A városi utazások a német beutazó turizmus meghatározó területe 2024-ben

Németország 2023-ban ismét jelentősen megerősítette pozícióját az európaiak vezető városlátogatási és kulturális úti céljaként. A sokrétű és magas minőségű kínálat jól szolgálja ki az igényes célcsoportok eltérő keresleti igényeit, derül ki a DZT legfrissebb közleményéből.

A különböző nemzetközi felmérések kiértékelésére alapozva a Német Turisztikai Hivatal (DZT) 2024-ben a városi utazások szegmensében látja a németországi beutazás további felépülésének legnagyobb lehetőségét.

Berlini strandbár / Forrás:  Lookphotos / Sabine Lubenow
Berlini strandbár / Forrás: Lookphotos / Sabine Lubenow

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke:

Németország biztos pozícióval rendelkezik az európaiak nemzetközi utazásainál mint első számú városi- és kulturális úti cél. Az IPK International felmérése szerint az európaiak összesen 46,5 millió németországi utazása közül 11,1 millió városlátogatás és 3,8 millió körutazás volt.

A tavalyi év január és augusztus között a városi turizmus felépülése a 2019-es rekorderedményekhez képest 83 százaléknál állt, idén pedig a németországi beutazó turizmus a különböző piackutató intézetek, illetve a saját prognózisaink alapján is elérheti a 2019-es rekordév számait.

A városi és kulturális utazások iránt különösen nagy a kereslet,

ezt alátámasztja a European Travel Commission 2023. októberi felmérése Monitoring Sentiment in Intra European Travel címmel: a City breaks városlátogatási szegmens 19,3 százalékkal a legkeresettebb, ezt követi a Culture and heritage kulturális utazási szegmense 16,7 százalékkal, majd a természeti utazások része 13,5 százalékkal. Az előző év ugyanezen időszakához képest változatlanul magas a városlátogatások iránti érdeklődés, a kulturális utak és körutazások szegmense felfelé ívelő trendet mutat, miközben kissé visszaesett a Sun & Beach, illetve a Coast & Sea szegmensek iránti kereslet. Ennek megfelelően irányítjuk

2024-ben „Németország a művészet és a kultúra országa", valamint „UNESCO-világörökségek" nemzetközi tematikus kampányainkat, központi témáink pedig Caspar David Friedrich születésének 250. évfordulója, a Fal leomlásának 35. jubileuma, a labdarúgó EB városai, illetve Chemnitz, Európa 2025-ös kulturális fővárosa lesznek.

Magas kereslet a városlátogatások iránt Németország kiemelt küldőpiacain A németországi beutazó turizmus legnagyobb küldőpiacai átlagon felül járulnak hozzá a városi turizmus növekedéséhez. Így az Amerikai Egyesült Államok 3,4 millió vendégéjszakával a „Magic Cities" városokban, illetve Berlinben a városi turizmus legerősebb küldőpiaca, a második helyen Nagy-Britannia (2,2 millió), a harmadik helyen Hollandia (2,1 millió) végzett. Kiemelt eredményeket generált ezekben a városokban több mint egy millió vendégéjszakával Svájc, Olaszország, Spanyolország, Ausztria, Franciaország, Dánia és Lengyelország is.

A városok erősítik a minőségi turizmust
A DZT annak érdekében, hogy még jobban kihasználja ezen piaci szegmens lehetőségiet, 2023-ban a SINUS-Intézet által egy 15 európai országban, illetve Izraelben végzet exkluzív felméréssel vizsgálta meg az értékalapú közegeket a városi utazásokkal kapcsolatban. Mindezeken a küldőpiacokon azon személyek 35 százaléka, akik különösen magas érdeklődést mutatnak a városi utazások iránt, már üdült Németországban, további 34 százalékuk jól ismeri, míg 31 százalékuk ismeri Németországot üdülési desztinációként.

A városi utazások iránt érdeklődők közege átlagon felül a fiatalabb korcsoporthoz tartozik és magasabb végzettséggel rendelkezik. 

Átlagon felüli érdeklődés a kultúra iránt
Németország széles kulturális kínálata iránt sokkal inkább érdeklődnek a városi utazók, mint a németországi üdülők összessége. Különösen szignifikáns különbségeket mutat a Qualitätsmonitor Deutschlandtourismus a látványosságok, múzeumok, kiállítások látogatásánál, illetve a vezetett városnéző túráknál.

„Stay a little bit longer" – a városokban és vidéken
Az IPK International World Travel Monitor 2023-as értékelése szerint, amely a DZT megbízásából készült 27 országban,

a németországi utazók 93 százaléka érdekesnek tartja a városi utazás kombinációját a természettel/tájakkal:

34 százalékuk inkább a városra fokuszálna, 21 százalékuk a természetre és 37 százalékuk a városra és a természetre azonos arányban. A DZT „Stay a little bit longer" kezdeményezésével célzottan reklámozza a nemzetközi vendégek németországi tartózkodásának meghosszabbítását a városi utak és a környék kombinált ajánlatai által. Ezáltal a kampány aktívan hozzájárul a környezet- és klímabarát utazáshoz, ezen felül pedig növeli az utazások gazdasági értékteremtését, illetve erősíti a vidéki régiók turizmusát is - áll a DZT közleményében.

 


Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön

Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön  

A Happy Travel több mint 17 éve volt jelen a szlovák utaztató piacon.
Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől

Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől 

Ha eddig azt hittük, hogy a régió és az itteni élmények nem tudnak már semmi újat nyújtani, akkor ideje újratervezni.
A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony

A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony  

A perzselő hőség szinte egész Franciaországot sújtja, a Météo France mérései szerint hétfőn sok helyen mintegy 38 Celsius-fok feletti értékeket regisztráltak.
Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.
Hőségriasztás Franciaországban

Hőségriasztás Franciaországban 

A legmagasabb szintű hőségriasztás lép életbe kedden Párizsban és környékén is.
Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.