítménye. Az idei évre az ügyvezető igazgató kisebb fellendülést vár, az új személygépkocsik értékesítése eléri majd a 60 ezret, ami nagyjából az 2009-es év szintjének felel meg.
A sajtótájékoztatón a szakújságírók a cég legújabb modelljét is megismerhették, a legfrissebb Mercedes-Benz CLS-t, amely a tavaly év végi Párizsi Autószalonon mutatkozott be.
A turisztikai újságírók számára Salzburg Tartomány Idegenforgalmi Hivatala ízelítőt nyújtott a Pappas Auto tágabb értelemben vett székhelye, a salzburgi tartomány turisztikai kínálatából is.
Primoz Kompan, Salzburg Tartomány Idegenforgalmi Hivatalának képviselője, aki a marketing területén dolgozik, felhívta a figyelmet több idei attrakcióra is.
Salzburg kártya - 190 látnivaló
Bár nem újdonság a Salzburg kártya, mégis érdemes megemlíteni, hogy idén már 190 nevezetességet, természeti látnivalót, strandot és tavi fürdőt kínálnak, ingyen lehet utazni vele a hegyi vasutakon és a tömegközlekedési eszközökön. A szolgáltató partnerek sora a levegőég királyainak házával és az Ércek, arany, ásványok múzeummal bővült az idén. Primoz Kompan kiemelte, hogy szeptember 4-én ismét európai sportolók ezrei állnak a salzburgi tóvidék változatos útvonalú versenyének rajtjához az ötödik Eddy Merckx Classic kerékpáros maraton, amelyen ott lesz Eddy Merckx, és nem maradnak el a kerékpársport más sztárjai sem. Szólt a a Családbarát szállodákról, kerékpáros élménytúrákról és a zarándokutak egész soráról.
Rekorderedmények Ausztria idegenforgalmában
„Soha ennyi üdülővendég nem látogatott még Ausztriába. 2010-ben összesen 33,4 millióan érkeztek - számolt be Ausztria turizmusának helyzetéről Szedlák Péter, az Österreich Werbung magyarországi marketingmenedzsere.
„A gazdasági válságot követően, amely Magyarországot kifejezetten érzékenyen érintette, a 2010-es évben már újra növekedésnek indult az Ausztriába irányuló turizmus” - mondta a szakember.
A tartózkodási idő minimális csökkenése mellett érdekes adatként szolgálhat, hogy a magyar vendégéjszakák 21,9%-a négy és ötcsillagos szállodákban, 24,4%-a háromcsillagos szállodákban, 24,2 százaléka pedig apartmanokban realizálódik.
A magyar vendégérkezések száma 3,7%-kal nőtt Ausztriában, míg a vendégéjszakák számát illetően 0,7%-os növekedést sikerült realizálni, így újra 1,5 millió fölé emelkedett az Ausztriában töltött magyar vendégéjszakák száma.
A legnépszerűbb 2009-ben Stájerország (28,8 százalék), majd Karintia (20,7 százalék) a harmadik helyen pedig Salzburg (18,1 százalék) állt.