Múlt héten Londonban Andy Harrison, az easyJet vezérigazgatója bemutatta a légitársaság új-generációs, környezetvédelmi követelményeknek megfelelő rövid távolságon működő repülőgépének tervét.
'
A várhatóan 2015-ben üzembe lépő „easyJet ecoJet” névre keresztelt repülőgép 25 százalékkal lesz csendesebb, 50 százalékkal kevesebb széndioxidot és 75 százalékkal kevesebb nitrogénoxid-származékot bocsát majd ki, szemben a mai legmodernebb repülőgépekkel. A kibocsátás csökkenéséhez 25 százalékban a megújult meghajtók, 15 százalékban a könnyebb repülőgépváz, 10 százalékban pedig a gép kialakítása és a korszerűsített forgalomirányítás járul majd hozzá. A könnyűsúlyú szerkezet és a nyitott rotorral rendelkező motorok a legmodernebb technológiákon alapulnak. Az új öko-utasszállító kevesebb, mint 47gramm széndioxidot bocsátana ki utaskilométerenként, a jelenlegi 97 grammal szemben. A mai repülőgépek általában 70 százalékkal bocsátanak ki kevesebb káros anyagot és 75 százalékkal csendesebbek, mint a hatvanas években közlekedő elődeik.'
Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.