Újabb remek eszköz keseríti meg a budapesti reptérre utazó turisták életét

A gyanútlan turisták akár tízezer forintot is bukhatnak a 100E reptéri busz jegyautomatájának sajátos működése miatt.

A BKK úgy modernizálta az érintőkártyás fizetést a reptéri buszon, hogy a készülék nem ad jegyet vagy bizonylatot, csak felvillan egy zöld pipa. Sok utas kétszer, háromszor vagy akár többször is kifizeti a méregdrága jegyet, mire rájön a működési elvre, írja a hvg.hu.

"Szegény külföldiek közül van, aki ötször-hatszor is fizet, mire rájön"– mondja a 100E reptéri busz egyik sofőrje a portál kérésére.

A BKK 2023 júniusában jelentette be a – szerintük – örömhírt: Magyarországon teljesen egyedi, modern jegyvásárlási lehetőséget vezettek be a Deák Ferenc tér és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. terminálja között közlekedő, 100E jelzésű expressz buszon.

A Budapest Pay&GO nevű szolgáltatás csak ezen a járaton működik, a lényege pedig az, hogy a teljes ország évtizedek óta bevett gyakorlatához képest semmilyen jegyet, nyugtát, vagy bizonylatot nem ad ki a gép: az utas mindössze a kártyáját érinti a géphez, amely levonja az erre járatra szóló, jelentősen emelt, 2200 forintos jegyárat, és ezzel azonnal jogosulttá is válik az utazásra.

Ez a szokatlan ügymenet azonban se szöveggel, se piktogramokkal nincs jelezve sehol, az utas mindössze annyit lát, hogy a gép kis képernyője egy másodpercre zölden villan fel.

Tovább olvasok >>

Megjelent írásunkra reagált a BKK kommunikációs osztálya, kiegészítésüket változtatás nélkül tesszük közzé az alábbiakban:

 
1. A Budapest Pay&GO rendszer használata során az okostelefon, okoseszköz vagy bankkártya terminálhoz való érintését követően az „érvényesítés folyamatban” üzenet jelenik meg a terminálon, majd amennyiben a vásárlás sikeres, zöld háttéren feltűnik az ezt igazoló felirat (ez nemzetközi sztenderd alapján egységesen 3 másodperc körüli az összes, hasonló rendszert használó országban), amelyet hangjelzés IS kísér.A zöld pipa megjelenése alatt a terminálon nem indítható új tranzakció. Amennyiben a vásárlás nem sikerül, ezt is jelzi a rendszer, ez esetben egy piros háttéren megjelenő X utal arra, hogy nem volt sikeres a fizetés. A vásárlás folyamatáról tehát elsődlegesen a terminálra kihelyezett információkból lehet tájékozódni (erre a készülék jobb felső sarkában található vásárlási információ menüpont is felhívja a figyelmet), ám ezenfelül a 100E és az M1-es metrójáraton a BKK utaskoordinátorai is folyamatosan segítik az utasokat információkkal, valamint figyelik a rendszer használatát és a vásárlások sikerességét, továbbá felhívják az utasok figyelmét a dupla fizetés esetén történő visszafizetési lehetőségre, ezzel is csökkentve a téves használatból eredő kellemetlenséget.
 
2. A Budapest Pay&GO rendszer Magyarországon valóban egyedülállónak számít, azonban Európa- és nemzetközi szinten régóta alkalmazott és ismert technológiáról van szó (amelyet többek között Londonban, Amsterdamban vagy New Yorkban is alkalmaznak). A BKK tapasztalatai szerint a külföldi ügyfelek jelentős többsége érti és magabiztosan használja a digitális fizetési megoldást, hiszen a jegyvásárlás folyamata itthon is teljes egészében a világ több országában alkalmazott sztenderdet követi: az ügyfél nem kap papíralapú jegyet vagy visszaigazolást, a sikeres vásárlást a jegyérvényesítőn megjelenő visszaigazoló üzenet jelzi. A társaság tapasztalatai alapján a budapesti repülőtéri járaton utazók egyre nagyobb arányban (jelenleg körülbelül már 30 százalék) használják ezt a fajta fizetést, azok közül pedig, akik így vásárolnak jegyet, minden második utas valamilyen okoseszközzel veszi meg és érvényesíti azt.
 
