A hely, ahol a luxus nem luxus

Első ízben rendezett turisztikai és gasztronómiai bemutatót, workshopot és gálaestet az Atout France a luxus és az üzleti utaztatás témakörében Középkelet-Európában. A Best of France rendezvénynek a budapesti Hotel Boscolo adott otthont.

A találkozón, amelyen osztrák, cseh, román, bolgár és délszláv meghívottak is részt vettek, elhangzott, 2013-ban a gallok földje továbbra is a világ legnépszerűbb országa volt, ezt a címet az 1990-es évek óta nem tudta elvenni senki tőle. 2013-ban 84,7 millió külföldi látogató kereste fel Franciaországot. Régiónkat vizsgálva a legtöbb turista (367 700) Ausztriából indul hozzájuk, Csehország, Románia és Magyarország nagyjából azonos teljesítményt nyújt (270, 260, illetve 230 ezer).

A francia GDP-nek 7,3%-át adja a turizmus, és közvetlenül 1,2 millió embernek biztosít munkát. Tavaly 42,7 milliárd euró bevétele származott Franciaországnak a turizmusból.

A síturizmus is fontos szegmens, ebben a világ második desztinációja az USA után, Ausztria előtt. Az előző télen több mint 55 millió síbérletet adtak el a francia síterepek, míg az osztrákoknál 50 millió belépő fogyott.

A MICE-turizmusban is élen járnak, 5,470 rendezvény helyszíne volt az ország 2012-ben, ezek között volt 895 kiállítás és vásár, valamint 637 kongresszus. A MICE-szegmens jelentőségét érzékelteti, hogy a turisztikai bevételek 35%-a ebből származik. Az ICCA (Nemzetközi Kongresszus- és Konferenciaszervezők Szövetsége) 2013-as rangsora szerint Franciaország a 4. legnépszerűbb MICE-úti cél a világon, ahol 527 nemzetközi konferenciával, míg Párizs világelső az ott megrendezett 204 konferenciával. MICE-turizmus persze nem létezhet megfelelő létesítmények nélkül, Franciaországban erre is odafigyelnek, 120 kongresszusi központ, 2000, legalább 200 főt befogadni képes rendezvényközpont, továbbá 80 kiállítási centrum várja az üzleti turistákat. Az utóbbi évek során a szállodák minősítése terén is komoly előrelépés történt: független szervezet minősíti a hoteleket ötévente, ma már az összes szálloda 77%-a rendelkezik független besorolással.

Az ország további vonzereje a 39 UNESCO-világörökségi helyszín, a 10 kastély, kúria és tempolom, továbbá 4000 múzeum, amelyek jelentős része ideális rendezvényhelyszínként is funkcionál. A francia gasztronómia önmagában is érték, ezt 2010-ben az UNESCO világörökségi címmel ismerte el. 610 Michelin-csillagos étterem és több mint 10 ezer látogatható borospince hozza közelebb a turistákhoz a francia ízeket. Az üzletemberek persze nem vetik meg a luxust, ezen a piacon is tarol Franciaország: a világ top 75 luxusmárkát forgalmazó cége közül 10 francia, és a lista élén is ottani cég, a LVMH (Moet Hennessy Louis Vuitton SA) áll.

Az is kiderült, hogy az üzleti és luxusutazások piaca a globális gazdasági válság ellenére lendületesen fejlődik Franciaországban. A világgazdaság lassulása ellenére a luxuspiac élénk maradt világszerte, különösen a fejlődő országokban. A luxuscikkeket kereső bevásárlóturisták körében Párizs a legfőbb desztináció, különösen a kínai és amerikai vendégek számára. Így nem véletlen, hogy a Galeries Lafayette luxuscikkáruház évi 100 ezer látogatójával a második legnépszerűbb párizsi attrakciónak számít az Eiffel-torony után.

A Best of France rendezvényen a hazai utazási irodák képviselői tucatnyi francia szolgáltató képviselőivel találkozhattak, megismerhették egyebek mellett Antibes, Monaco, Courchevel, Tignes, Val Thorens újdonságait,valamint az Air France és az Air TahaitiNui szolgáltatásait, később pedig megkóstolhatták a francia gasztronómia kiválóságait a különböző pástétomoktól a sajtokon át a legjobb borokig.


Magyar vályogkemence Chicagóban

Magyar vályogkemence Chicagóban 

A Paradigma Ariadné is ott van a 2025-ös Chicagói Építészeti Biennálé (CAB) kiállítói között.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.
Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Midsommer, avagy egy varázslatos svédországi éjszaka

Midsommer, avagy egy varázslatos svédországi éjszaka 

A nyári napforduló a svédek második legnagyobb ünnepe, az éj ilyenkor a hagyományok szerint tele van varázslattal.
Tűzvész Splitnél – videóval

Tűzvész Splitnél – videóval 

A tűzoltók egyelőre nem tudják megfékezni a lángokat.
Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán

Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán 

Különleges új sétaprogram az osztrák fővárosban.
Retro fesztivál Opatijában

Retro fesztivál Opatijában 

Június 26-28. között Opatija a retro szórakozás fővárosává válik.
Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában

Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában 

Első ízben mutatták ki a juhhimlőt (variola ovina) a helyi illetékes hatóságok.
Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett

Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett 

Június 17-én a belvárosi Pullmann Hotel hangulatos rendezvénytermében tartotta szezonnyitó eseményét öt Magyarországon működő nemzeti idegenforgalmi szervezet.
Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk?

Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk? 

Az UniCredit Bank Austria idén is elkészítette a nyaralási euró számítását.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.