A szervezet korábban még lenyelte egy másik orosz társaság, az Avianova erotikus reklámját, de most már tuladonképp azzal is bajai vannak. Az ausztrálokat kiakasztó két reklám az orosz piacon már fel se tűnik, az ottani trend szerint most minden terméket szexszel próbálnak meg eladni.
Az orosz Aeroflot légitársaság olyan naptárral tervezi meglepni leghűségesebb utasait, amiben meztelen légikisasszonyokat láthat a társasággal legtöbbet repülő közönség. A naptár ingyenes, ráadásul most már elég hírhedt is, mert a képek - az Aeroflot nagy bánatára - felkerültek az internetre, és az Ausztrál Légikísérők Jogvédő Szervezete is kikelt ellenük.
"Ezek a reklámok azt sugallják, hogy a fedélzeti személyzet a termék része, káros üzeneteket közvetítenek, a szexuális zaklatás és erőszak veszélyeinek teszik ki a fedélzeti személyzetet néhány dollárnyi bevételélt cserébe. A fedélzeti személyzet megérdemli, hogy biztonságos környezetben dolgozzon, és hogy méltósággal, tisztelettel kezeljék" - nyilatkozta az ausztrál szervezet titkára, Jo-Ann Davidson.
A Légikísérők Jogvédő Szervezete ezért szeretné elérni, hogy az orosz reklámmal a nemzetközi szövetség is foglalkozzon. Az Aeroflot részéről egyelőre nem reagáltak a kritikákra.
A naptár körüli balhé nem tesz jót a szintén orosz Avianova légitársaság pár nappal ezelőtt bemutatott reklámjának sem, amiben ugyan nincsenek meztelen légikisasszonyok, vannak viszont bikinisek, akik erotikusan mossák a nemrég indult társaság repülőit.
Az utóbbi időben megszaporodtak a repülést szexualitással hirdető reklámok, de vannak olyan esetek is, amikor a dolog rosszul sül el. Ilyen például a Spirit Airlines olajkatasztrófát parodizáló reklámja, amiben mexikói, floridai tengerparti üdülőhelyekre induló kedvezményes járataikat egy olajos testű modellel reklámozták a "Nézze meg az olajat a mi partjainkról" szlogen kíséretében. A reklám nagy felháborodást keltett, komoly netes tiltakozási hullámot váltva ki a Twitteren és a Facebookon is.
A meztelen légikísérős naptár egyébként nem is igazán nevezhető újdonságnak, az erotikus reklámokból általában bevállalós Ryanair nemrégiben azzal keltette fel a figyelmet, hogy jótékonysági céllal készített hasonló naptárt. Igaz náluk csak félmeztelenül voltak a modellek. (Velvet)