A megállapodás értelmében 2025-től kezdődően a légiközlekedésben használt üzemanyagok legalább 2 százalékának zöld üzemanyagot kell tartalmaznia. Ez az arány ötévente emelkedne, 2030-ban 6, 2035-ben 20 százalékra. A végcél az, hogy a fenntartható üzemanyagok aránya 70 százalékos legyen a légiközlekedésben használt üzemanyag keverékekben.
A fenntartható repülőgép-üzemanyagoknak mezőgazdasági maradékokból, algákból, biohulladékból, használt étolajból vagy bizonyos állati zsírokból, valamint a hulladékgázokból és műanyaghulladékból előállított újrahasznosított, vagy szintetikus anyagokat kell tartalmaznia.
A két uniós testület arról is megállapodott, hogy az Európai Unióban közlekedő repülőgépjáratok 2025-től környezetvédelmi címkét kapnak, amelynek az a célja, hogy a fogyasztók tájékoztatást kapjanak az egy utasra jutó várható szén-dioxid-kibocsátásról, és összehasonlíthassák a különböző szolgáltatók környezetvédelmi teljesítményét. Az ideiglenes politikai megállapodást a két társ-jogalkotónak még hivatalosan is jóvá kell hagynia.
Forrás: MTI