A kedden kiadott brüsszeli közleményben az Európai Bizottság azt írta, az EU repülésbiztonsági politikájának középpontjában az európaiak és minden más utazó legmagasabb szintű légi biztonságának biztosítása áll. A Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó vállatoknak azonban egyike sem felel meg az uniós és a nemzetközi biztonsági előírásoknak – írja az MTI.
Fotó: Depositphotos
Az érintett két országban a polgári légiközlekedési hatóságok nem tudják biztosítani a légi fuvarozókra vonatkozó nemzetközi biztonsági előírások betartását. Az azonosított biztonsági hiányosságok mind a működési, mind a szabályozási területeket érintik. Ezek közé tartozik a képzett személyzet, valamint a repülési műveletek és a légialkalmasság felügyeleti folyamatainak hiánya, illetve a nemzetközi biztonsági előírások be nem tartása.
A frissített lista jelenleg 169 légitársaság számára tiltja az uniós légtér használatát.
Az Európai Bizottság 17 ország 142 légitársasága esetében indokolta a listába vételt azzal, hogy az illetékes légi közlekedési hatóságok nem végeznek vagy nem végeztetnek megfelelő biztonsági ellenőrzéseket.
A listán szerepel továbbá huszonkettő oroszországi légitársaság. Öt légitársaság – Air Zimbabwe (Zimbabwe), Avior Airlines (Venezuela), Iran Aseman Airlines (Irán), Fly Baghdad (Irak) és Iraqi Airways (Irak) – esetében bizonyítottan súlyos biztonsági hiányosságok mutatkoznak. Kettőnél pedig működési korlátozások vannak érvényben, ami azt jelenti, hogy a légifuvarozók csak meghatározott géptípusokkal repülhetnek az Európai Unió légterébe.
Ezek közé tartozik az iráni Iran Air és az észak-koreai Air Koryo.
Az uniós légiközlekedés-biztonságra vonatkozó lista frissítése a tagállami repülésbiztonsági szakértők egyhangú véleményén, valamint a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) által kiadott előírásokon alapul.