Újratárgyalná a kerékpárutak fenntartását a Magyar Kerékpárosklub

A Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass 2013 januárjában "HÓ24!" néven akciót indított a kerékpárforgalmi hálózat rutinszerű hómentesítéséért. Céljuk az volt, hogy a havazások utáni 24 órában hómentessé váljon a kerékpárút-hálózat, a kerékpárral közlekedők a havazás utáni második napon már úgy tudjanak elindulni otthonról, hogy teljes útvonalukon használható utak fogadják őket.

Első lépésként nyílt levélben fordultak az FKF Zrt-hez, hogy megismerjék a jelenlegi hómentesítési gyakorlatot, és tárgyalást kezdeményezzenek annak javításáról. Kiderült, a bicikliutak takarítására utolsók között gondol az FKF, megfelelő határidő és helyismeret híján akár olvadásig is hó boríthatja a kerékpárutakat. A Kerékpárosklub ezért a fenntartás egész évre kiterjedő felülvizsgálatát kezdeményezi.

A takarítóvállalat a Kerékpárosklub hómentesítést számon kérő levele után érezhetően jobban figyelt a kerékpárutak tisztítására, de az FKF válaszából kiderült, hogy csupán 6 db kisebb tisztítójármű áll rendelkezésükre, mely nyilván nem elegendő a feltétlenül szükséges feladatok időben elvégzésére.

A Kerékpárosklub birtokába jutott információk szerint az FKF 2012-ben 21db hókotrót kapott darabonként kb. 45 millió forint értékben, így járműállománya 100 darab feletti. Budapest teljes kerékpárút-hálózatának takarításához mindössze 4-5 kisgép elegendő lenne, ezek összköltsége pedig kevesebb, mint egyetlen hókotró ára.

Az FKF válaszleveléből az is kiderült, hogy a rendeletileg 7 osztályba sorolt közfelületek közül a kerékpárutak az utolsó előtti osztályba tartoznak, de - a járdákhoz hasonlóan, és az úttestekkel ellentétben – takarításukra nem határoztak meg határidőt.

Az FKF leveléből arra lehet következtetni, hogy számukra (és elsősorban a tulajdonos Fővárosi Önkormányzat számára) a kerékpárutak fenntartása és takarítása még mindig nem túl fontos, nem tekintik a közlekedés egyenrangú részének az egyre növekvő biciklis tömeget, a kerékpárosok számának növekedésével sem fordítanak rá arányos figyelmet.

Miután nincs megfelelő nyilvántartása, az FKF nem is ismeri a kerékpáros utak pontos elhelyezkedését. Ha lenne is eszköze az utak takarításához, nincs helyi rendeletbe foglalt előírás ennek szabályozására, így a takarítás elmaradása nem számonkérhető.

Az FKF Zrt. a tárgyalásra vonatkozó felkérésre nem reagált, ezért a Magyar Kerékpárosklub újra kezdeményezi azt, a továbbiakban a BKK és a Fővárosi Önkormányzat bevonását is kérve.

A hókotráson túl, az általános karbantartást illetően a Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass a következőket szeretné elérni:

1. Rendeletmódosítást, a tisztítási határidők meghatározását és betartatását, lehetőleg 24 órán belüli határidővel.

2. A rendszeres tisztításhoz szükséges erőforrásokat.

3. Tárgyalások megkezdését a problémáról, kitérve az egész évi kerékpárút karbantartáshoz szükséges teendőkről.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.