A GYSEV a nyereséget fejlesztésekre, uniós pályázatok önrészére, valamint a cégcsoporton belüli tőkeszerkezet optimalizálására fordíthatja – írják az előző héten tartott éves rendes közgyűlésen elfogadott éves beszámolóról.
A GYSEV összevont mérlegfőösszege 77 milliárdról 98 milliárd forintra emelkedett, szolgáltatásaikat az előző évinél 11,36 százalékkal több, 3,526 millió utas vette igénybe.
Az osztrák területen hasonló növekedést mutat a személyszállítás és 2012 első negyedévében a dinamikus növekedés tovább folytatódik.
2011-ben a GYSEV csoport összes egysége eredményt termelt, ugyanakkor a tetemes nyereség közel 60 százalékát – a rendkívül nehéz üzletági környezet ellenére és Európában egyedülálló módon – az osztrák és magyar területen is működő cargo vállalatok termelték meg” - tudatta Skála János gazdálkodásért is felelős általános vezérigazgató-helyettes.
A vasúttársaság a 2011 évi eredményei után Magyarországon 458 millió forint, Ausztriában 780 ezer euró (mintegy 230 millió forint)társasági adót fizetett. Helyi adó kötelezettségei az érintett önkormányzatoknál a 2011 éves tevékenység után 336 millió forintot tettek ki – közölte Skála János.
A vezető hangsúlyozta: nem jöhettek volna létre mindezek az eredmények a szakmailag kitűnően képzett és felelősségteljes munkát végző munkatársak nélkül. Jól működő és eredményes GYSEV-et adott át az igazgatóság elnöke, a vezérigazgatóként távozó Dávid Ilona és a szintén távozó vezérigazgató-helyettes, Ungvári Csaba.
Az eredményből olyan eszközök beszerzését tervezik, amelyek a piacképesség növelését és fejlődését biztosítását szolgálják, valamint ebből több, már elnyert és folyamatban lévő uniós projekt önrészét is biztosítani fogják. Kiemelt szerepet kap a tavaly átvett vonalak villamosítása, amire már benyújtotta pályázatát a vasúttársaság.
„Az eredményesség annak tudatában különösen jelentős, hogy 2011-ben 214 kilométerrel bővült a vonalhálózatunk, decembertől pedig már a GYSEV szállította az utasokat ezeken a szakaszokon” – mondta Dávid Ilona, a vasúttársaság elnöke. „Több, kimondottan nagyszabású beruházásunk is volt tavaly: az új szakaszokra 11 darab használt, de kitűnő állapotban lévő Jenbacher motorvonatot vásároltunk, vasúti kocsi felújítási programba kezdtünk, állomásokat újítottunk fel, wifi-szolgáltatást építettünk ki várótermekben és intercityken. Emellett tavaly zárult a 48,6 milliárd forintos Sopron-Szombathely-Szentgotthárd nagyprojekt pályafelújítási szakasza. Ezek a beruházások rengeteg forrást igényeltek, mégis sikerült komoly eredménnyel zárni a tavalyi évet” – idézi a közlemény Dávid Ilonát, a vasúttársaság elnökét.
Forrás: MTI