Újratárgyalná a kerékpárutak fenntartását a Magyar Kerékpárosklub

A Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass 2013 januárjában "HÓ24!" néven akciót indított a kerékpárforgalmi hálózat rutinszerű hómentesítéséért. Céljuk az volt, hogy a havazások utáni 24 órában hómentessé váljon a kerékpárút-hálózat, a kerékpárral közlekedők a havazás utáni második napon már úgy tudjanak elindulni otthonról, hogy teljes útvonalukon használható utak fogadják őket.

Első lépésként nyílt levélben fordultak az FKF Zrt-hez, hogy megismerjék a jelenlegi hómentesítési gyakorlatot, és tárgyalást kezdeményezzenek annak javításáról. Kiderült, a bicikliutak takarítására utolsók között gondol az FKF, megfelelő határidő és helyismeret híján akár olvadásig is hó boríthatja a kerékpárutakat. A Kerékpárosklub ezért a fenntartás egész évre kiterjedő felülvizsgálatát kezdeményezi.

A takarítóvállalat a Kerékpárosklub hómentesítést számon kérő levele után érezhetően jobban figyelt a kerékpárutak tisztítására, de az FKF válaszából kiderült, hogy csupán 6 db kisebb tisztítójármű áll rendelkezésükre, mely nyilván nem elegendő a feltétlenül szükséges feladatok időben elvégzésére.

A Kerékpárosklub birtokába jutott információk szerint az FKF 2012-ben 21db hókotrót kapott darabonként kb. 45 millió forint értékben, így járműállománya 100 darab feletti. Budapest teljes kerékpárút-hálózatának takarításához mindössze 4-5 kisgép elegendő lenne, ezek összköltsége pedig kevesebb, mint egyetlen hókotró ára.

Az FKF válaszleveléből az is kiderült, hogy a rendeletileg 7 osztályba sorolt közfelületek közül a kerékpárutak az utolsó előtti osztályba tartoznak, de - a járdákhoz hasonlóan, és az úttestekkel ellentétben – takarításukra nem határoztak meg határidőt.

Az FKF leveléből arra lehet következtetni, hogy számukra (és elsősorban a tulajdonos Fővárosi Önkormányzat számára) a kerékpárutak fenntartása és takarítása még mindig nem túl fontos, nem tekintik a közlekedés egyenrangú részének az egyre növekvő biciklis tömeget, a kerékpárosok számának növekedésével sem fordítanak rá arányos figyelmet.

Miután nincs megfelelő nyilvántartása, az FKF nem is ismeri a kerékpáros utak pontos elhelyezkedését. Ha lenne is eszköze az utak takarításához, nincs helyi rendeletbe foglalt előírás ennek szabályozására, így a takarítás elmaradása nem számonkérhető.

Az FKF Zrt. a tárgyalásra vonatkozó felkérésre nem reagált, ezért a Magyar Kerékpárosklub újra kezdeményezi azt, a továbbiakban a BKK és a Fővárosi Önkormányzat bevonását is kérve.

A hókotráson túl, az általános karbantartást illetően a Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass a következőket szeretné elérni:

1. Rendeletmódosítást, a tisztítási határidők meghatározását és betartatását, lehetőleg 24 órán belüli határidővel.

2. A rendszeres tisztításhoz szükséges erőforrásokat.

3. Tárgyalások megkezdését a problémáról, kitérve az egész évi kerékpárút karbantartáshoz szükséges teendőkről.


Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton

Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton 

A tavaszi szünetben nosztalgiajáratok közlekednek.
Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet

Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet 

Az utasszállító gép 55 millió dolláros ára 125 százalékkal nőtt volna az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett kétoldalú vámok miatt.
Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.