Ausztria optimistán néz a szezon elé

Két új reklámszpottal, új szlogennel, és a hamisítatlan osztrák értékekkel készülnek a szezonra. Az Österreich Werbung szezonnyitó sajtótájékoztatóján jártunk.

„Senkinek sem kell már bemutatni, hogy a világ országai turisztikai szempontból milyen két évet tudhatnak maguk mögött. Természetesen Ausztria háta mögött is viszontagságos két év áll. 2019-ben az utolsó békeévben azonban még nagyon jó vendégforgalmi adatokkal büszkélkedhettünk ami a magyar küldőpiaci adatokat illeti. A vendégérkezések száma 4,5 százalékkal 650 ezerre, a vendégéjszakáké 2,8 százalékkal 2,1 millióra emelkedett – mondta el az Österreich Werbung marketing menedzsere, Kaufmann Ildikó kedden a Normafa Club House-ban rendezett sajtótájékoztatójukon és hozzátette, a körülményekhez képest a tavalyi nyár is jó mutatókat hozott a Magyarországról érkező vendégforgalomban, ennek oka az is volt, hogy nyáron enyhébbek voltak a beutazási feltételek. A pandémia egyébként kedvező változásokat is hozott az utazási szokásokban. Míg Ausztria hagyományosan télen népszerűbb a magyarok körében, a járvány alatt inkább nyáron utaztak oda honfitársaink, ráadásul hosszabb időre. Az átlagos tartózkodás 2,7-3 vendégéjszakáról az elmúlt két év során 3,5-3,7 vendégéjszakára nőtt. A magyarok kedvenc régiója továbbra is stabilan Stájerország, az úti célok között pedig hagyományosan Bécs áll az élen.

Felmérték az utazási kedvet

Mint megtudtuk, az Österreich Werbung bizakodó az előttünk álló szezont illetően. 10 országban mérték fel a lakosság terveit a nyári szezonra tervezett utazásaikkal kapcsolatban, a tanulmány eredményeit hivatalosan jövő héten mutatják be. Annyit azonban már elárultak, hogy beigazolódott a sejtésük, miszerint a háború okozta bizonytalan helyzet és a gazdasági recesszió némileg óvatossá teszi az embereket a tervezés terén. Ezzel együtt kiderült, hogy majd' minden küldőországban, köztük hazánkban is 50-60 százaléka szeretne utazni az embereknek, legtöbbjüknél az anyagi feltételek is adottak. Az emberek jelentős része Ausztriában és Magyarországon egyaránt belföldi üdülést tervez. A magyar lakosság emellett a tengerparti üdülésre fókuszál, de úgy tűnik, a hegyvidéki pihenés sem szorul háttérbe, mivel a felkeresni tervezett célországok listáján az ötödik helyen szerepel Ausztria.


Új korszak, új szlogen
A járvány pozitív hozadéka, hogy megnőtt az igény az aktív turizmusra, a természetben mozgással eltöltött időre, amihez Ausztria ideális választás. Az ország turisztikai marketingjéért felelős Österreich Werbung két reklámszpotot készített a nyárra, az egyik a pihenést és a kikapcsolódást keresőket szólítja meg, a másik pedig kimondottan az aktív időtöltés szerelmeseit a magashegyi túrázást bemutató képekkel. Idei mottójuk: Igazi Ausztria, valódi üdülés. Hátterében az áll, hogy míg a pandémia alatt az utazási korlátozások idején - ahogy számos más ország - nyugati szomszédunk is virtuális élményeket kínálva igyekezett fenntartani az utazók érdeklődését, most Ausztria arra buzdít, hogy újra a valóságban ismerjük meg az osztrák élménykínálatot, életérzést. Ennek emblematikus elemei a természeti vonzerők, köztük a lenyűgöző szurdokok, hegyi patakok, vízesések. Az Ausztria-márkához tartoznak még a hegytetőkön egy kiadós túra után elköltött alpesi reggelik, amelyek a helyi gazdaságokban szívvel-lélekkel termelt, tápanyagdús finomságokból állnak össze a vendégek asztalára. Az osztrák vendégszeretet is a brand része. A vidéki szálláshelyeket, falusi vendégasztalokat, vendéglátóhelyeket évtizedek óta ugyanazok a családok üzemeltetik, apáról fiúra száll az alpesi vendégszeretet csínja-bínja. Van, ahol egyszerre négy generáció munkálkodik együtt a gazdaság és a szállóvendégek kiszolgálásában.

A Krimmli-vízesés

Fürödj meg az erdőben!
És hogy mi az a kincs, amely teljesen egyedülálló Ausztriában, és amelyre büszkén támaszkodhat mint egyediségre az osztrákok turisztikai marketingje? Európában egyedülálló módon az ország közel felét erdők borítják. A 40 ezer négyzetkilométernyi erdő 5,5 millió futballpályának felel meg, 3,4 milliárd fa található benne 65 különböző fafajjal. Az erdőkből, fákból pedig nemcsak fizikailag, hanem mentálisan is lehet töltekezni. A japán shinrin-yoku (ejtsd: sinrin-joku) módszerre épülő úgynevezett erdőfürdő hazánkban is egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Ausztria erdeiben is elérhetők ezek a programok, a sajtóesemény résztvevői pedig a hazai erdőfürdőzés egyik képviselőjétől, Györffy Évától kaphattak ízelítőt a témában. „Az erdőfürdőzés olyan, több érzékszervet is bevonó élményprogram a természetben, amely során elmerülünk az erdő atmoszférájában, mintegy átitatódunk vele. Felfedezzük a valódi, élő kapcsolatunkat a bennünket körülvevő természetvilággal és a bennünk élő természettel. Az erdőfürdőzésnek ez a formája egy rendkívül hatékony stresszoldó, egészségvédő és közérzetet javító vezetett relaxációs technika, amely mögött egy folyamatosan kutatott, ma már tudományosan is sztenderd módszertan áll” – magyarázza a szakember.

A két idei reklámszpot:

{youtube|id=dD3ilpfuNV8}

{youtube|id=IJoDleDe1iU}

Ausztria a szezonra még fenntartja a 3G eljárást a határátlépésnél, amely azt jelenti, hogy csak az oltottak, a betegségen átesettek, vagy a negatív teszttel rendelkezők utazhatnak be az országba. Ha már egyszer bejutottunk azonban, a maszkviselésen túl nem érint bennünket semmilyen korlátozás. Lehetséges, hogy a járványügyi adatok kedvező alakulásával a jelenlegi beutazási feltételek is lazulnak még a nyár folyamán – hangzott el a tájékoztatón.




Karintia téli arca

Karintia téli arca 

Télnyitó sajtóeseményen vehettünk részt egy valóban télre hangoló budai magaslaton, a Normafa tetején az Österreich Werbung (ÖW) magyarországi képviselete jóvoltából november 20-án.
Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon

Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon 

A szlovén kormány csütörtöki ülésén további hat hónappal meghosszabbította a határellenőrzést a horvát és a magyar határon.
Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában

Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában 

A jégdóm Szlovákia egyik leglátogatottabb látványosságává vált.
DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.