Szemléletváltást várnak a regionális repterek

A korszerű jogi környezet és esélyegyenlőségük megteremtése mellett elsősorban szemléletváltást vár a formálódó légügyi koncepciótól a Vidéki Repülőterek Szövetsége (VRSZ) - nyilatkozta Vadász László elnök.

Ahol a jogszabályokat alkották, ott - eddig - csak ferihegyi léptékben voltak képesek gondolkodni. Pedig egy reptér ma már nem luxusberuházás, hanem komoly versenyképességi tényező. Így befektetésektől, fejlesztésektől eshet el az a térség, amelyből egy órán belül nem érhető el légi szállítási lehetőség - mondta az elnök, aki a győr-péri repteret üzemeltető társaság ügyvezetője.   

Csak mentek a saját fejük után

Megjegyezte: az 1970-es évek végén megszűnt Magyarországon a belföldi légiközlekedés, pedig két évtizeddel korábban még európai szinten működött a rendszer; a rendszerváltás után a repülőterek kezelői - egységes koncepció híján - mind saját fejük után kezdtek a hasznosításnak. Ugyanakkor számos olyan teher sújtja őket, amelyekkel a fővárosi légikikötőnek nem kell számolnia.   

Ferihegyen kívül csak Debrecen és Sármellék reptere kapja ingyen a határforgalomban be- és kiléptető szolgálatot, a többieknek kiszállási díjért, órabérért és illetékért kell igénybe vennie ezt, minden vidéki légikikötőnek magának kell gondoskodnia a tűzoltófeladatok ellátásáról, míg a fővárosban ezt a szolgáltatást a katasztrófavédelem biztosítja - hozott fel példákat.   

Mint mondta: azt szeretnék, ha ezekkel a lehetőségekkel ők is élhetnének, de álláspontjuk szerint mindez még messze nem elég ahhoz, hogy a hazai regionális repterek a mostani, egy százalék alatti helyett az Európában bevett, 35-55 százalékos részesedést hasíthassák ki maguknak a légiforgalmi piacból.

Kiaknázatlanul

Arra is szükségük volna például, hogy a nemzetközi mellett a belföldi kereskedelmi repülésekhez használt üzemanyag is adómentessé váljon, hiszen most jelentős, a versenyképességet igencsak rontó hátrányban vannak a hazai vállalkozások. Nagyrészt emiatt a hazai kereskedelmi repülés nem tudott kialakulni. Nem tudja a magyar gazdaságot segíteni, és adóbevétele sincs a költségvetésnek. Ha ezt a lépést megtennék, akár a hazai áruszállító és postarepülés is újraindulhatna, lehetne légitaxi, regionális légitársaságok is a piacra léphetnének.   

Vadász László hozzátette: rögzíteni kellene az "egy régió, egy reptér" elvet is, hiszen az egymáshoz közel fekvő leszállóhelyek egymástól szipkáznák el az ügyfeleket, így akár mindkettejük vesztét okozva.

A VRSZ elnöke megemlítette: a szervezet tevékenyen részt vesz a formálódó légügyi koncepció előkészítésében, és szakembereik minden munkacsoportban aktívan képviselik e szegmens szereplőinek érdekeit.

Forrás: MTI


Nem közlekednek a TGV-szerelvények, pedig kezdődik a nyári olimpia

Nem közlekednek a TGV-szerelvények, pedig kezdődik a nyári olimpia 

Röviddel a nyári olimpiai megnyitó kezdete előtt nagyszabású támadás érte a francia vasutat, amelynek célpontja a TGV-hálózat megbénítása.
Búcsú a Volánbuszoktól, jönnek helyettük a MÁV Személyszállítási Zrt közlekedési eszközei

Búcsú a Volánbuszoktól, jönnek helyettük a MÁV Személyszállítási Zrt közlekedési eszközei 

MÁV Személyszállítási Zrt. néven folytatja tovább tevékenységét a Volánbusz Zrt. és a MÁV-Start Zrt.
Eltökélt a fenntartható légi közlekedés érdekében a holland légitársaság

Eltökélt a fenntartható légi közlekedés érdekében a holland légitársaság 

Folyékony hidrogén üzemű tesztrepülésen kezd dolgozni a KLM.
Újabb nagy bejelentést tett a Wizz Air: komoly mérföldkőhöz érkeztek

Újabb nagy bejelentést tett a Wizz Air: komoly mérföldkőhöz érkeztek 

Négy új útvonalat és járatbővítést jelentett be a Wizz Air, ezzel a valaha volt legnagyobb légitársaságává nőtte ki magát Magyarországon a rendelkezésre álló helyek számának tekintetében.
A klímaaktivisták elintézték Európa egyik legforgalmasabb repterét

A klímaaktivisták elintézték Európa egyik legforgalmasabb repterét 

Németország legforgalmasabb repülőtere, a frankfurti repülőtér csütörtök reggel több órára felfüggesztette a járatokat, miután klímaaktivisták a kifutópályákra ragasztották magukat.
Nemzetközi design díjak a BAHART új hajóinak

Nemzetközi design díjak a BAHART új hajóinak 

Az esztétikus kialakítású és a legkorszerűbb emissziós előírásoknak megfelelő négy új hajó alig néhány hónappal forgalomba állítása után máris rangos nemzetközi elismeréseket vívott ki.
Kibertámadás érte Split repülőterét

Kibertámadás érte Split repülőterét 

Több tucatnyi repülőgép nem tudott felszállni hétfő este a horvátországi Splitben zsarolási célú kibertámadás miatt, közölte a horvát közlekedési minisztérium.
Az autóval közlekedőknek zárva, a gyalogosoknak nyitva a dunai rakpart

Az autóval közlekedőknek zárva, a gyalogosoknak nyitva a dunai rakpart  

Július 26-tól augusztus 18-ig lezárásra kerül a rakpart teljes területe az autós közlekedés számára és a forgalom helyét a gyalogosok veszik át.
Borrekord a tengeren

Borrekord a tengeren 

Több mint száz díjat nyert ez a hajótársaság.
Babaápolási cikkek, fagyi és ajándékcsomag az ülésen - így várja ez a légi társaság legkisebb utasait

Babaápolási cikkek, fagyi és ajándékcsomag az ülésen - így várja ez a légi társaság legkisebb utasait 

A világ legnagyobb nemzetközi légitársasága pontosan tudja, hogy a gyermekekkel utazók plusz kihívásokkal néznek szembe, épp ezért számos családbarát szolgáltatással könnyíti meg repülőútjukat.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.