A fővárostól 100 km-t kell utazni majd a repülőtérig. A repülőtér átadása 2009-re várható, évi 5-7 millió utas fogadását tervezik - írja a La Presse nevű helyi lap. A légi irányítótorony magassága 85 méter lesz, 32 repülőgép-állást, 18 mozgójárdát és egy 120 autóbusz és 500 személygépjármű befogadására alkalmas parkolót építenek. A kivitelezésbe és a finanszírozásba bekapcsolódik a privát szektor is. A koncessziós társaság kiválasztásához a tunéziai állam kiírt egy kétfordulós pályázatot. Az első forduló végén olyan vállalatok maradtak versenyben, melyeknek tapasztalatuk van reptér-építési projektek kivitelezésében, és megfelelő nemzetközi referenciákkal rendelkeznek. A második fordulóban kiválasztották az enphidai illetve monastiri repülőtérre koncessziót elnyerő vállalatot, amely ebben az esetben egy török beruházó, a TAV Airports Holding Co,. lett, amely így megépítheti és üzemeltetheti az új, enphidai repteret, illetve ezzel egyidejűleg elnyerte a monastiri repülőtér üzemeltetésének jogát is. A repülőtérnek rendelkezni kell majd minden modern felszereléssel és kényelmi berendezéssel, amelyek megkönnyítik az országba való gyors belépést. Ezeknek a modern technikáknak köszönhetően a csomagokra való várakozási idő lényegesen lerövidül majd. A leendő repülőtérnek köszönhetően turisták és üzletemberek ezrei élvezhetik majd a vidék szolgáltatásait.
Új repülőtér épül Tunéziában
Tunézia közép-keleti régiójában, 10 km-re Enfidha településtől új repülőtér épül. A reptér 40 km-re esik Sousse-tól és Hammamet-től.
Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül
A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?
A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!
Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett
Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit
Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen
A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban
Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.