A hódmezővásárhelyiek 1994 óta tervezték, hogy tehermentesítik a belvárost a 45-ös és a 47-es főút átmenő forgalmától. A várost északról elkerülő út napi 14-17, csúcsidőben 20 ezer jármű átmenő forgalmától és az ezzel járó levegőszennyezéstől, por- és zajterheléstől szabadítja meg a települést, jelentősen javítva ezzel az itt lakók életminőségét. A kétsávos elkerülő út pályaszerkezete úgy épült meg, hogy alkalmas négysávossá bővítésre.
A kormány célja, hogy a 2020-as években Szeged és Debrecen között 200 kilométer hosszan négysávos, a településeket elkerülő autóút épüljön - mondta Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter. A politikus kiemelten fontosnak nevezte Békéscsaba és Kecskemét összekapcsolását, valamint az észak-déli Kassa-Miskolc-Debrecen-Békéscsaba-Szeged korridor kialakítását a teher- és személyforgalom számára.
Az út környezetében május végéig tereprendezési munkák zajlanak, ezek azonban nem befolyásolják a gépjárműforgalmat. 2015-ben a 47-es főút Szeged és Békéscsaba közötti szakaszát kiszélesítették és nagyobb teherbírásúvá alakították át, a forgalom - Székkutas és Csorvás kivételével - a településeket elkerülve haladhat. A 47-es főút Szeged és Debrecen közötti négysávossá bővítésének előkészítésén már dolgozik a NIF Zrt. - tudatta Nagy Róbert, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója, aki a térségben folyó fejlesztések közül kiemelte a nagylaki elkerülő út, valamint a Szegedet és Hódmezővásárhelyt összekapcsoló tram-train építését.
Forrás: MTI