Több tér, nagyobb kényelem

A London és Szingapúr között repülő utasok már kipróbálhatják a Singapore Airlines megújult kabinjait az első, business és turistaosztályon.

Az új üléseket és a Krisworld nevű megújult fedélzeti szórakoztató rendszert fokozatosan bevezetik a többi útvonalon is az új repülőgépek forgalomba állításával párhuzamosan. A légitársaság közel 150 millió dollárt költ a termékfejlesztésre az első nyolc Boeing 777-300-as esetében. A programot a későbbiekben kiterjesztik a flottába érkező Airbus A350-esekre is a következő évek során – hangzott el a légitársaság budapesti bemutatóján.

A kabin áttervezése során nem csak a kényelemre és az ergonómiára figyeltek oda, hanem az utasok eltérő életstílusát és érdeklődését is igyekeztek figyelembe venni. 

Az első osztályon az üléseket íves panelek zárják körül, jóformán teljes privát szférát biztosítva az utasoknak. Különleges világítási rendszer és 24-hüvelykes LCD-képernyő is jár az elit utasoknak.

A business class kabin áttervezése során is odafigyeltek arra, hogy minél több privát teret kapjon az utas. Az 1-2-1-es konfiguráció, a 132 fokban dönthető és komplett ággyá alakítható ülések és az ergonomikus üléspárna mind az utasok kényelmét szolgálja. A szórakozásról 18-hüvelykes képernyő valamint érintő-rendszerű kézivezérlő gondoskodik. A turistaosztály is tágasabb lett, az ülések kényelmesebbé váltak, szélesebb képernyőn élvezhetik a szórakoztató programokat az utazók.

A fedélzeti újdonságok közé tartozik, hogy a flottába érkező Airbus A350-esek fedélzetén az utasok szélessávú internetkapcsolatot kapnak és mobiltelefonálhatnak is. A megújuló Krisworld fedélzeti rendszer azt is lehetővé teszi, hogy több funkciót egyszerre vegyen igénybe az utas, például filmnézés közben is meg tudja nézni a legfrissebb híreket vagy követheti a repülőgép haladását. Korábbi írásunkban részletesen bemutattuk a fedélzeti újdonságokat. 

A légitársaság anyavállalata május közepén hozta nyilvánosságra a 2013. márciusában véget ért 2012-13-as pénzügyi év mérlegét. A Singapore Airlines mellett a SIA Engineering, SIA Cargo és a Silk Air légitársaságot tömörítő csoport nettó nyeresége a végleges adatok szerint 379 millió szingapúri dollárra nőtt, ellenben működési eredménye mínuszba (-57 millió dollár) fordult. Ennek okát a magas üzemanyagárakban és a gyenge világgazdasági helyzetben látják. Pedig a Singapore Airlines járatainak átlagos töltése még nőtt is tavaly (+1,9%), és elérte a79,3%-ot, a Silk Air és a SIA Cargo ellenben rontott egy évvel korábbi teljesítményén.

A Singapore Airlines jelenleg 34 ország 63 városába repül, ha hozzávesszük a Silk Air leányvállalat járatait is, akkor már 36 ország 99 úti céljába juthatunk el velük. Európa főbb nagyvárosaiba is közlekednek, sőt korábban bécsi járatot is üzemeltettek, a magyar utasoknak leginkább a frankfurti, müncheni vagy zürichi átszállást javasolja a légitársaság hazai képviselője, a Tensi Aviation. Kedves Marianna sales menedzser azt is elmondta, hogy szingapúri átszállással jóformán egész Dél- és Kelet-Ázsiát elérhetik az utasok, különösen Ausztrália, Új-Zéland és Indonézia főbb nagyvárosaiba indítanak naponta akár több járatot.

A Singapore Airlines volt az első légitársaság a világon, amely flottájába állította az Airbus A380-as óriásgépet, 2007. október 25-én Sydney és Szingapúr között. Ma már 19 darab A380-as van a flottában, melyek tíz úti célba, köztük Londonba, Párizsba és Zürichbe repülnek.

Hamarosan indul a légitársaság új globális reklámkampánya, amely a „Messzire megyünk azért, hogy…” címet viseli. És azért mennek messzire, hogy az utasok igazán különlegesnek érezzék magukat a fedélzeten. Ezért például az ülésekhez a bőrt a legjobb cserzőműhelyből szerzik be Skóciából, a teát egy fujiani ültetvényről szállítják, a legjobb filmekért pedig hajlandóak elmenni akár a Velencei Filmfesztiválra is.

Így készült a három reklámszpot:

{youtube|id=Io-XCojpIgE}


A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát 

A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.
Járattörlések a belgiumi repülőtéren

Járattörlések a belgiumi repülőtéren 

A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.
Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen 

A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.
Csak Itália területén robog a legújabb luxusvonat

Csak Itália területén robog a legújabb luxusvonat  

Az új La Dolce Vita gyártmány nyolc gondosan megtervezett útvonalon kínál művészeti élményeket, festői tájakat és gasztronómiai élményeket.
Balatoni vasútfejlesztések a láthatáron

Balatoni vasútfejlesztések a láthatáron 

Jelentős átalakulás előtt áll a Balaton északi partjának közlekedése.
A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val

A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val 

A SIA – a nagyobb légitársaságok között elsőként – együttműködésre lépett a mesterséges intelligencia szervezettel.
Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben

Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben 

Nyílt nappal várja az érdeklődőket a BKV Zrt. szombaton az Angyalföld kocsiszínben.
Próbautazás az autizmussal élők számára

Próbautazás az autizmussal élők számára 

Az Emirates légitársaság egy évvel ezelőtt indította el az akadálymentes és inkluzív légiközlekedési programjának újabb fejezetét, amely az autizmussal élő gyermekek és szüleik utazását hivatott segíteni.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.