Az új tervezet már elkészült, és átkerült a közlekedési minisztériumhoz, mondta Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár a Magyar Nemzetnek, aki szerint célszerű lenne az általános iskolákban bevezetni a közlekedési alapvizsgát. Az elektromos rollerekre vonatkozó szabályozás illeszkedni fog az uniós nagyvárosokban már életbe lépett formulához.
A 25 kilométer/órás végsebességű elektromos rollerekre, elektromos kerékpárokra ugyanazok a szabályok vonatkoznak majd, mint a kerékpárokra. Révész felhívta a figyelmet arra, hogy ezek a szabályok a kis sebességű e-rollerekre, segwayekre és a rollermegosztó szolgáltatások eszközeire vonatkoznak.
A gyors rollerek viszont más szabályozás alá esnek: ha a jármű végsebessége meghaladja a 25 kilométer/órát, már segédmotoros kerékpárnak minősül majd. A segédmotoros kerékpár használatához kötelező a bukósisak, viszont a rollerezők közül senki sem hord ilyet. Tehát azoknál a rollereknél, ahol 25 kilométer/óra sebességnél gyárilag lekapcsol a motor, egységesen az unióban kerékpárokra vonatkozó szabályozás van érvényben.
Forrás: Magyar Nemzet