Újabb remek eszköz keseríti meg a budapesti reptérre utazó turisták életét

A gyanútlan turisták akár tízezer forintot is bukhatnak a 100E reptéri busz jegyautomatájának sajátos működése miatt.

A BKK úgy modernizálta az érintőkártyás fizetést a reptéri buszon, hogy a készülék nem ad jegyet vagy bizonylatot, csak felvillan egy zöld pipa. Sok utas kétszer, háromszor vagy akár többször is kifizeti a méregdrága jegyet, mire rájön a működési elvre, írja a hvg.hu.

"Szegény külföldiek közül van, aki ötször-hatszor is fizet, mire rájön"– mondja a 100E reptéri busz egyik sofőrje a portál kérésére.

A BKK 2023 júniusában jelentette be a – szerintük – örömhírt: Magyarországon teljesen egyedi, modern jegyvásárlási lehetőséget vezettek be a Deák Ferenc tér és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. terminálja között közlekedő, 100E jelzésű expressz buszon.

A Budapest Pay&GO nevű szolgáltatás csak ezen a járaton működik, a lényege pedig az, hogy a teljes ország évtizedek óta bevett gyakorlatához képest semmilyen jegyet, nyugtát, vagy bizonylatot nem ad ki a gép: az utas mindössze a kártyáját érinti a géphez, amely levonja az erre járatra szóló, jelentősen emelt, 2200 forintos jegyárat, és ezzel azonnal jogosulttá is válik az utazásra.

Ez a szokatlan ügymenet azonban se szöveggel, se piktogramokkal nincs jelezve sehol, az utas mindössze annyit lát, hogy a gép kis képernyője egy másodpercre zölden villan fel.

Tovább olvasok >>

Megjelent írásunkra reagált a BKK kommunikációs osztálya, kiegészítésüket változtatás nélkül tesszük közzé az alábbiakban:

 
1. A Budapest Pay&GO rendszer használata során az okostelefon, okoseszköz vagy bankkártya terminálhoz való érintését követően az „érvényesítés folyamatban” üzenet jelenik meg a terminálon, majd amennyiben a vásárlás sikeres, zöld háttéren feltűnik az ezt igazoló felirat (ez nemzetközi sztenderd alapján egységesen 3 másodperc körüli az összes, hasonló rendszert használó országban), amelyet hangjelzés IS kísér.A zöld pipa megjelenése alatt a terminálon nem indítható új tranzakció. Amennyiben a vásárlás nem sikerül, ezt is jelzi a rendszer, ez esetben egy piros háttéren megjelenő X utal arra, hogy nem volt sikeres a fizetés. A vásárlás folyamatáról tehát elsődlegesen a terminálra kihelyezett információkból lehet tájékozódni (erre a készülék jobb felső sarkában található vásárlási információ menüpont is felhívja a figyelmet), ám ezenfelül a 100E és az M1-es metrójáraton a BKK utaskoordinátorai is folyamatosan segítik az utasokat információkkal, valamint figyelik a rendszer használatát és a vásárlások sikerességét, továbbá felhívják az utasok figyelmét a dupla fizetés esetén történő visszafizetési lehetőségre, ezzel is csökkentve a téves használatból eredő kellemetlenséget.
 
2. A Budapest Pay&GO rendszer Magyarországon valóban egyedülállónak számít, azonban Európa- és nemzetközi szinten régóta alkalmazott és ismert technológiáról van szó (amelyet többek között Londonban, Amsterdamban vagy New Yorkban is alkalmaznak). A BKK tapasztalatai szerint a külföldi ügyfelek jelentős többsége érti és magabiztosan használja a digitális fizetési megoldást, hiszen a jegyvásárlás folyamata itthon is teljes egészében a világ több országában alkalmazott sztenderdet követi: az ügyfél nem kap papíralapú jegyet vagy visszaigazolást, a sikeres vásárlást a jegyérvényesítőn megjelenő visszaigazoló üzenet jelzi. A társaság tapasztalatai alapján a budapesti repülőtéri járaton utazók egyre nagyobb arányban (jelenleg körülbelül már 30 százalék) használják ezt a fajta fizetést, azok közül pedig, akik így vásárolnak jegyet, minden második utas valamilyen okoseszközzel veszi meg és érvényesíti azt.
 
