A többletszolgáltatás nélküli plusz díjtételt a Malévon kívül számos más légitársaság és utazási iroda is alkalmazza. Az egyesület szerint e gyakorlaton - amennyiben az ítélet jogerőssé válik - százmilliókat bukhatnak a légitársaságok. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) felhívta az utasok figyelmét, hogy a repülőútról kapott régi és új számláikat egyaránt őrizzék meg, ugyanis amennyiben az ítélet jogerőre emelkedik, az utasok visszakaphatják valamennyi utazási irodától, illetve légitársaságtól akár 2004. februárjáig visszamenően a repülőjegy-kiállítási díj címén kifizetett összeget. Az úgynevezett szervizdíj miatt kialakult jogvita első, nem jogerős bírósági ítélete kapcsán a Malév közölte: nincs szó sem az utasok megtévesztéséről, sem burkolt áremelésről. Amint a Malév kézhez kapja az írásba foglalt ítéletet, annak ismeretében dolgozza ki a fellebbezés részleteit. A légitársaság szerint ezt a díjat az iparág szinte minden cége alkalmazza, ráadásul a Malévnél ennek bevezetése arra az időszakra esett, amikor a cégnél jelentősen csökkentek a jegyárak. Hozzáteszik: az utasok korábban is kifizették a jegy kiállításának költségeit fedező díjat, csak az akkor a viteldíj része volt. Az új árstruktúra bevezetésétől a légitársaság a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően külön szerepeltette, tehát álláspontjuk szerint a jegykiállítási díj tényleges szolgáltatást takar. A Malév illetékesei úgy vélik, csupán az jelenthetett problémát, hogy az árak közlésekor alkalmazott formula a viteldíjon felül fizetendő tételek között adókat és illetékeket említett, díjat nem - ez a jövőben változni fog. A Malév hangsúlyozza: a per jogerős lezárása sem teremtene közvetlen lehetőséget a díj visszakövetelésére - írja a Napi Online.
Tisztességtelen a repülőjegy-kiállítási díj a Malévnál?
A Fővárosi Bíróság október 24-i első fokú ítélete jogosulatlannak és tisztességtelennek minősítette a Malév lassan két éve alkalmazott repülőjegy-kiállítási díját, igazat adva ezzel az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) közérdekű keresetének.

Elindult a dunai hajózási szezon
Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit
A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok
2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.

Jönnek az új Bubik
Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt
A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS
Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!
Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba
Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Exkluzív díjátadó a Duna-parton
Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút
Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.