Újratárgyalná a kerékpárutak fenntartását a Magyar Kerékpárosklub

A Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass 2013 januárjában "HÓ24!" néven akciót indított a kerékpárforgalmi hálózat rutinszerű hómentesítéséért. Céljuk az volt, hogy a havazások utáni 24 órában hómentessé váljon a kerékpárút-hálózat, a kerékpárral közlekedők a havazás utáni második napon már úgy tudjanak elindulni otthonról, hogy teljes útvonalukon használható utak fogadják őket.

Első lépésként nyílt levélben fordultak az FKF Zrt-hez, hogy megismerjék a jelenlegi hómentesítési gyakorlatot, és tárgyalást kezdeményezzenek annak javításáról. Kiderült, a bicikliutak takarítására utolsók között gondol az FKF, megfelelő határidő és helyismeret híján akár olvadásig is hó boríthatja a kerékpárutakat. A Kerékpárosklub ezért a fenntartás egész évre kiterjedő felülvizsgálatát kezdeményezi.

A takarítóvállalat a Kerékpárosklub hómentesítést számon kérő levele után érezhetően jobban figyelt a kerékpárutak tisztítására, de az FKF válaszából kiderült, hogy csupán 6 db kisebb tisztítójármű áll rendelkezésükre, mely nyilván nem elegendő a feltétlenül szükséges feladatok időben elvégzésére.

A Kerékpárosklub birtokába jutott információk szerint az FKF 2012-ben 21db hókotrót kapott darabonként kb. 45 millió forint értékben, így járműállománya 100 darab feletti. Budapest teljes kerékpárút-hálózatának takarításához mindössze 4-5 kisgép elegendő lenne, ezek összköltsége pedig kevesebb, mint egyetlen hókotró ára.

Az FKF válaszleveléből az is kiderült, hogy a rendeletileg 7 osztályba sorolt közfelületek közül a kerékpárutak az utolsó előtti osztályba tartoznak, de - a járdákhoz hasonlóan, és az úttestekkel ellentétben – takarításukra nem határoztak meg határidőt.

Az FKF leveléből arra lehet következtetni, hogy számukra (és elsősorban a tulajdonos Fővárosi Önkormányzat számára) a kerékpárutak fenntartása és takarítása még mindig nem túl fontos, nem tekintik a közlekedés egyenrangú részének az egyre növekvő biciklis tömeget, a kerékpárosok számának növekedésével sem fordítanak rá arányos figyelmet.

Miután nincs megfelelő nyilvántartása, az FKF nem is ismeri a kerékpáros utak pontos elhelyezkedését. Ha lenne is eszköze az utak takarításához, nincs helyi rendeletbe foglalt előírás ennek szabályozására, így a takarítás elmaradása nem számonkérhető.

Az FKF Zrt. a tárgyalásra vonatkozó felkérésre nem reagált, ezért a Magyar Kerékpárosklub újra kezdeményezi azt, a továbbiakban a BKK és a Fővárosi Önkormányzat bevonását is kérve.

A hókotráson túl, az általános karbantartást illetően a Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass a következőket szeretné elérni:

1. Rendeletmódosítást, a tisztítási határidők meghatározását és betartatását, lehetőleg 24 órán belüli határidővel.

2. A rendszeres tisztításhoz szükséges erőforrásokat.

3. Tárgyalások megkezdését a problémáról, kitérve az egész évi kerékpárút karbantartáshoz szükséges teendőkről.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.