Azt tudta, hogy ez a két rövid szó, EL AL, azt jelenti: az égbe, az egekig? Nos, tényleg illik ez a kifejezés egy légitársasághoz. Az EL AL egyidős Izrael állammal, 1948-ban jött létre. Az újdonságokról stílusosan az Akácfa utcai Mazel Tovban tartott évzáró partnerpartin szerezhettek tudomást az utazási irodák munkatársai és az újságírók.
Tarifák, osztályok, poggyászok
Először Liat Yahav, az Izraelből ide repült, közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgató üdvözölte shalommal a meghívottakat, majd a légitársaság magyarországi jegyértékesítője, az AVIAREPS igazgatója, Tóth Attila ismertette elveiket – és terveiket.
Mint az közismert, szeptemberben – 33 évvel a nyitás után – a légitársaság megszüntette saját budapesti irodáját, azóta az AVIAREPS munkatársai foglalkoznak a jegyárusítással, tartják a kapcsolatot az utaztatókkal, marketing- és PR-feladatokat is végeznek a városi irodájukban. A repülőtéren továbbra is az EL AL saját stábja biztosítja a zavartalan indulást és érkezést.
Az EL AL légitársaság egyik fő alapelve, hogy számos olyan szolgáltatásért nem kell fizetni, amelyekért a fapados járatok esetében igen, kezdve a becsekkolástól, a fedélzeti ellátáson és fedélzeti szórakoztató lehetőségeken át a 8 kilogrammos nagy méretű kézipoggyászig, ami mellett még egy másik kézitáskát, például egy laptoptáskát is felvihetnek az utasok.
Ezek az „apróságok” igen fontosak tudnak lenni sok esetben, mint például, hogy nem 20 kilós lehet a feladható bőrönd, hanem akár 23 kilogramm is. Turistaosztályon a „light”, „classic” és „flex” tarifacsaládok közül a „classic” a legkedveltebb, ami már tartalmazza a 23 kilóos feladott poggyász árát és előzetes ülőhelyválasztást is.
Heti nyolc járat indul Tel-Avivba
Az EL AL mindig híres volt arról, hogy a világ talán legbiztonságosabb légitársasága, amivel a törzsutasok már tisztában vannak, és nem bánják, ha akár 3 órával indulás előtt ott kell lenni a reptéren. Ami a Budapest–Tel-Aviv desztinációt illeti, heti 8 járat indul és érkezik a téli időszakban, csütörtökönként és vasárnaponként a reggeli járatok mellett délutánit, illetve estit is beiktatnak. Szombaton nincs járat.
Ami az adatokat illeti, három és fél ezren dolgoznak a légitársaságnál, 45 repülőgépük 43 desztinációba repül, és 232 heti indulással büszkélkednek.
Tóth Attila részletesen tájékoztatta a jelenlévőket a különféle osztályok jellemzőiről, az egyre „okosodó” és kényelmes ülésekről, a valóban kóser harapnivalókról, és a különféle diétát igénylők kiszolgálásáról. A légitársaság Michelin Bib Gourmand-díjas séfje, Shahaf Shabtay garantálja a magas gasztronómiai szintet.
Streaming a fedélzeten
Ma már az utasok elvárják, hogy a fedélzeten szórakoztassák őket. Olyan streamingtechnológiát használnak, amely közvetlenül kapcsolódik az utasok mobileszközeihez. A fedélzeten wi-fi is elérhető, ami turistaosztályon fizető szolgáltatás.
Ami az idei téli szezont illeti, a tavalyinál, amelyet megtépázott a járvány, nyilvánvalóan sokkal élénkebb forgalom várható. A fővárosi szállodákban decemberben az egyik legfőbb küldőpiaccá szokott előlépni Izrael.
Érték, tapasztalat, tradíció – a főbb alapelvek közé ezek is beletartoznak. Mindezt díjazzák is: több mint 2,3 millió a törzsutasaik száma. De nemcsak a jegyeket vásárlók által vizsgáznak ötösre: APEX 5 Star Award díjjal is büszkélkedhetnek, amely a szakma egyik legrangosabb elismerése.
Elek Lenke
Laptársunk, az mfor.hu.