Ilyen volt a magyar megjelenés a berlini ITB-n

A fenntarthatóság, a Z generáció utazással kapcsolatos elvárásai, a biztonságos utazás kérdése, és a megújult magyarországi infrastruktúra– egyebek mellett ezek a témák szerepeltek az idei ITB Berlin programjában. A nemzetközi vásáron a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és 15 hazai társkiállító képviselte hazánkat. A részvétel azért is volt különösen fontos, mert Németország a turistaforgalom szempontjából évek óta az első számú küldőpiacunk, tavaly 2,1 millió vendégéjszakát töltöttek hazánkban az onnan érkező vendégek - tájékoztatta lapunkat az MTÜ.

Március első felében három év után először rendezték meg személyes részvétellel az ITB Berlin nemzetközi turisztikai kiállítást, amelyen ezúttal rendhagyó módon, kizárólag a turisztikai szakma képviselői vehettek részt A vásárra több mint 150 országból 5 500 kiállító érkezett.

Az MTÜ látványos, hazai formatervezők alkotásaival díszített standdal várta a résztvevőket, ahol fontos iparági szereplőkkel folytatott tárgyalásokat. A szakemberek az elmúlt év hazai turisztikai eredményei mellett 2023 jelentős magyarországi programjairól és turisztikai kínálatáról is tájékozódhattak. A személyes tárgyalások és előadások segítségével a szakmai partnerek frissíthették portfoliójukat az elmúlt időszak újdonságaival, turisztikai fejlesztéseivel, így naprakész és versenyképes ajánlatokkal készülhetnek a hamarosan induló turisztikai szezonra.

„Németország a turistaforgalom szempontjából már évek óta az első számú küldőpiacunk, tavaly 2,1 millió vendégéjszakát töltöttek hazánkban az innen érkező vendégek. Ezért kiemelten fontos, hogy az ITB Berlin szakmai közönségén túl az új és visszatérő turistákkal is megismertesse az MTÜ a megújult magyarországi kínálatot. Ezzel a céllal szerveztünk idén egy nemzetközi sajtótájékoztatót, ahol az MTÜ mellett a kiemelt attrakcióik képviselői a jelen lévő közel 50 külföldi újságírónak személyesen mutathatták be az aktuális kínálati elemeket, például a közelgő nemzetközi sport és kulturális eseményeket" − foglalta össze a szakmai vásár jelentőségét Jakab Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese.

A nemzetközi sajtótájékoztató keretében az újságírók részleteket tudhattak meg − többek között − a 2023-as Atlétikai Világbajnokságról, a Balatonhoz kapcsolódó kerékpároshálózat fejlesztéseiről, a megújult Budai Várról és számos további, országszerte felújított várról és kastélyról, a Liget Projektről, valamint a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa programsorozatról.


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.