2010. május elején jelentették be az USA-ban a két társaság részvénycsere útján történő egyesülését, melyet még az idén szeretnének lezárni. Az egyesülés révén a Föld vezető légitársasága jön létre. A két légitársaság együtt nagyobb, mint a mostani piacvezető Delta Airlines, mely bolygónk teljes légi személyszállításának 6%-át bonyolítja. A United és a Continental házassága révén 7%-ot reptet majd.
A cég neve United Continental Holdings Inc. lesz, de a gépeken Continental logó alatt United név szerepel majd. A tulajdonosi jogok 55-45 százalékban oszlanak meg a United Airlines anyavállalata, az UAL részvényesei és a Continental Airlines részvényesei között. Az új társaság székhelye a United Airlines chicagói központjában lesz. Vezetője Jeff Smisek, a Continental Airlines 55 éves vezérigazgatója, az igazgatótanács elnöke Glenn Tilton, az UAL 62 éves vezetője lesz.
A United 100 olyan városba közlekedtet járatokat, ahová a Continental Airlines nem, és világszerte 136 olyan város van, ahová a két társaság közül csak a Continental Airlines gépei járnak. A Continental főként az európai és a latin-amerikai régióban erős, míg a United a Csendes-óceán térségében. A párhuzamosságok megszüntetésével és az ezzel járó létszámleépítéssel a kapacitás a két társaságot együttvéve 8 százalékkal, a működési költségek 5 százalékkal csökkennek majd.
Az EU-bizottság nem sok akadályt gördített az egyesülés útjába. A két társaság európai útvonalaival kapcsolatban kevés versenyjogi észrevételt tett az unió. Mivel utas- és áruforgalmuk korlátozott Európa és az Egyesült Államok között, európai tekintetben piacuralmi pozíció nem fenyeget az egyesült légitársaság részéről sem. (MTI)