Utasszám rekorddal zárta 2011-et a Lufthansa Csoport

A Lufthansa Csoportot alkotó légitársaságok rekord számú utast szállítottak 2011-ben: összesen 106,3 millió utas döntött úgy, hogy utazásához a Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, bmi vagy Germanwings légitársaságot veszi igénybe. 

Ez az előző év azonos szakaszához képest 7,5 százalékos növekedésnek felel meg. A Csoport 2011-ben 9,8 százalékkal növelte kapacitását és 7 százalékkal több utaskilométert értékesített. A repülőgépek átlagos kapacitás-kihasználtsága 2 százalékponttal 77,2 százalékra csökkent.

Az eladások először az őszi hónapokban jelentkező, csökkenő trendje folytatódott az év hátralévő szakaszában is – Csoport-szerte bebizonyosodott, hogy lehetetlen tartani az év elején elért bevétel-növekedés szintjét. Figyelembe véve ezt a fejleményt és a gazdaság folyamatosan tapasztalható bizonytalanságát, a Passenger Airlines, a Lufthansa személyszállítási üzletága alacsony, 3 százalékos mértékben kívánja növelni a 2012-ben kínált utaskilométerek számát. A Lufthansa ezt nagyobb repülőgépek forgalomba állításával, illetve az európai útvonalakon az új, több ülést tartalmazó kabinkoncepció további kiépítésével kívánja elérni.

2011-ben összesen 65,5 millió utas repült Lufthansa logót viselő utasszállító gépeken, ez 11,1 százalékkal több, mint az azt megelőző évben. A Lufthansa tavaly 11,8 százalékkal bővítette ülőhely-kapacitását, és 8,8 százalékkal növelte értékesítését. Az előző évhez viszonyítva a férőhely-kihasználtság 2,2 százalékponttal csökkenve 77,2 százalékos értéket ért el. 2011-ben a SWISS 16,4 millió utast szállított, az Austrian Airlines esetében 11,3 millió volt az utazók száma, a bmi légitársaságot 5,7 millió, míg a Germanwings légitársaságot mindösszesen 7,5 millió utas választotta előző évben úti célja eléréséhez.

A Lufthansa Cargo 1,9 millió tonna árut szállított 2011-ben, amely 5 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A járatok kapacitása 8,6 százalékkal, az értékesítés pedig 6,5 százalékkal nőtt. Ennek köszönhetően a teherszállító járatok kihasználtsága 1,4 százalékkal 69,5 százalékra csökkent.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.