Wizz Air-elvárás a nyárra: magas utasforgalom, jelentős árbevétel

Mint ezzel kapcsolatban megállapították, nettó nyereségük a 2023-2024-es üzleti évben 350 és 450 millió euró között alakulhat az előző évi 535 millió eurós veszteséget követően, tudható meg a napi.hu oldaláról a Reuters cikke alapján.

Éves jelentésük szerint a cég vesztesége a rekordokat döntő bevételek és utasforgalom miatt a 2021/2022-es 642,5 millióról csökkent tavaly. A bevétel 134 százalékkal, 3,896 milliárd euróra emelkedett az idén március 31-én zárult időszakban, az utasforgalom pedig 88 százalékkal 51,072 millióra nőtt.

A kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírások előtti eredmény (EBITDA) 134,3 millió eurót ért el a bázisidőszak 23,3 millió eurós veszteségéhez képest. A légitársaság 1,529 milliárd eurós szabad készpénzállománnyal zárta pénzügyi évét.

 

Varadi József vezérigazgató elmondta, hogy a légitársaság jobban felkészült erre a nyárra, amely az európai légitársaságok számára amúgy is a legjövedelmezőbb időszak. "Lényegében százmilliókat fektettünk be annak érdekében, hogy működési modellünket sokkal ellenállóbbá tegyük", mondta el egy interjúban.

Ez konkrétan azt jelentheti, hogy több tartalék repülőgép, pótalkatrész, pilóta és légiutas-kísérő áll rendelkezésre.

A Wizz Air ezen a nyáron egyébként komoly számú foglalásokkal és ennek megfelelően magasabb viteldíjakkal kalkulál, összhangban a versenytársak által is diktált trendekkel.

Hacsak a háború nem tesz keresztbe, és a turisták nem fordítanak hátat, teszi hozzá a portál.

A jövő évi eredménycélok akkor teljesülhetnek, ha nem történnek kedvezőtlen változások a külső környezetben. Példaként a háború további negatív hatásait és szállítási késedelmeket hozták fel.

A fapados légitársaság a tavalyi és az idei évi nettó nyereség között várható mintegy 900-1000 millió eurós éves szintű javulását a turizmus felfutásával és az üzemanyagárak visszaesésével indokolta.

A Reuters szerint a világjárványt követő időszakban a budapesti székhelyű diszkont légitársaság pénzügyi eredményeit tekintve elmaradt a nagy rivális Ryanairtől.

Forrás: Reuters / napi.hu


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.