Elemzésükben rámutattak, hogy a bővülés a nyár óta javuló világkereskedelmi és üzleti aktivitásnak köszönhető, ugyanakkor ezt a hatást regionális tényezők mérséklik. A közel-keleti, afrikai és ázsia-óceániai társaságok az átlagnál jobban, míg az észak-amerikai és európai légicégek az átlagnál kisebb mértékben növelték az árutonna-kilométerben mért teljesítményüket. Európában az orosz-ukrán konfliktus és a gazdasági szankciók miatt csak 1,4 százalékkal bővült a légiáru-fuvarozás.
Októberben a nemzetközi forgalom 5,6, a belföldi 3,9 százalékkal bővült, előbbi járatok 50,4, utóbbiak 32,7 százalékos töltöttséggel üzemeltek. A január-októberi időszakban a nemzetközi forgalom 48,7 százalékos töltöttség mellett 4,7 százalékot, a belföldi 30,7 százalékos töltöttséggel 3 százalékot javult a 2013 január-októberi időszakhoz képest.
Az ágazatot továbbra is a közel-keleti légitársaságok húzzák, amelyek 13 százalékot tudtak javítani 2013 októberéhez képest, Afrikából 9,6 százalékos bővülést jeleztek, az ázsia-óceániai térséget pedig egyes telekommunikációs eszközök iránt megugró kereslet segítette a 6,7 százalékos bővüléshez.
Forrás: MTI