Hogy alakítják át a digitális nomádok a turisztikai szektort?

Ők azok, akik a távmunkát és az utazást kombinálják különféle indokokból hosszú időtartamra. Becslések szerint napjainkban 23 millió digitális nomád él világszerte és ez a szám egyre csak növekszik.

Digitális nomádok közel 50%-a az Egyesült Államokból származik, ezt követi az Egyesült Királyság 7%-kal, Oroszország 5%-kal, majd Kanada és Németország 4%-kal. Különösen figyelemre méltó, hogy az Egyesült Államokból származó digitális nomádok száma 131%-kal nőtt a 2019-es pandémia előtti időszakhoz képest.

Bár a növekedés üteme már kevésbé számottevő, azonban a digitális nomádok száma továbbra is folyamatosan emelkedik.

Kik is a digitális nomádok?

Ők azok, akik a távmunkát és az utazást kombinálják különféle indokokból hosszú időtartamra. Szenvedélyesek az új kalandok iránt és tudják, hogyan hozhatják ki a legtöbbet az új technológiákból, amelyhez csupán csak internetkapcsolat szükséges, hogy a világ bármely pontjáról tudjanak dolgozni.

Noha ez a közösség már hosszú ideje létezik, népszerűségük a pandémia után gyorsult fel igazán, hiszen a munkaszabályok sokkal lazábbak lettek világszerte és a rugalmas, távmunka gyakorlatilag normává vált, ami tovább erősítette ezen életstílus vonzerejét.

Mi érdekli a digitális nomádokat?

Természetesen imádnak utazni, de van pár dolog, amit tudni kell ezekről az utazókról.

  • Az úti céljukat néhány kritérium alapján választják ki, amelybe beletartozik a biztonság, a szállás árkategóriája, az internetsebesség és a co-working terek. A felsoroltak közül a megélhetési költségek és az elérhető, megbízható internet a főbb döntést befolyásoló tényezők.
  • Az online adatgyűjtő oldal, a Statista szerint a digitális nomádok többsége szállodákban (51%), barátokkal/családdal (41%), Airbnb szállásokon (36%), autóban/furgonban/lakókocsiban (21%), és hostelekben (16%) él.
  • Digitális nomádok jellemzően a harmincas éveik közepén járnak, ugyanakkor a 40-59 éves korosztály is jelen van a közösségben. Jelenleg a digitális nomádok teljes népességének 47%-át a millenniumi generáció (1981 és 1996 között születettek) alkotja.
  • A digitális nomádok nagyobb része 61%-ban férfi és 37%-ban nők a Statista szerint.
  • A legelterjedtebb úti célok közé tartozik Amerika (53%), Nyugat-Európa (18%) és Ázsia (13%) - derül ki az adatokból.
  • A legtöbb digitális nomád (kb. 71%) 1-2 országot látogat meg évente, míg 19%-a 3-4-et.

Hogyan lehet az ingatlanokat vonzóvá tenni a digitális nomádok számára?

  • Az időbeosztás változásai miatt a digitális nomádok számára kiemelkedő jelentőségű a flexibilitás. A rugalmas foglalási és fizetési opciók vonzzák ezt a csoportot.
  • Az igényeiknek megfelelő szolgáltatások és technológia biztosítása – a nagy sebességű internet különösen fontos tényező.
  • A „laptopbarát helyek” iránt kifejezetten nagy az érdeklődés ebben a körben, ahol biztosítva van számukra az ideális tér és környezet a munkavégzésre.
  • Együttműködés kialakítása a helyi vállalkozásokkal és közösséggel, hogy lehetőséget teremtsen a vendégeknek a helyi kultúra és közösség megismerésére.
  • Online jelenlétet az OTA oldalakon, webhelyeken és a közösségi csatornákon. Különösen hosszabb tartózkodás esetén kínált kedvezmények és promóciók.

Forrás: MSZÉSZ


Túl nagy tömeg és jelentős fennakadás egy olasz síközpontnál

Túl nagy tömeg és jelentős fennakadás egy olasz síközpontnál 

Az olaszországi Roccaraso síközpontot a közelmúltban hatalmas tömegek lepték el, óriási zsúfoltságot okozva a pályákon és a felvonóknál.
Felmérés az osztrákok utazási szokásairól

Felmérés az osztrákok utazási szokásairól 

Az osztrákok töretlen utazási kedve a gazdasági kihívások ellenére is töretlen.
Gigászi méretű attrakció Zakopanéban

Gigászi méretű attrakció Zakopanéban 

Január 29-én megnyílt Zakopane egyik fő téli attrakciója, a hólabirintus.
Osztrák Szállodaszövetség: így utazik a Z generáció

Osztrák Szállodaszövetség: így utazik a Z generáció 

A vendéglátás és a turizmus világa jelentős átalakuláson megy keresztül, amit az új generáció elvárásai is formálnak.
Így telelünk mi: hegyek, hó és digitális fizetés

Így telelünk mi: hegyek, hó és digitális fizetés 

Egy új felmérés szerint a magyarok közel fele tervezi téli szabadságát a hegyekbe.
Utazási trendek 2025-re

Utazási trendek 2025-re 

A tavaszi szünet és húsvét időszakára látható egy kiugrás, és már jó pár honfitársunk megvette a repülőjegyét nyárra is.
Hamarosan turisztikai vásár Pozsonyban

Hamarosan turisztikai vásár Pozsonyban 

Január vége az utazási élmények jegyében zajlanak.
Ha idén Rómába készül, érdemes erről tudnia!

Ha idén Rómába készül, érdemes erről tudnia! 

Ugyanis a következő napokon 2025-ben minden múzeum belépőjegy váltása nélkül látogatható.
Nizzának elege van a turistahajókból

Nizzának elege van a turistahajókból 

Egyre nagyobb problémát jelent a Nizzába érkező turistahajók utasai által okozott szennyezés valamint a túlturizmus által okozott infrastruktúra-terhelés.
Új vezető a máltai kongresszusi iroda élén

Új vezető a máltai kongresszusi iroda élén 

A VisitMalta Incentives & Meeting új igazgatója Alaine Ciantar.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.