3. A HVG-cikkben szereplő, problémás esetekre vonatkozó („maximum 1-2 százalék”) arra utalt, hogy az esetek ennyi százalékában fordul elő, hogy a vásárló 0 és 10 másodperc között többször is a terminálhoz érinti ugyanazt a kártyát (ezek között lehetnek véletlen vásárlások, de olyan is előfordul, hogy egy ügyfél egy érintés helyett többször érinti a terminálhoz a kártyáját, és így vásárol több jegyet). A szolgáltatás bevezetése (2023. június) óta, tehát 6 hónap alatt összesen 348 ezer darab repülőtéri vonaljegyvásárlás történt a Budapest Pay&Go rendszerén keresztül, ez alatt az idő alatt 135 esetben érkezett a BKK-hoz dupla kifizetésre vonatkozó bejelentés, a tendencia pedig hónapról hónapra csökken. A cél természetesen az, hogy egy utast se érjen kellemetlenség, ez többek között a jelenleg is érvényben lévő tesztidőszak célja: hogy minél több információt gyűjtsünk a szolgáltatás használata közben, megismerjük az ügyfelek viselkedését, visszajelzését, valamint összegezzük a működtetési és finanszírozási tapasztalatokat. Természetesen, ha az ügyfelek visszajelzései alapján úgy tapasztaljuk, hogy szükséges, akkor mindenképp beavatkozunk, például úgy, hogy meghosszabbítjuk a terminálon megjelenő, a vásárlás sikerességét igazoló zöld pipa megjelenési idejét, valamint további jelzéssel arra is felhívjuk a figyelmet, hogy az ügyfél ne érintse újra a kártyáját. 

4. Fontosnak tartjuk megjegyezni azt is, hogy a novemberben, az M1-es metróvonalon is bevezetett szolgáltatás indításakor az M1 validátorokon a vásárlást igazoló zöld jelzés 3 másodperc helyett már 5 másodpercig jelenik meg, a képernyőn pedig „A bankkártyád a jegyed” információ is olvasható. Ennek oka, hogy a társaság folyamatosan teszteli és monitorozza a szolgáltatást, figyelembe véve olyan szempontokat is, mint az információk közérthetősége vagy a folyamatos beszállás biztosítása a járatokon. A tapasztalatok alapján adaptálni tudjuk az optimálisabb megoldást.
 
5. Dupla kifizetés esetén a bejelentést követően a BKK minden esetben visszautalja a duplán felszámított összeget. Erről a BKK ügyfélszolgálatán, illetve a Budapest Pay&GO ügyfélportálon ezen a linken (A „Belépek az ügyfélportálra” gombra kattintva) lehet megtenni a bejelentést.
 

 

Forrás: hvg.hu


Új célállomások a Wizz Air kínálatában

Új célállomások a Wizz Air kínálatában 

Bilbaó, Wrocław, Gdansk és Vilnius júliustól közvetlen légihíddal elérhető Budapesttől.
Boeing 777-es repülőgépek újabb nyolc útvonalon

Boeing 777-es repülőgépek újabb nyolc útvonalon 

A programnak köszönhetően a légitársaság 2025 szeptemberéig 44 célállomásra terjeszti ki a megújult Boeing 777 és Airbus A380 típusú repülőgépek bevezetését.
Járattörlések a brüsszeli repülőtéren

Járattörlések a brüsszeli repülőtéren 

A sztrájk a szövetségi kormány által előterjesztett, nyugdíjreformra vonatkozó intézkedések ellen irányul.
Áprilistól felfüggeszti a Kolozsvár-Budapest járatát az Aeroexpress Regional

Áprilistól felfüggeszti a Kolozsvár-Budapest járatát az Aeroexpress Regional 

Áprilistól átmenetileg felfüggeszti a Kolozsvár-Budapest járatát az Aeroexpress Regional légitársaság – közölte hétfőn a magyar légitársaság.
Különleges vasúti megállapodás

Különleges vasúti megállapodás  

A TAL Aviation Group megállapodást kötött a Trenitaliával a vasúti szolgáltatások és a Frecciarossa nagysebességű vonatok népszerűsítésére.
Nyertek a párizsiak: még több autómentes utcát!

Nyertek a párizsiak: még több autómentes utcát! 

Párizs városvezetése bejelentette, hogy a lakosok támogatásával több száz utcát alakítanak át autómentessé.
Megalkották a világ első napelemes lakóautóját

Megalkották a világ első napelemes lakóautóját 

Eindhoven Műszaki Egyetem 22 diákból álló csapata megalkotta a világ első napelemes lakóautóját.
Repülőgép vezetés, evakuálás, tűzoltás – diákok egy napja a Wizz Air kiképzőközpontjában

Repülőgép vezetés, evakuálás, tűzoltás – diákok egy napja a Wizz Air kiképzőközpontjában 

A pécsi Baranya Vármegyei SZC Zsolnay Vilmos Technikum és Szakképző Iskola tanulóival ellátogattunk a Wizz Air kiképzőközpontjába.
Újraindult a Heathrow forgalma – szombatra helyreáll a teljes menetrend

Újraindult a Heathrow forgalma – szombatra helyreáll a teljes menetrend  

Az eddigi vizsgálat nem talált gyanús körülményeket.
Hatalmas tűzvész a londoni Heathrow közelében – megbénult a légiforgalom – FRISSÍTVE VIDEÓVAL

Hatalmas tűzvész a londoni Heathrow közelében – megbénult a légiforgalom – FRISSÍTVE VIDEÓVAL 

Áramszünet miatt leállt a londoni Heathrow repülőtér működése, egyelőre teljes a káosz.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.