Több A380-ast szeretne az Emirates,

2011 szeptembere és 2017 novembere között további 75 A380-as szállítanak le a légitársaságnak, de Clark 90 fölötti flottát látna szívesen a típusból.

Erre azonban a vezér legnagyobb sajnálatára nincs lehetőség, mivel az elsőként beszerzett gépek addigra az Emirates cégpolitikája értelmében kiöregszenek, így az új járgányok részben lecserélik az „öreg” flottát is.  

Az A380-as flotta bővítésének azonban akadnak „ingatlanfejlesztési” nehézségei a dubaji nemzetközi repülőtéren. A légitársaság A380-asainak 85%-a rövidebb útvonalakon közlekedik, 14 órás rotációkban. Emiatt a gépek a kívántnál sokkal hamarabb visszatérnek a bázisra, feltorlódhatnak. Míg, ha távolabbi kontinensekre repülnek, 35 órába is beletelhet, míg megfordulnak, így a repülőtér jelenlegi kiszolgáló infrastruktúrája hatékonyabban tudja ellátni a gépeket. Clark szerint a több gép érdekében úgy kell változtatni a típus jelenlegi járathálózatán, hogy 75-25 százalék legyen a rövidebb illetve hosszabb utak aránya.

Ezzel azonban az lehet a gond, hogy számos repülőtéren nem tudják fogadni a típust. Clark példaként a brazíliai Sao Paolót hozza fel, ahol nincs hely a gép 6 órás fordulási idejére. „De dolgozunk rajta” – tette hozzá a vezérigazgató.

Tim Clark Emirates vezér Bécsben azt nyilatkozta az ATW internetes szakportálnak, hogy a társság 15 A380-as gépének utasforgalmi teljesítménye egyre nő, megbízhatóságuk 99 százalékos.

Az Emirates A380-asainak legújabb úticéljai München, Kuala Lumpur és Róma lesznek 2011. október végétől.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.