Több A380-ast szeretne az Emirates,

2011 szeptembere és 2017 novembere között további 75 A380-as szállítanak le a légitársaságnak, de Clark 90 fölötti flottát látna szívesen a típusból.

Erre azonban a vezér legnagyobb sajnálatára nincs lehetőség, mivel az elsőként beszerzett gépek addigra az Emirates cégpolitikája értelmében kiöregszenek, így az új járgányok részben lecserélik az „öreg” flottát is.  

Az A380-as flotta bővítésének azonban akadnak „ingatlanfejlesztési” nehézségei a dubaji nemzetközi repülőtéren. A légitársaság A380-asainak 85%-a rövidebb útvonalakon közlekedik, 14 órás rotációkban. Emiatt a gépek a kívántnál sokkal hamarabb visszatérnek a bázisra, feltorlódhatnak. Míg, ha távolabbi kontinensekre repülnek, 35 órába is beletelhet, míg megfordulnak, így a repülőtér jelenlegi kiszolgáló infrastruktúrája hatékonyabban tudja ellátni a gépeket. Clark szerint a több gép érdekében úgy kell változtatni a típus jelenlegi járathálózatán, hogy 75-25 százalék legyen a rövidebb illetve hosszabb utak aránya.

Ezzel azonban az lehet a gond, hogy számos repülőtéren nem tudják fogadni a típust. Clark példaként a brazíliai Sao Paolót hozza fel, ahol nincs hely a gép 6 órás fordulási idejére. „De dolgozunk rajta” – tette hozzá a vezérigazgató.

Tim Clark Emirates vezér Bécsben azt nyilatkozta az ATW internetes szakportálnak, hogy a társság 15 A380-as gépének utasforgalmi teljesítménye egyre nő, megbízhatóságuk 99 százalékos.

Az Emirates A380-asainak legújabb úticéljai München, Kuala Lumpur és Róma lesznek 2011. október végétől.


A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás

A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás 

Ezzel kapcsolatban a következő közleményt juttatták el szerkesztőségünkbe.
Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban

Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban 

A következő két évtizedben 2 trillió (magyarul 2 billió, vagyis kétezerszer egymilliárd) dollár értékű fejlesztések várhatók világszerte a légiközlekedésben.
Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére

Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére 

Ugyanis hiába óvta őket a MÁV - ennek ellenére jegyet váltottak különböző vonalakon járó szerelvényeikre.
Új magyar jármű született

Új magyar jármű született 

Bemutatták az új magyar elektromos midibuszt - a Városligetben tette meg első köreit a bajai gyár fejlesztése.
Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér

Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér 

Örömteli hírről kaptunk tájékoztatást szerda délelőtt.
Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával

Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával 

Mesterséges inteligenciával teszi hatékonyabbá ügyfélszolgálatát a légitársaság.
Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS 

Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS  

Szorosabbra fűzi kereskedelmi együttműködését a három légitársaság: codeshare és interline megállapodást kötöttek.
Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek?

Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek? 

Az Emirates hét pontban összefoglalta azon tananyaga legfontosabb témáit , amelyet mindenkinek el kell sajátítani, aki jelentkezik hozzájuk légiutas-kísérőnek.
2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája

2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája 

A Közel-Keleten és Ázsiában, ezen belül is Indiában és Kínában látják a legerősebb növekedést és bővülést.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.