A nemzetközi fronton továbbra is a Bécs-Budapest viszonylatban közlekedő Railjeté a pálma. Az eddig 2 óránként közlekedő vonatpárok menetrendjét tovább sűrítik, amint sikerül beállítania a vasúttársaságnak két újabb szerelvényt a vonalon. Nem légből kapott ötlet annak tudatában, hogy a vonatok teltházzal zakatolnak a két főváros között. Szintén jól teljesítenek a Bécs-Budapest-Debrecen, valamint a Bécs-Budapest-Kecskemét-Belgrád járatok. Debrecennél maradva, a cívisvárosból a nyártól Nagyváradra és Kolozsvárra indul éjszakai vonat. Növelik a járatok számát a Budapest-Berlin, Budapest-Hamburg útvonalon is. Prága napi hatszor közlekedik Budapestről.
Egyről kettőre növeli heti vonatai számát Várna felé a MÁV, míg Splitbe hetente háromszor - kedd, péntek, vasnárnap - lehet eljutni. Ismét közvetlen vonat inudl a görögországi Szaloniki felé.
Új menetrendet kap a Balaton is, rövidülnek a menetidők. Utóbbi elsősorban az északi partot érinti a székesfehérvári pályaszakasz felújításának köszönhetően. A munkálatok azonban a déli parton is folytatódnak majd, így Siófokot a jövőben akár 1 óra 10 perc alatt is el lehet érni. Az északi partra napi 17, míg a déli partra napi 20 vonat közlekedik idén nyáron.
Zaránd György elmondta: folytatódik a vasúti kocsik utasterének tavaly kezdődött átalakítása. Idén 350 megújult kocsi állítanak forgalomba. A recycling jegyében 55 használt - mint Zaránd György kihangsúlyozta: jó állapotú személykocsit vásárolt a MÁV. Ezek elsősorban a kelet-magyarországi régiókban közlekednek majd.
A sok remek hír mellett stratégiai megállapodást írt alá a MÁV-Start és a Volán Egyesülés az Utazás kiállítás alkalmából, melynek célja a „közösségi közlekedés versenyképességének javítása”. Emberi nyelvre lefordítva ez azt jelenti, hogy összehangolják a Volán busz menetrendjeit a MÁV érkezéseivel, indulásaival. Azaz például a Kabára késő este Budapestről megérkező és Földes felé tovább utazni kívánó utas az állomásról kilépve nem az aznapi utolsó sárga Ikarus éj sötétjében gyorsan távolodó füstölgő fenekét bámulja tehetetlen dühében.