A török légügyi vállalat 2024-ben 2,4 milliárd dolláros nyereséget ért el fő tevékenységeiből. Ennek megfelelően a társaság fenntartotta stabil jövedelmezőségét, és mindössze három év alatt 8,3 milliárd dollárral csökkentette nettó adósságát.
Bejelentették, hogy 260 millió dolláros készpénzes osztalékot fizetnek ki, miközben a jelenlegi részvény-visszavásárlási programja révén továbbra is elkötelezett a befektetői hozamok biztosítása mellett.
Fotó: Turkish Airlines
Összes bevételük 2024-ben éves szinten 8,2 százalékkal, 22,7 milliárd dollárra nőtt. Az utasforgalomból származó bevételek 4 százalékkal emelkedtek, míg a cargo üzletág bevételei 2023-hoz képest körülbelül 35 százalékos növekedést mutattak.
Az IATA adatai szerint a világ harmadik legnagyobb légi árufuvarozójává váltak.
A vállalat bevételei jelentős értéket képviselnek a török gazdaság számára, mivel teljes bevételének mintegy 18 milliárd dollárja exportbevételként került elszámolásra, míg teljes vagyona elérte a 40 milliárd dollárt, ami 2002 óta tizennyolcszoros növekedést jelent.
A TA működési pénztermelő képességének egyik mutatójaként az EBITDAR (kamatok, adók, értékcsökkenés, amortizáció és bérleti díjak előtti eredmény) 5,7 milliárd dollárt tett ki, 25,3 százalékos árréssel, összhangban a vállalat hosszú távú céljaival.
A légitársaság teljesítményével kapcsolatban a TA igazgatótanácsának és végrehajtó bizottságának elnöke, Prof. Ahmet Bolat ezt mondta:
Cégünk továbbra is iparági mércét állít fel erős pénzügyi teljesítményével és stratégiai növekedésével, amit a 2024-es eredményeink is bizonyítanak. A globális kihívások ellenére elkötelezettek maradunk díjnyertes szolgáltatásaink iránt, bővítjük nemzetközi hálózatunkat, miközben hosszú távú értéket teremtünk befektetőink, munkavállalóink és természetesen utasaink számára.
A közleményből az is kiderül, hogy 2033-ra flottájukat 800 repülőgép fölé bővítik. Ennek megfelelően a vállalat 2024-ben 12 százalékkal, 492-re növelte repülőgépeinek számát. Folytatták diverzifikációs stratégiájukat a repülőgép-finanszírozás terén, és 2024 folyamán összesen 1,8 milliárd dollár értékű finanszírozást valósítottak meg. A vállalat emellett az első Kínán kívüli légitársaság lett, amely kínai Jüanban szerzett finanszírozást.