A MÁV-START Zrt. csütörtöktől a budapesti fejpályaudvarokon, nyolc nagyobb vidéki állomáson és a közlekedő étkezőkocsijaiban ásványvizet biztosít a vonatok utasainak. Az utasok a Budapest-Keleti, a Budapest-Nyugati, a Budapest-Déli pályaudvaron, a miskolci, a szegedi, a szombathelyi, a debreceni, a pécsi, a szolnoki, a nagykanizsai és a nyíregyházi állomáson a peronon tartózkodó személyzettől tudják átvenni az ásványvizet a rendelkezésre álló készlet erejéig, ami naponta összesen több mint harmincezer palack. A vonatok fedélzetén az étkezőkocsi üzemeltetőjétől lehet kérni az ingyenes ásványvizet, vagy a jegyvizsgáló tud segítségképpen információval szolgálni.
A napokban megrendezésre kerülő, szolnoki EFOTT találkozóra sok vendégre és megnövekvő utasforgalomra számít a vasúttársaság, ezért több kocsival megerősített szerelvények is közlekednek ezen a vonalon vasárnapig. Az ide utazók figyelmébe ajánlja a vasúttársaság, hogy – közvetlen vonattal utazva – a Budapest-Nyugati és a Keleti pályaudvaron, továbbá a nyíregyházi és a debreceni állomások peronjain tudják igénybevenni az ingyenes, komfortjavító szolgáltatást. A tokaji Hegyalja Fesztiválra közvetlen vonattal utazók pedig a Keleti pályaudvaron, Debrecenben, Nyíregyházán és Szolnokon kaphatnak a peronokon ásványvizet.
A vasúttársaság szakemberei folyamatosan ellenőrzik a vasúti pályákon a kritikus sínhőmérsékleti pontokat, és amennyiben a 45 Celsius-fokot elérő, illetve meghaladó sínhőmérsékletet mérnek, a MÁV fokozott pályafelügyeletet vezet be. A tartós hőterhelés szerkezeti változásokat okozhat a vasúti pályában, a magas sínhőmérsékletnél – 50-60 Celsius-fok között – a pálya deformálódhat. Amennyiben ennek jelei mutatkoznak, a vasúttársaság a biztonságos vonatközlekedtetés érdekében sebességkorlátozást vezet be. A felsővezetékek a nagy meleg hatására megnyúlnak. Emiatt a felsővezeték-szakadás, áramszedőtörés, sérülés előfordulhat a nagy melegben. A MÁV Zrt. pálya- és felsővezeték-hálózatát karbantartó ügyeletesei folyamatosan készen állnak arra, hogy kijavítsák a keletkező pályahibákat.