„Az Európai Fogyasztói Szervezet, a BEUC által koordinált „koalíció” az Európai Bizottsághoz fordult panasszal az „illegális” díjak miatt. A Ryanair, az EasyJet, a WizzAir, a Transavia, a Volotea, a Vueling és a Norwegian Airlines kereskedelmi gyakorlatának „uniós szintű vizsgálatát” kérték a testülettől" – írja a Politico cikkére hivatkozva az index.hu.
Mint ismeretes a spanyol miniszter tavaly tavaly novemberben 179 millió eurós bírsággal sújtott öt légitársaságot tisztességtelen piaci gyakorlat, többek között a kézipoggyász külön díja miatt. Erre válaszul a Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary éles szavakkal illette a spanyol kormányt, és azt állította, a díjmentesítés a jegyárak emelkedéséhez vezetne.
A Ryanair, EasyJet, WizzAir, Transavia, Volotea, Vueling és Norwegian Airlines gyakorlata - miszerint a nagyobb kézipoggyászokért extra díjat kérnek – most uniós szintű vizsgálat alá kerülhet.
Fotó: Depositphotos
Mint írják, a spanyol fogyasztóvédelmi miniszter, Pablo Bustinduy szerint a poggyászdíj nem indokolt, mivel a fedélzeti poggyász szállítása nem jár többletköltséggel, a cégek pedig még csak felelősséget sem vállalnak érte. A miniszter emlékeztetett:
„Az Európai Bíróság 2014-ben kimondta: a kézipoggyász nem terhelhető külön díjjal, „feltéve, hogy súlya és mérete megfelel az észszerű és biztonsági követelményeknek”.
A légitársaságok viszont azzal érvelnek, hogy az extra díj a rendszer hatékony működését segíti, hiszen a fedélzeti poggyászok mennyiségének kontrollálása elősegíti a gyors beszállást és a járatok menetrendszerű indulását.
„A kemény spanyol fellépést másutt is követendő példának szánja Agustín Reyna, a BEUC főigazgatója, Pablo Bustinduy pedig egyenesen elfogadhatatlannak tartja, hogy bármely tagország feladja a fogyasztói jogok védelmére irányuló küldetését, és ezzel a légitársaságok érdekei mellé álljon.” – derült ki a cikkből.