Újdonságok az EL AL izraeli légitársaságnál

Az izraeli légicég sajtóreggelin mutatta be magyarországi újításait.

Azt tudta, hogy ez a két rövid szó, EL AL, azt jelenti: az égbe, az egekig? Nos, tényleg illik ez a kifejezés egy légitársasághoz. Az EL AL egyidős Izrael állammal, 1948-ban jött létre. Az újdonságokról stílusosan az Akácfa utcai Mazel Tovban tartott évzáró partnerpartin szerezhettek tudomást az utazási irodák munkatársai és az újságírók.

Tarifák, osztályok, poggyászok
Először Liat Yahav, az Izraelből ide repült, közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgató üdvözölte shalommal a meghívottakat, majd a légitársaság magyarországi jegyértékesítője, az AVIAREPS igazgatója, Tóth Attila ismertette elveiket – és terveiket.

Mint az közismert, szeptemberben – 33 évvel a nyitás után – a légitársaság megszüntette saját budapesti irodáját, azóta az AVIAREPS munkatársai foglalkoznak a jegyárusítással, tartják a kapcsolatot az utaztatókkal, marketing- és PR-feladatokat is végeznek a városi irodájukban. A repülőtéren továbbra is az EL AL saját stábja biztosítja a zavartalan indulást és érkezést.

Az EL AL légitársaság egyik fő alapelve, hogy számos olyan szolgáltatásért nem kell fizetni, amelyekért a fapados járatok esetében igen, kezdve a becsekkolástól, a fedélzeti ellátáson és fedélzeti szórakoztató lehetőségeken át a 8 kilogrammos nagy méretű kézipoggyászig, ami mellett még egy másik kézitáskát, például egy laptoptáskát is felvihetnek az utasok.

Ezek az „apróságok” igen fontosak tudnak lenni sok esetben, mint például, hogy nem 20 kilós lehet a feladható bőrönd, hanem akár 23 kilogramm is. Turistaosztályon a „light”, „classic” és „flex” tarifacsaládok közül a „classic” a legkedveltebb, ami már tartalmazza a 23 kilóos feladott poggyász árát és előzetes ülőhelyválasztást is.

Heti nyolc járat indul Tel-Avivba
Az EL AL mindig híres volt arról, hogy a világ talán legbiztonságosabb légitársasága, amivel a törzsutasok már tisztában vannak, és nem bánják, ha akár 3 órával indulás előtt ott kell lenni a reptéren. Ami a Budapest–Tel-Aviv desztinációt illeti, heti 8 járat indul és érkezik a téli időszakban, csütörtökönként és vasárnaponként a reggeli járatok mellett délutánit, illetve estit is beiktatnak. Szombaton nincs járat.

Ami az adatokat illeti, három és fél ezren dolgoznak a légitársaságnál, 45 repülőgépük 43 desztinációba repül, és 232 heti indulással büszkélkednek.

Tóth Attila részletesen tájékoztatta a jelenlévőket a különféle osztályok jellemzőiről, az egyre „okosodó” és kényelmes ülésekről, a valóban kóser harapnivalókról, és a különféle diétát igénylők kiszolgálásáról. A légitársaság Michelin Bib Gourmand-díjas séfje, Shahaf Shabtay garantálja a magas gasztronómiai szintet.

Streaming a fedélzeten
Ma már az utasok elvárják, hogy a fedélzeten szórakoztassák őket. Olyan streamingtechnológiát használnak, amely közvetlenül kapcsolódik az utasok mobileszközeihez. A fedélzeten wi-fi is elérhető, ami turistaosztályon fizető szolgáltatás.

Ami az idei téli szezont illeti, a tavalyinál, amelyet megtépázott a járvány, nyilvánvalóan sokkal élénkebb forgalom várható. A fővárosi szállodákban decemberben az egyik legfőbb küldőpiaccá szokott előlépni Izrael.

Érték, tapasztalat, tradíció – a főbb alapelvek közé ezek is beletartoznak. Mindezt díjazzák is: több mint 2,3 millió a törzsutasaik száma. De nemcsak a jegyeket vásárlók által vizsgáznak ötösre: APEX 5 Star Award díjjal is büszkélkedhetnek, amely a szakma egyik legrangosabb elismerése.

Elek Lenke

Laptársunk, az mfor.hu.


Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?