Újabb remek eszköz keseríti meg a budapesti reptérre utazó turisták életét

A gyanútlan turisták akár tízezer forintot is bukhatnak a 100E reptéri busz jegyautomatájának sajátos működése miatt.

A BKK úgy modernizálta az érintőkártyás fizetést a reptéri buszon, hogy a készülék nem ad jegyet vagy bizonylatot, csak felvillan egy zöld pipa. Sok utas kétszer, háromszor vagy akár többször is kifizeti a méregdrága jegyet, mire rájön a működési elvre, írja a hvg.hu.

"Szegény külföldiek közül van, aki ötször-hatszor is fizet, mire rájön"– mondja a 100E reptéri busz egyik sofőrje a portál kérésére.

A BKK 2023 júniusában jelentette be a – szerintük – örömhírt: Magyarországon teljesen egyedi, modern jegyvásárlási lehetőséget vezettek be a Deák Ferenc tér és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. terminálja között közlekedő, 100E jelzésű expressz buszon.

A Budapest Pay&GO nevű szolgáltatás csak ezen a járaton működik, a lényege pedig az, hogy a teljes ország évtizedek óta bevett gyakorlatához képest semmilyen jegyet, nyugtát, vagy bizonylatot nem ad ki a gép: az utas mindössze a kártyáját érinti a géphez, amely levonja az erre járatra szóló, jelentősen emelt, 2200 forintos jegyárat, és ezzel azonnal jogosulttá is válik az utazásra.

Ez a szokatlan ügymenet azonban se szöveggel, se piktogramokkal nincs jelezve sehol, az utas mindössze annyit lát, hogy a gép kis képernyője egy másodpercre zölden villan fel.

Tovább olvasok >>

Megjelent írásunkra reagált a BKK kommunikációs osztálya, kiegészítésüket változtatás nélkül tesszük közzé az alábbiakban:

 
1. A Budapest Pay&GO rendszer használata során az okostelefon, okoseszköz vagy bankkártya terminálhoz való érintését követően az „érvényesítés folyamatban” üzenet jelenik meg a terminálon, majd amennyiben a vásárlás sikeres, zöld háttéren feltűnik az ezt igazoló felirat (ez nemzetközi sztenderd alapján egységesen 3 másodperc körüli az összes, hasonló rendszert használó országban), amelyet hangjelzés IS kísér.A zöld pipa megjelenése alatt a terminálon nem indítható új tranzakció. Amennyiben a vásárlás nem sikerül, ezt is jelzi a rendszer, ez esetben egy piros háttéren megjelenő X utal arra, hogy nem volt sikeres a fizetés. A vásárlás folyamatáról tehát elsődlegesen a terminálra kihelyezett információkból lehet tájékozódni (erre a készülék jobb felső sarkában található vásárlási információ menüpont is felhívja a figyelmet), ám ezenfelül a 100E és az M1-es metrójáraton a BKK utaskoordinátorai is folyamatosan segítik az utasokat információkkal, valamint figyelik a rendszer használatát és a vásárlások sikerességét, továbbá felhívják az utasok figyelmét a dupla fizetés esetén történő visszafizetési lehetőségre, ezzel is csökkentve a téves használatból eredő kellemetlenséget.
 
2. A Budapest Pay&GO rendszer Magyarországon valóban egyedülállónak számít, azonban Európa- és nemzetközi szinten régóta alkalmazott és ismert technológiáról van szó (amelyet többek között Londonban, Amsterdamban vagy New Yorkban is alkalmaznak). A BKK tapasztalatai szerint a külföldi ügyfelek jelentős többsége érti és magabiztosan használja a digitális fizetési megoldást, hiszen a jegyvásárlás folyamata itthon is teljes egészében a világ több országában alkalmazott sztenderdet követi: az ügyfél nem kap papíralapú jegyet vagy visszaigazolást, a sikeres vásárlást a jegyérvényesítőn megjelenő visszaigazoló üzenet jelzi. A társaság tapasztalatai alapján a budapesti repülőtéri járaton utazók egyre nagyobb arányban (jelenleg körülbelül már 30 százalék) használják ezt a fajta fizetést, azok közül pedig, akik így vásárolnak jegyet, minden második utas valamilyen okoseszközzel veszi meg és érvényesíti azt.
 
3. A HVG-cikkben szereplő, problémás esetekre vonatkozó („maximum 1-2 százalék”) arra utalt, hogy az esetek ennyi százalékában fordul elő, hogy a vásárló 0 és 10 másodperc között többször is a terminálhoz érinti ugyanazt a kártyát (ezek között lehetnek véletlen vásárlások, de olyan is előfordul, hogy egy ügyfél egy érintés helyett többször érinti a terminálhoz a kártyáját, és így vásárol több jegyet). A szolgáltatás bevezetése (2023. június) óta, tehát 6 hónap alatt összesen 348 ezer darab repülőtéri vonaljegyvásárlás történt a Budapest Pay&Go rendszerén keresztül, ez alatt az idő alatt 135 esetben érkezett a BKK-hoz dupla kifizetésre vonatkozó bejelentés, a tendencia pedig hónapról hónapra csökken. A cél természetesen az, hogy egy utast se érjen kellemetlenség, ez többek között a jelenleg is érvényben lévő tesztidőszak célja: hogy minél több információt gyűjtsünk a szolgáltatás használata közben, megismerjük az ügyfelek viselkedését, visszajelzését, valamint összegezzük a működtetési és finanszírozási tapasztalatokat. Természetesen, ha az ügyfelek visszajelzései alapján úgy tapasztaljuk, hogy szükséges, akkor mindenképp beavatkozunk, például úgy, hogy meghosszabbítjuk a terminálon megjelenő, a vásárlás sikerességét igazoló zöld pipa megjelenési idejét, valamint további jelzéssel arra is felhívjuk a figyelmet, hogy az ügyfél ne érintse újra a kártyáját. 

4. Fontosnak tartjuk megjegyezni azt is, hogy a novemberben, az M1-es metróvonalon is bevezetett szolgáltatás indításakor az M1 validátorokon a vásárlást igazoló zöld jelzés 3 másodperc helyett már 5 másodpercig jelenik meg, a képernyőn pedig „A bankkártyád a jegyed” információ is olvasható. Ennek oka, hogy a társaság folyamatosan teszteli és monitorozza a szolgáltatást, figyelembe véve olyan szempontokat is, mint az információk közérthetősége vagy a folyamatos beszállás biztosítása a járatokon. A tapasztalatok alapján adaptálni tudjuk az optimálisabb megoldást.
 
5. Dupla kifizetés esetén a bejelentést követően a BKK minden esetben visszautalja a duplán felszámított összeget. Erről a BKK ügyfélszolgálatán, illetve a Budapest Pay&GO ügyfélportálon ezen a linken (A „Belépek az ügyfélportálra” gombra kattintva) lehet megtenni a bejelentést.
 

 

Forrás: hvg.hu


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.