Az új üléseket és a Krisworld nevű megújult fedélzeti szórakoztató rendszert fokozatosan bevezetik a többi útvonalon is az új repülőgépek forgalomba állításával párhuzamosan. A légitársaság közel 150 millió dollárt költ a termékfejlesztésre az első nyolc Boeing 777-300-as esetében. A programot a későbbiekben kiterjesztik a flottába érkező Airbus A350-esekre is a következő évek során – hangzott el a légitársaság budapesti bemutatóján.
A kabin áttervezése során nem csak a kényelemre és az ergonómiára figyeltek oda, hanem az utasok eltérő életstílusát és érdeklődését is igyekeztek figyelembe venni.
Az első osztályon az üléseket íves panelek zárják körül, jóformán teljes privát szférát biztosítva az utasoknak. Különleges világítási rendszer és 24-hüvelykes LCD-képernyő is jár az elit utasoknak.
A business class kabin áttervezése során is odafigyeltek arra, hogy minél több privát teret kapjon az utas. Az 1-2-1-es konfiguráció, a 132 fokban dönthető és komplett ággyá alakítható ülések és az ergonomikus üléspárna mind az utasok kényelmét szolgálja. A szórakozásról 18-hüvelykes képernyő valamint érintő-rendszerű kézivezérlő gondoskodik. A turistaosztály is tágasabb lett, az ülések kényelmesebbé váltak, szélesebb képernyőn élvezhetik a szórakoztató programokat az utazók.
A fedélzeti újdonságok közé tartozik, hogy a flottába érkező Airbus A350-esek fedélzetén az utasok szélessávú internetkapcsolatot kapnak és mobiltelefonálhatnak is. A megújuló Krisworld fedélzeti rendszer azt is lehetővé teszi, hogy több funkciót egyszerre vegyen igénybe az utas, például filmnézés közben is meg tudja nézni a legfrissebb híreket vagy követheti a repülőgép haladását. Korábbi írásunkban részletesen bemutattuk a fedélzeti újdonságokat.
A légitársaság anyavállalata május közepén hozta nyilvánosságra a 2013. márciusában véget ért 2012-13-as pénzügyi év mérlegét. A Singapore Airlines mellett a SIA Engineering, SIA Cargo és a Silk Air légitársaságot tömörítő csoport nettó nyeresége a végleges adatok szerint 379 millió szingapúri dollárra nőtt, ellenben működési eredménye mínuszba (-57 millió dollár) fordult. Ennek okát a magas üzemanyagárakban és a gyenge világgazdasági helyzetben látják. Pedig a Singapore Airlines járatainak átlagos töltése még nőtt is tavaly (+1,9%), és elérte a79,3%-ot, a Silk Air és a SIA Cargo ellenben rontott egy évvel korábbi teljesítményén.
A Singapore Airlines jelenleg 34 ország 63 városába repül, ha hozzávesszük a Silk Air leányvállalat járatait is, akkor már 36 ország 99 úti céljába juthatunk el velük. Európa főbb nagyvárosaiba is közlekednek, sőt korábban bécsi járatot is üzemeltettek, a magyar utasoknak leginkább a frankfurti, müncheni vagy zürichi átszállást javasolja a légitársaság hazai képviselője, a Tensi Aviation. Kedves Marianna sales menedzser azt is elmondta, hogy szingapúri átszállással jóformán egész Dél- és Kelet-Ázsiát elérhetik az utasok, különösen Ausztrália, Új-Zéland és Indonézia főbb nagyvárosaiba indítanak naponta akár több járatot.
A Singapore Airlines volt az első légitársaság a világon, amely flottájába állította az Airbus A380-as óriásgépet, 2007. október 25-én Sydney és Szingapúr között. Ma már 19 darab A380-as van a flottában, melyek tíz úti célba, köztük Londonba, Párizsba és Zürichbe repülnek.
Hamarosan indul a légitársaság új globális reklámkampánya, amely a „Messzire megyünk azért, hogy…” címet viseli. És azért mennek messzire, hogy az utasok igazán különlegesnek érezzék magukat a fedélzeten. Ezért például az ülésekhez a bőrt a legjobb cserzőműhelyből szerzik be Skóciából, a teát egy fujiani ültetvényről szállítják, a legjobb filmekért pedig hajlandóak elmenni akár a Velencei Filmfesztiválra is.
Így készült a három reklámszpot:
{youtube|id=Io-XCojpIgE}