Ez az előző év azonos szakaszához képest 7,5 százalékos növekedésnek felel meg. A Csoport 2011-ben 9,8 százalékkal növelte kapacitását és 7 százalékkal több utaskilométert értékesített. A repülőgépek átlagos kapacitás-kihasználtsága 2 százalékponttal 77,2 százalékra csökkent.
Az eladások először az őszi hónapokban jelentkező, csökkenő trendje folytatódott az év hátralévő szakaszában is – Csoport-szerte bebizonyosodott, hogy lehetetlen tartani az év elején elért bevétel-növekedés szintjét. Figyelembe véve ezt a fejleményt és a gazdaság folyamatosan tapasztalható bizonytalanságát, a Passenger Airlines, a Lufthansa személyszállítási üzletága alacsony, 3 százalékos mértékben kívánja növelni a 2012-ben kínált utaskilométerek számát. A Lufthansa ezt nagyobb repülőgépek forgalomba állításával, illetve az európai útvonalakon az új, több ülést tartalmazó kabinkoncepció további kiépítésével kívánja elérni.
2011-ben összesen 65,5 millió utas repült Lufthansa logót viselő utasszállító gépeken, ez 11,1 százalékkal több, mint az azt megelőző évben. A Lufthansa tavaly 11,8 százalékkal bővítette ülőhely-kapacitását, és 8,8 százalékkal növelte értékesítését. Az előző évhez viszonyítva a férőhely-kihasználtság 2,2 százalékponttal csökkenve 77,2 százalékos értéket ért el. 2011-ben a SWISS 16,4 millió utast szállított, az Austrian Airlines esetében 11,3 millió volt az utazók száma, a bmi légitársaságot 5,7 millió, míg a Germanwings légitársaságot mindösszesen 7,5 millió utas választotta előző évben úti célja eléréséhez.
A Lufthansa Cargo 1,9 millió tonna árut szállított 2011-ben, amely 5 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A járatok kapacitása 8,6 százalékkal, az értékesítés pedig 6,5 százalékkal nőtt. Ennek köszönhetően a teherszállító járatok kihasználtsága 1,4 százalékkal 69,5 százalékra csökkent.