Néhány héttel azután, hogy az AutoHop felvásárlásán keresztül Magyarországon is elérhetővé vált szolgáltatása, a világ egyik vezető telekocsi platformja, a BlaBlaCar bejelentette, hogy felvásárolja a carpooling.com-ot, Európa második legnagyobb telekocsi közösségét. A háztól-házig szóló alternatív tömegközlekedési megoldást nyújtó közösség globális pozícióját tovább erősíti, hogy platformja immár Mexikóban is elérhetővé vált. A BlaBlaCar közösség a két tranzakcióval a világ egyik legnagyobb megosztáson alapuló közösségi platformjává vált, amely három kontinensen nyújt lehetőséget az olcsó, kényelmes, hosszútávú utakra, és közösségi élményekre.
Mexikó a BlaBlaCar első piaca az amerikai kontinensen, a szolgáltatás megjelenése a cég legfontosabb célkitűzéséhez illeszkedik, miszerint a megengedhető utazás lehetőségét a világon mindenki számára szeretné hozzáférhetővé tenni, akinek csak szüksége van rá.
A két új piac becsatolásával a BlaBlaCar közösség 20 milliónál is több tagot, három kontinensen van jelen, és 19 országban (Belgium, Luxemburg, Hollandia, Horvátország, Franciaország, Németország, Magyarország, India, Olaszország, Mexikó, Lengyelország, Portugália, Románia, Oroszország, Szerbia, Spanyolország, Törökország, Egyesült Királyság, Ukrajna) elérhető.
Mindeközben nálunk
A Nemzetgazdasági Minisztérium a hazai taxis cégek nyomására április végén bejelentette, hogy „Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter utasítására vizsgálat indul az Uber taxicég ellen, amely érdemi adófizetés, és sok esetben a taxizáshoz szükséges szakmai feltételek teljesítése nélkül végzi tevékenységét. Az adóhivatali vizsgálattal a piaci verseny megóvását, valamint az adózó és a vonatkozó szabályokat betartó taxisok védelmét akarja biztosítani a tárca.”
Az NGM szerint „számos visszajelzés érkezett arra vonatkozóan, hogy az Uber rendszerében résztvevők jellemzően nem teljesítik az adókötelezettségeiket, ahogyan a személyszállításra vonatkozó szakmai követelményeket sem”.
Ujhelyi István, MSZP-s európai parlamenti képviselő még ezt megelőzően fordult az Európai Bizottsághoz, melytől több képviselőtársával együtt azt várja, hogy lássanak hozzá a felmérések szerint mintegy 110 milliárd dolláros forgalmat bonyolító sharing economy szektor szabályozásának.