Digitális nomádok közel 50%-a az Egyesült Államokból származik, ezt követi az Egyesült Királyság 7%-kal, Oroszország 5%-kal, majd Kanada és Németország 4%-kal. Különösen figyelemre méltó, hogy az Egyesült Államokból származó digitális nomádok száma 131%-kal nőtt a 2019-es pandémia előtti időszakhoz képest.
Bár a növekedés üteme már kevésbé számottevő, azonban a digitális nomádok száma továbbra is folyamatosan emelkedik.
Kik is a digitális nomádok?
Ők azok, akik a távmunkát és az utazást kombinálják különféle indokokból hosszú időtartamra. Szenvedélyesek az új kalandok iránt és tudják, hogyan hozhatják ki a legtöbbet az új technológiákból, amelyhez csupán csak internetkapcsolat szükséges, hogy a világ bármely pontjáról tudjanak dolgozni.
Noha ez a közösség már hosszú ideje létezik, népszerűségük a pandémia után gyorsult fel igazán, hiszen a munkaszabályok sokkal lazábbak lettek világszerte és a rugalmas, távmunka gyakorlatilag normává vált, ami tovább erősítette ezen életstílus vonzerejét.
Mi érdekli a digitális nomádokat?
Természetesen imádnak utazni, de van pár dolog, amit tudni kell ezekről az utazókról.
- Az úti céljukat néhány kritérium alapján választják ki, amelybe beletartozik a biztonság, a szállás árkategóriája, az internetsebesség és a co-working terek. A felsoroltak közül a megélhetési költségek és az elérhető, megbízható internet a főbb döntést befolyásoló tényezők.
- Az online adatgyűjtő oldal, a Statista szerint a digitális nomádok többsége szállodákban (51%), barátokkal/családdal (41%), Airbnb szállásokon (36%), autóban/furgonban/lakókocsiban (21%), és hostelekben (16%) él.
- Digitális nomádok jellemzően a harmincas éveik közepén járnak, ugyanakkor a 40-59 éves korosztály is jelen van a közösségben. Jelenleg a digitális nomádok teljes népességének 47%-át a millenniumi generáció (1981 és 1996 között születettek) alkotja.
- A digitális nomádok nagyobb része 61%-ban férfi és 37%-ban nők a Statista szerint.
- A legelterjedtebb úti célok közé tartozik Amerika (53%), Nyugat-Európa (18%) és Ázsia (13%) - derül ki az adatokból.
- A legtöbb digitális nomád (kb. 71%) 1-2 országot látogat meg évente, míg 19%-a 3-4-et.
Hogyan lehet az ingatlanokat vonzóvá tenni a digitális nomádok számára?
- Az időbeosztás változásai miatt a digitális nomádok számára kiemelkedő jelentőségű a flexibilitás. A rugalmas foglalási és fizetési opciók vonzzák ezt a csoportot.
- Az igényeiknek megfelelő szolgáltatások és technológia biztosítása – a nagy sebességű internet különösen fontos tényező.
- A „laptopbarát helyek” iránt kifejezetten nagy az érdeklődés ebben a körben, ahol biztosítva van számukra az ideális tér és környezet a munkavégzésre.
- Együttműködés kialakítása a helyi vállalkozásokkal és közösséggel, hogy lehetőséget teremtsen a vendégeknek a helyi kultúra és közösség megismerésére.
- Online jelenlétet az OTA oldalakon, webhelyeken és a közösségi csatornákon. Különösen hosszabb tartózkodás esetén kínált kedvezmények és promóciók.
Forrás: MSZÉSZ