A jóváhagyott teljes költségvetés közel 3 millió euró, mely hozzá fog járulni a Duna-menti határrégió vonzerejének és látogatói számának növeléséhez a Duna szlovák és magyar oldalán egyaránt.
A projekt fókuszában a határterület gazdag természeti- és kulturális örökségének hasznosítása, valamint egy egyedi termékstruktúrával rendelkező, vonzó és versenyképes európai turisztikai desztináció létrehozása áll. Célja a Csallóköz és Szigetköz egységes határon átnyúló ökoturisztikai ernyőmárkájának kidolgozása és brandfejlesztés, amely koherens ökoturisztikai termékekre épül.
A tanácskozás két napján a Pozsony Megyei Önkormányzat (Bratislavský samosprávny kraj – vezető partner), Mosonmagyaróvár Város Önkormányzata (az egyetlen magyar partner), a további 7 szlovák projektpartner képviselői, valamint külső turisztikai és településfejlesztési szakértők találkoztak Lipóton a projekt indulásának apropóján.
A résztvevők és intézményeik általános bemutatkozása után a partnerek három közös tevékenységet azonosítottak és tárgyaltak meg részletekbe menően: 1. A „Szárazföldi Duna-delta” koncepció mentén közös marketing stratégia készítése, brand fejlesztés ökoturisztikai kínálatcsomagok összeállítása, közös arculat kialakítása; 2. Közös rendezvények és akciók a szemléletformálás és környezeti nevelés érdekében; 3. Kommunikációs tevékenységek, melyek magukba foglalják egy átfogó honlap, egy kapcsolódó mobil applikáció és egy Facebook profil fejlesztését két workshop kimenetei alapján.
Forrás: Turizmus Online