3. A HVG-cikkben szereplő, problémás esetekre vonatkozó („maximum 1-2 százalék”) arra utalt, hogy az esetek ennyi százalékában fordul elő, hogy a vásárló 0 és 10 másodperc között többször is a terminálhoz érinti ugyanazt a kártyát (ezek között lehetnek véletlen vásárlások, de olyan is előfordul, hogy egy ügyfél egy érintés helyett többször érinti a terminálhoz a kártyáját, és így vásárol több jegyet). A szolgáltatás bevezetése (2023. június) óta, tehát 6 hónap alatt összesen 348 ezer darab repülőtéri vonaljegyvásárlás történt a Budapest Pay&Go rendszerén keresztül, ez alatt az idő alatt 135 esetben érkezett a BKK-hoz dupla kifizetésre vonatkozó bejelentés, a tendencia pedig hónapról hónapra csökken. A cél természetesen az, hogy egy utast se érjen kellemetlenség, ez többek között a jelenleg is érvényben lévő tesztidőszak célja: hogy minél több információt gyűjtsünk a szolgáltatás használata közben, megismerjük az ügyfelek viselkedését, visszajelzését, valamint összegezzük a működtetési és finanszírozási tapasztalatokat. Természetesen, ha az ügyfelek visszajelzései alapján úgy tapasztaljuk, hogy szükséges, akkor mindenképp beavatkozunk, például úgy, hogy meghosszabbítjuk a terminálon megjelenő, a vásárlás sikerességét igazoló zöld pipa megjelenési idejét, valamint további jelzéssel arra is felhívjuk a figyelmet, hogy az ügyfél ne érintse újra a kártyáját. 

4. Fontosnak tartjuk megjegyezni azt is, hogy a novemberben, az M1-es metróvonalon is bevezetett szolgáltatás indításakor az M1 validátorokon a vásárlást igazoló zöld jelzés 3 másodperc helyett már 5 másodpercig jelenik meg, a képernyőn pedig „A bankkártyád a jegyed” információ is olvasható. Ennek oka, hogy a társaság folyamatosan teszteli és monitorozza a szolgáltatást, figyelembe véve olyan szempontokat is, mint az információk közérthetősége vagy a folyamatos beszállás biztosítása a járatokon. A tapasztalatok alapján adaptálni tudjuk az optimálisabb megoldást.
 
5. Dupla kifizetés esetén a bejelentést követően a BKK minden esetben visszautalja a duplán felszámított összeget. Erről a BKK ügyfélszolgálatán, illetve a Budapest Pay&GO ügyfélportálon ezen a linken (A „Belépek az ügyfélportálra” gombra kattintva) lehet megtenni a bejelentést.
 

 

Forrás: hvg.hu


Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.
Új kezdeményezés a szingapúri légitársaságnál

Új kezdeményezés a szingapúri légitársaságnál 

A SIA Group a 60. szingapúri évforduló ünnepléséhez jegyár akciókkal, különleges ajánlatokkal és közösségi kezdeményezésekkel csatlakozik.
Rangos elismerés a fővárosi légikikötőnek

Rangos elismerés a fővárosi légikikötőnek 

Tizenkettedik alkalommal is a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a régió legjobb légikikötője
TUI Airline Day – fókuszban a légi közlekedés

TUI Airline Day – fókuszban a légi közlekedés 

A TUI Magyarország április 9-én első alkalommal rendezte meg légügyi témában partnertalálkozóját a pesti Dumaszínházban.
Idén is robog Csíksomlyóra az expresszvonat

Idén is robog Csíksomlyóra az expresszvonat 

Idén is elindul a Székely Gyors és a Csíksomlyó Expressz a csíksomlyói pünkösdi búcsúba a Kárpáteurópa Utazási Iroda és a MÁV Személyszállítási Zrt. szervezésében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.