Együttműködve a Globetrender utazási trend-előrejelző ügynökséggel, valamint saját iparági adatainak felhasználásával az Amadeus, elkészítette a következő évre vonatkozó utazási előrejelzését. A tanulmány az alábbi öt meghatározó trendre hívja fel a figyelmet, amelyek várhatóan átalakítják majd az utazási szokásokat.
Régi élmények és személyre szabottság
A sok változástól elfáradt utazók egyszerűbb, valami boldogabbra vágynak, amelyeket a múlt emlékei inspirálnak. A nosztalgia új korszakot nyit az utazási trendekben, a múlt és a múltbéli élmények egyre inkább a középpontba kerülnek. Az utazók szeretnék újra átélni régi utazásaikat, gyermekkori élményeket és pillanatokat. Például Miamiban az utazók újra felfedezik a „Miami Vice” kedvelt helyszíneit.
Személyre szabottan
2025-ben a légi utazás új szintre lép a személyre szabhatóság terén. Az utasok saját ízlésükhöz igazított tartalmakat kapnak, miközben a légitársaságok VR-szemüvegeket is kínálhatnak prémium osztályú utasoknak. Az AI, az 5G és a virtuális valóság (VR) fejlődése rendkívül személyre szabott és magával ragadó élményeket tesz majd lehetővé a légi utazók számára, míg a szállodák egyre inkább önálló desztinációkká válnak, ahogy az utazók ikonikus, egyedi arculatú szálláshelyek köré tervezik útjaikat.
Ázsia megújulása és minél több emberi kapcsolódás
Ázsia egyre inkább magához csábítja a turistákat számos felfedezésre váró kincseivel és innovatív vízumprogramjaival, miközben azon van, hogy visszanyerje kiemelkedő szerepét a globális turizmusban. Nagymértékben érezhető a popkultúra hatása: a Thaiföldön játszódó Fehér Lótusz közelgő évada vagy a Squid Game második évada várhatóan fellendíti majd a dél-koreai utazásokat, és megújult a kíváncsiság Japán történelme iránt is.
A digitális ismerkedés miatti kiábrándultság közepette az utazás új lehetőségeket nyit a valódi emberi kapcsolatok kialakítására, legyen szó nyaralási románcokról vagy tartós barátságokról. Az Amadeus foglalási adatai szerint az egyéni szabadidős utazások száma 15,6 százalékkal nőtt 2023-ban az előző évhez képest, 2024-ben pedig további 9,2 százalékkal.
„Egy olyan év után, amelyben a változás mindennapjaink hátterévé vált, az utazók minden korábbinál jobban vágynak mélyebb kapcsolódásra emberekkel és helyekkel”
– mondta Daniel Batchelor, az Amadeus globális vállalati marketingért és kommunikációért felelős alelnöke.
„Jellemző lesz a kedvelt régi helyszínek és az új, magával ragadó élmények ötvözete lesz a jellemző, miközben a desztinációkat egyedi szálláshelyek teszik még vonzóbbá. Ázsia turisztikai újjáéledése mellett a spontán, egyéni utazások is népszerűek lesznek, mivel az emberek egyre inkább a képernyőktől távol keresik az autentikus élményeket.”
Jenny Southan, a Globetrender alapítója és vezérigazgatója hozzáfűzte: „Fontos, hogy előre tudjuk jelezni, miként változnak az emberek utazási szokásai, és milyen hatások befolyásolják döntéseiket. Az Amadeus-szal közösen készített 2025-ös jelentés segítséget nyújt a vállalkozásoknak, hogy sikerrel tudjanak igazodni a jövő utazóinak igényeihez.”