A többletszolgáltatás nélküli plusz díjtételt a Malévon kívül számos más légitársaság és utazási iroda is alkalmazza. Az egyesület szerint e gyakorlaton - amennyiben az ítélet jogerőssé válik - százmilliókat bukhatnak a légitársaságok. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) felhívta az utasok figyelmét, hogy a repülőútról kapott régi és új számláikat egyaránt őrizzék meg, ugyanis amennyiben az ítélet jogerőre emelkedik, az utasok visszakaphatják valamennyi utazási irodától, illetve légitársaságtól akár 2004. februárjáig visszamenően a repülőjegy-kiállítási díj címén kifizetett összeget. Az úgynevezett szervizdíj miatt kialakult jogvita első, nem jogerős bírósági ítélete kapcsán a Malév közölte: nincs szó sem az utasok megtévesztéséről, sem burkolt áremelésről. Amint a Malév kézhez kapja az írásba foglalt ítéletet, annak ismeretében dolgozza ki a fellebbezés részleteit. A légitársaság szerint ezt a díjat az iparág szinte minden cége alkalmazza, ráadásul a Malévnél ennek bevezetése arra az időszakra esett, amikor a cégnél jelentősen csökkentek a jegyárak. Hozzáteszik: az utasok korábban is kifizették a jegy kiállításának költségeit fedező díjat, csak az akkor a viteldíj része volt. Az új árstruktúra bevezetésétől a légitársaság a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően külön szerepeltette, tehát álláspontjuk szerint a jegykiállítási díj tényleges szolgáltatást takar. A Malév illetékesei úgy vélik, csupán az jelenthetett problémát, hogy az árak közlésekor alkalmazott formula a viteldíjon felül fizetendő tételek között adókat és illetékeket említett, díjat nem - ez a jövőben változni fog. A Malév hangsúlyozza: a per jogerős lezárása sem teremtene közvetlen lehetőséget a díj visszakövetelésére - írja a Napi Online.
Tisztességtelen a repülőjegy-kiállítási díj a Malévnál?
A Fővárosi Bíróság október 24-i első fokú ítélete jogosulatlannak és tisztességtelennek minősítette a Malév lassan két éve alkalmazott repülőjegy-kiállítási díját, igazat adva ezzel az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) közérdekű keresetének.

A KLM újraindítja izraeli járatait
A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében
A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma
Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka
A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.

A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor
Szinte minden magyar fiatal bevet trükköket azért, hogy spóroljon a repülőjegyen.

Napi három FlixBus járat az Adriához
A zöld buszokkal gyorsan és környezetbarát módon juthatnak el a magyarok el a horvát tengerpart városaiba.

Csúcsforgalommal számol nyáron a HungaroControl
Az idei év első négy hónapjának forgalmi adatai előrevetítik minden idők legmagasabb légiforgalmát az idei nyárra.

Ezerrel erősít a MÁV-csoport Volán flottája
Ezer új autóbusszal válik még korszerűbbé és versenyképesebbé a Volán-flotta.

Változások a közlekedésben a kerékpáros körverseny miatt
A Tour de Hongrie profi kerékpáros körverseny budapesti szakaszán közlekedési változásokra, korlátozásokra kell készülni.

Forgalomkorlátozások vasárnap a fővárosban
Vasárnap egy futóversenyt és az Élet Menete rendezvényt tartják Budapesten.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.