A maláj gép eltűnése óta már 7 nap eltelt, és a katonai radar megállapítása szerint a Boeing utolsó észlelt helyzete arra enged következtetni, hogy a repülő egy navigációs pontok közötti útvonalon haladt az Andamán-szigetek felé. Ezért az illetékesek arra gyanakszanak, hogy eltérítették a gépet, amit olyasvalaki vezetett, aki repülési képzésben részesült.
Köze lehet az ujgurokhoz?
Ez összefügghet azzal a ténnyel, hogy egy 35 éves ujgur származású férfi is utazott a gépen, aki a vizsgálatok szerint repülésszimulációs tréningen vett részt korábban. A hatóságok kiemelt figyelmet szentelnek az utas kivizsgálására, aki egyébként művészember: olajfestményeket készít. A muzulmán vallású ujgur aktivisták nem fogadják el a kínai kormány fennhatóságát, és több szervezett támadásért is ezt a népcsoportot gyanúsítják. 2012 nyarán egy, a Kína Hszincsiang-Ujgur autonóm területén közlekedő légi járaton hatástalanítottak merényletre készülő ujgurokat, állítólag ők a felelősek egy jeep balesetért a Tienanmen téren, és a közelmúltban történt, kínaiak ellen irányult késelésért is a jünnani Kunming városában.
Az új információk a nyomozásban érdekelt emberektől származnak, így ez az első egyértelmű jele annak, hogy a gépet eltéríthették – amit az is alátámaszthat, hogy a hajtómű által a földi irányításhoz küldött adatok szerint a gép még körülbelül 4 órán keresztül repült az eltűnését követően, a jeladót pedig szándékosan kapcsolhatták ki - ahogyan erről mi is beszámoltunk korábbi cikkünkben.
A legújabb információk birtokában a gép keresését kiterjesztették az Indiai-óceánra és az Andamán-tengerre is.