Újratárgyalná a kerékpárutak fenntartását a Magyar Kerékpárosklub

A Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass 2013 januárjában "HÓ24!" néven akciót indított a kerékpárforgalmi hálózat rutinszerű hómentesítéséért. Céljuk az volt, hogy a havazások utáni 24 órában hómentessé váljon a kerékpárút-hálózat, a kerékpárral közlekedők a havazás utáni második napon már úgy tudjanak elindulni otthonról, hogy teljes útvonalukon használható utak fogadják őket.

Első lépésként nyílt levélben fordultak az FKF Zrt-hez, hogy megismerjék a jelenlegi hómentesítési gyakorlatot, és tárgyalást kezdeményezzenek annak javításáról. Kiderült, a bicikliutak takarítására utolsók között gondol az FKF, megfelelő határidő és helyismeret híján akár olvadásig is hó boríthatja a kerékpárutakat. A Kerékpárosklub ezért a fenntartás egész évre kiterjedő felülvizsgálatát kezdeményezi.

A takarítóvállalat a Kerékpárosklub hómentesítést számon kérő levele után érezhetően jobban figyelt a kerékpárutak tisztítására, de az FKF válaszából kiderült, hogy csupán 6 db kisebb tisztítójármű áll rendelkezésükre, mely nyilván nem elegendő a feltétlenül szükséges feladatok időben elvégzésére.

A Kerékpárosklub birtokába jutott információk szerint az FKF 2012-ben 21db hókotrót kapott darabonként kb. 45 millió forint értékben, így járműállománya 100 darab feletti. Budapest teljes kerékpárút-hálózatának takarításához mindössze 4-5 kisgép elegendő lenne, ezek összköltsége pedig kevesebb, mint egyetlen hókotró ára.

Az FKF válaszleveléből az is kiderült, hogy a rendeletileg 7 osztályba sorolt közfelületek közül a kerékpárutak az utolsó előtti osztályba tartoznak, de - a járdákhoz hasonlóan, és az úttestekkel ellentétben – takarításukra nem határoztak meg határidőt.

Az FKF leveléből arra lehet következtetni, hogy számukra (és elsősorban a tulajdonos Fővárosi Önkormányzat számára) a kerékpárutak fenntartása és takarítása még mindig nem túl fontos, nem tekintik a közlekedés egyenrangú részének az egyre növekvő biciklis tömeget, a kerékpárosok számának növekedésével sem fordítanak rá arányos figyelmet.

Miután nincs megfelelő nyilvántartása, az FKF nem is ismeri a kerékpáros utak pontos elhelyezkedését. Ha lenne is eszköze az utak takarításához, nincs helyi rendeletbe foglalt előírás ennek szabályozására, így a takarítás elmaradása nem számonkérhető.

Az FKF Zrt. a tárgyalásra vonatkozó felkérésre nem reagált, ezért a Magyar Kerékpárosklub újra kezdeményezi azt, a továbbiakban a BKK és a Fővárosi Önkormányzat bevonását is kérve.

A hókotráson túl, az általános karbantartást illetően a Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass a következőket szeretné elérni:

1. Rendeletmódosítást, a tisztítási határidők meghatározását és betartatását, lehetőleg 24 órán belüli határidővel.

2. A rendszeres tisztításhoz szükséges erőforrásokat.

3. Tárgyalások megkezdését a problémáról, kitérve az egész évi kerékpárút karbantartáshoz szükséges teendőkről.


Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből

Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből 

Íme, a részletek.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?
Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni

Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni 

Június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon a rákosrendezői állomáson pályafelújítása miatt.
Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.