Erre azonban a vezér legnagyobb sajnálatára nincs lehetőség, mivel az elsőként beszerzett gépek addigra az Emirates cégpolitikája értelmében kiöregszenek, így az új járgányok részben lecserélik az „öreg” flottát is.
Az A380-as flotta bővítésének azonban akadnak „ingatlanfejlesztési” nehézségei a dubaji nemzetközi repülőtéren. A légitársaság A380-asainak 85%-a rövidebb útvonalakon közlekedik, 14 órás rotációkban. Emiatt a gépek a kívántnál sokkal hamarabb visszatérnek a bázisra, feltorlódhatnak. Míg, ha távolabbi kontinensekre repülnek, 35 órába is beletelhet, míg megfordulnak, így a repülőtér jelenlegi kiszolgáló infrastruktúrája hatékonyabban tudja ellátni a gépeket. Clark szerint a több gép érdekében úgy kell változtatni a típus jelenlegi járathálózatán, hogy 75-25 százalék legyen a rövidebb illetve hosszabb utak aránya.
Ezzel azonban az lehet a gond, hogy számos repülőtéren nem tudják fogadni a típust. Clark példaként a brazíliai Sao Paolót hozza fel, ahol nincs hely a gép 6 órás fordulási idejére. „De dolgozunk rajta” – tette hozzá a vezérigazgató.
Tim Clark Emirates vezér Bécsben azt nyilatkozta az ATW internetes szakportálnak, hogy a társság 15 A380-as gépének utasforgalmi teljesítménye egyre nő, megbízhatóságuk 99 százalékos.
Az Emirates A380-asainak legújabb úticéljai München, Kuala Lumpur és Róma lesznek 2011. október végétől.
Forrás: ATW - Air Transport World