Éves jelentésük szerint a cég vesztesége a rekordokat döntő bevételek és utasforgalom miatt a 2021/2022-es 642,5 millióról csökkent tavaly. A bevétel 134 százalékkal, 3,896 milliárd euróra emelkedett az idén március 31-én zárult időszakban, az utasforgalom pedig 88 százalékkal 51,072 millióra nőtt.
A kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírások előtti eredmény (EBITDA) 134,3 millió eurót ért el a bázisidőszak 23,3 millió eurós veszteségéhez képest. A légitársaság 1,529 milliárd eurós szabad készpénzállománnyal zárta pénzügyi évét.
Varadi József vezérigazgató elmondta, hogy a légitársaság jobban felkészült erre a nyárra, amely az európai légitársaságok számára amúgy is a legjövedelmezőbb időszak. "Lényegében százmilliókat fektettünk be annak érdekében, hogy működési modellünket sokkal ellenállóbbá tegyük", mondta el egy interjúban.
Ez konkrétan azt jelentheti, hogy több tartalék repülőgép, pótalkatrész, pilóta és légiutas-kísérő áll rendelkezésre.
A Wizz Air ezen a nyáron egyébként komoly számú foglalásokkal és ennek megfelelően magasabb viteldíjakkal kalkulál, összhangban a versenytársak által is diktált trendekkel.
Hacsak a háború nem tesz keresztbe, és a turisták nem fordítanak hátat, teszi hozzá a portál.
A jövő évi eredménycélok akkor teljesülhetnek, ha nem történnek kedvezőtlen változások a külső környezetben. Példaként a háború további negatív hatásait és szállítási késedelmeket hozták fel.
A fapados légitársaság a tavalyi és az idei évi nettó nyereség között várható mintegy 900-1000 millió eurós éves szintű javulását a turizmus felfutásával és az üzemanyagárak visszaesésével indokolta.
A Reuters szerint a világjárványt követő időszakban a budapesti székhelyű diszkont légitársaság pénzügyi eredményeit tekintve elmaradt a nagy rivális Ryanairtől.
Forrás: Reuters / napi.hu