Egy, a GDS-eket (globális disztribúciós rendszereket) és OTA-kat (online utazási irodákat) képviselő európai kereskedelmi szervezet, az Európai Műszaki és Turisztikai Szolgáltatások Egyesülete (European Technology and Travel Services Association, ETTSA) hivatalos panaszt nyújtott be az Európai Bizottsághoz a Lufthansa, az Austrian, a Swiss és a Brussels Airlines ellen.
Az ETTSA ugyanis azt állítja, hogy a fenti légitársaságokat tömörítő Lufthansa-csoport megsértette az Európai Unió számítógépes helyfoglalási rendszerekre (CRS) vonatkozó magatartási kódexének kulcsfontosságú rendelkezéseit, miután bejelentette, hogy 16 eurós disztribúciós díjat számol fel minden, GDS-eken történő foglalás esetén.
Az ETTSA azt állítja, hogy a díj bevezetése diszkriminatív azokkal az ügyfelekkel szemben, akik független utazási irodáknál foglalják le jegyeiket.
„Az egyetlen lehetőség, hogy egy utazási iroda elkerülje a diszkriminatív pótdíjat az az, hogy a hagyományos GDS-rendszerről egy, a Lufthansa által kontrollált alternatív platformra vált, ahol csak a Lufthansa által megjeleníteni kívánt tartalom látható – nyilatkozta az ETTSA főtitkára, Christoph Klenner. – Azon túl, hogy az utazási irodákat ez egy felesleges erőforrás-felhasználásra kényszeríti, a Lufthansa lépése súlyosan megsérti az összehasonlításon alapuló vásárlást és versenyt. Végső soron ez szűkebb választékot és a fogyasztókra terhelt megnövekedett árakat fog eredményezni” – tette hozzá Klenner.
A főtitkár elmondta továbbá, hogy az ETTSA üdvözli az utazási értékesítési piacon megjelenő új versenyzőket, azt viszont nem, ha a szabályok kiszorítják az iparágból a versenytársakat.
„Az uniós magatartási kódex célja éppen a GDS-eket ellenőrző légitársaságok visszaéléseinek megakadályozása volt. Ezért az Európai Bizottság kötelessége, hogy a sarkára álljon és beavatkozzon a folyamatos átláthatóság és a fogyasztók választási lehetőségeinek biztosítása érdekében” – tette hozzá.
Egy nappal korábban számoltunk be arról, hogy mind az utazási irodák, mind a GDS-ek bírálják a Lufthansa lépését, a szakmai véleményeket ide kattintva olvashatja el.
Forrás: Buying Business Travel