Az elsődleges hatások közé tartozik, hogy az uniós és orosz légitársaságok minden járatot felfüggesztettek az európai közösség, valamint Oroszország között. Az európai cégek azonban a távol-keleti útvonalakat kénytelenek átszervezni, mert eddig az orosz légteret használták.
Hétfő délután a Kreml bejelentette, hogy 36 ország légitársaságait és gépeit tiltotta ki, a listán szerepel Magyarország is, kivételt a Roszaviacija orosz légügyi hatóságtól lehet kérni.
A Lufthansa, a Finnair, az Air France-KLM és a British Airways is felfüggesztette néhány napra pár távol-keleti járatát, hogy a korábbitól délebbre repüléshez megszerezhessék a légtérhasználati engedélyeket.
A Reuters jelentése szerint a korlátozó intézkedések a költségeket is jelentősen növelik, a Finnair például már visszavonta éves pénzügyi prognózisát. A helyzetet nehezíti, hogy a konfliktus miatt a nyersolaj ára is emelkedett.
Mindezek mellett az áruforgalomra is kihatással vannak az események, és a légiközlekedésben a lízingpiac is megérzi a gazdasági szankciókat, mivel az orosz légitársaságoknál több száz, nyugati lízingcég birtokában lévő repülőgép van kihelyezve, ezeket március végéig vissza kell adni.