Szép, kerek évfordulót ünnepel Magyarországon a Lufthansa

Ötven évvel ezelőtt augusztus 26-án érkezett először Lufthansa-járat Budapestre. A német légitársaság fél évszázados magyarországi működésének mérföldkövei.

Napra pontosan ötven évvel ezelőtt, 1967. augusztus 26-án landolt a Lufthansa LH194/195 számú, első közvetlen járata Frankfurtból Budapestre: a „Kiel” névre keresztelt Boeing 727-30-as München érintésével érkezett a magyar fővárosba, majd innen folytatta útját Belgrádba.

Alig egy évvel később már egy második járatot is indított Budapestre a német légitársaság, amely a Düsseldorf – München – Budapest – Belgrád útvonalon közlekedett.

1969 áprilisában önálló irodát nyitott a vállalat, amely az akkori Felszabadulás tér 1. szám alatt működött.

1971-től a budapesti járatok immár Belgrád érintése nélkül közlekedtek a német városok és Budapest között.

A 80-as évek végén Stuttgart, majd Berlin, később pedig Hamburg és Köln is felkerült a Budapestről közvetlen Lufthansa járattal elérhető városok listájára, a légicég pedig 1990-ben átköltözött a ferihegyi 2-es terminálra.

“Nagy utat tettünk meg, hiszen ötven évvel ezelőtt egyetlen járattal létesítettünk kapcsolatot Magyarország és Németország között, ma pedig heti 69 járatunkkal a legnagyobb, piacvezető hálózati légitársaság vagyunk Magyarországon. Légitársaságunk a Lufthansa Csoporthoz tartozó Austrian Airlines, SWISS International Air Lines, Brussels Airlines és Eurowings révén hetente 168 járatot közlekedtet Magyarország és Ausztria, illetve Németország, Svájc és Belgium között. A Csoport magyarországi járatait évente több mint 1,6 millió utas választja, így a harmadik legnagyobb légiutas-szállítók vagyunk az országban” – mondta Antal Gábor, a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője.

A Lufthansa az egyetlen, amely Magyarországon három repülőterére közlekedtet járatokat, hiszen Budapest mellett 2016 áprilisától már Debrecenbe is jár közvetlen Lufthansa-gép Münchenből, míg a nyári időszakban Lufthansa-charterjáratok repülnek Németországból Sármellékre, a Hévíz-Balaton repülőtérre.

A Skytrax légiipari piackutató intézet 18 millió utas megkérdezése alapján 2017-ben a „Legjobb Európai Légitársaság” díjat a Lufthansának adta, a német légicég a hetedik helyen végzett az abszolút értékelésben.

A mintegy 130 000 főt foglalkoztató Lufthansa Csoport a tavalyi év során közel 110 millió utast üdvözölhetett gépei fedélzetén, heti 11 738 járata segítségével pedig a világ 103 országának 308 célállomására lehet eljutni.

A Csoport flottája 617 repülőgépből áll, 2025-ig pedig 205 új repülőgépet érkezik a vállalathoz. Innováció és modern repülőgépek az utasok szolgálatában Nem csupán mérete és járatszáma miatt meghatározó a Lufthansa, számos innováció is a német légitársasághoz kötődik.

A Lufthansa vezette be 2003-ban a világon elsőként a szélessávú fedélzeti internetet, amely ma már az interkontinentális flotta 107 tagján elérhető, ez év áprilisától pedig immár a Lufthansa, az Austrian és a Eurowings Airbus A320-as repülőgépeinek egy részén is elérhető a szolgáltatás.

2009-ben a világon elsőként a Lufthansa check-in termináljai rendelkeztek rádiófrekvenciás azonosító rendszerrel egybekötött kártya- és útlevélolvasóval, amely révén okostelefonra letölthető beszállókártyával is fel lehetett jutni a gépre. A vállalat volt az indító légitársasága a Boeing 737-es, 747-8-as, illetve A320neo géptípusoknak.

Óriásgépeket hoztak Budapestre

A magyar utazóközönség és a repülés szerelmesei számára több repülőgépet is a Lufthansa mutatott be először Magyarországon, hiszen 1985-ben a német légicég hozta el először Budapestre a Boeing 747-es Jumbót, majd 2011 októberében a világ legnagyobb utasszállítójának, az Airbus A380-asnak a le- és felszállását csodálhatták meg több ezren. A sorozat pedig idén folytatódik, hiszen az ötvenéves jubileum alkalmából szeptember 8-án a Lufthansa budapesti ünnepségére érkezik a világ legmodernebb szélestörzsű gépe, az Airbus A350-es, amely géptípus még nem járt magyar légikikötőben.

„Az elmúlt ötven évben sokat fejlődtek a repülőgépek, a kabinok, a szolgáltatások földön és levegőben, a Lufthansa alapértékei azonban változatlanok: magas minőségű termékeket nyújtunk utasainknak, innovációink pedig az utasok kényelmét, biztonságát és a környezetvédelmet szolgálják” - tette hozzá Antal Gábor.

A Lufthansa jelentős bázist épített ki a magyar fővárosban, hiszen 1995-től az informatikai megoldásokat szállító Lufthansa Systems alapított leányvállalatot Budapesten, a repülőgép javításokat és karbantartásokat végző Lufthansa Technik Budapest pedig 2002-be alakult meg, így a Csoport közel 700 munkavállalót foglalkoztat Magyarországon.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.