A találkozón, amelyen osztrák, cseh, román, bolgár és délszláv meghívottak is részt vettek, elhangzott, 2013-ban a gallok földje továbbra is a világ legnépszerűbb országa volt, ezt a címet az 1990-es évek óta nem tudta elvenni senki tőle. 2013-ban 84,7 millió külföldi látogató kereste fel Franciaországot. Régiónkat vizsgálva a legtöbb turista (367 700) Ausztriából indul hozzájuk, Csehország, Románia és Magyarország nagyjából azonos teljesítményt nyújt (270, 260, illetve 230 ezer).
A francia GDP-nek 7,3%-át adja a turizmus, és közvetlenül 1,2 millió embernek biztosít munkát. Tavaly 42,7 milliárd euró bevétele származott Franciaországnak a turizmusból.
A síturizmus is fontos szegmens, ebben a világ második desztinációja az USA után, Ausztria előtt. Az előző télen több mint 55 millió síbérletet adtak el a francia síterepek, míg az osztrákoknál 50 millió belépő fogyott.
A MICE-turizmusban is élen járnak, 5,470 rendezvény helyszíne volt az ország 2012-ben, ezek között volt 895 kiállítás és vásár, valamint 637 kongresszus. A MICE-szegmens jelentőségét érzékelteti, hogy a turisztikai bevételek 35%-a ebből származik. Az ICCA (Nemzetközi Kongresszus- és Konferenciaszervezők Szövetsége) 2013-as rangsora szerint Franciaország a 4. legnépszerűbb MICE-úti cél a világon, ahol 527 nemzetközi konferenciával, míg Párizs világelső az ott megrendezett 204 konferenciával. MICE-turizmus persze nem létezhet megfelelő létesítmények nélkül, Franciaországban erre is odafigyelnek, 120 kongresszusi központ, 2000, legalább 200 főt befogadni képes rendezvényközpont, továbbá 80 kiállítási centrum várja az üzleti turistákat. Az utóbbi évek során a szállodák minősítése terén is komoly előrelépés történt: független szervezet minősíti a hoteleket ötévente, ma már az összes szálloda 77%-a rendelkezik független besorolással.
Az ország további vonzereje a 39 UNESCO-világörökségi helyszín, a 10 kastély, kúria és tempolom, továbbá 4000 múzeum, amelyek jelentős része ideális rendezvényhelyszínként is funkcionál. A francia gasztronómia önmagában is érték, ezt 2010-ben az UNESCO világörökségi címmel ismerte el. 610 Michelin-csillagos étterem és több mint 10 ezer látogatható borospince hozza közelebb a turistákhoz a francia ízeket. Az üzletemberek persze nem vetik meg a luxust, ezen a piacon is tarol Franciaország: a világ top 75 luxusmárkát forgalmazó cége közül 10 francia, és a lista élén is ottani cég, a LVMH (Moet Hennessy Louis Vuitton SA) áll.
Az is kiderült, hogy az üzleti és luxusutazások piaca a globális gazdasági válság ellenére lendületesen fejlődik Franciaországban. A világgazdaság lassulása ellenére a luxuspiac élénk maradt világszerte, különösen a fejlődő országokban. A luxuscikkeket kereső bevásárlóturisták körében Párizs a legfőbb desztináció, különösen a kínai és amerikai vendégek számára. Így nem véletlen, hogy a Galeries Lafayette luxuscikkáruház évi 100 ezer látogatójával a második legnépszerűbb párizsi attrakciónak számít az Eiffel-torony után.
A Best of France rendezvényen a hazai utazási irodák képviselői tucatnyi francia szolgáltató képviselőivel találkozhattak, megismerhették egyebek mellett Antibes, Monaco, Courchevel, Tignes, Val Thorens újdonságait,valamint az Air France és az Air TahaitiNui szolgáltatásait, később pedig megkóstolhatták a francia gasztronómia kiválóságait a különböző pástétomoktól a sajtokon át a legjobb borokig.