Március első felében három év után először rendezték meg személyes részvétellel az ITB Berlin nemzetközi turisztikai kiállítást, amelyen ezúttal rendhagyó módon, kizárólag a turisztikai szakma képviselői vehettek részt A vásárra több mint 150 országból 5 500 kiállító érkezett.
Az MTÜ látványos, hazai formatervezők alkotásaival díszített standdal várta a résztvevőket, ahol fontos iparági szereplőkkel folytatott tárgyalásokat. A szakemberek az elmúlt év hazai turisztikai eredményei mellett 2023 jelentős magyarországi programjairól és turisztikai kínálatáról is tájékozódhattak. A személyes tárgyalások és előadások segítségével a szakmai partnerek frissíthették portfoliójukat az elmúlt időszak újdonságaival, turisztikai fejlesztéseivel, így naprakész és versenyképes ajánlatokkal készülhetnek a hamarosan induló turisztikai szezonra.
„Németország a turistaforgalom szempontjából már évek óta az első számú küldőpiacunk, tavaly 2,1 millió vendégéjszakát töltöttek hazánkban az innen érkező vendégek. Ezért kiemelten fontos, hogy az ITB Berlin szakmai közönségén túl az új és visszatérő turistákkal is megismertesse az MTÜ a megújult magyarországi kínálatot. Ezzel a céllal szerveztünk idén egy nemzetközi sajtótájékoztatót, ahol az MTÜ mellett a kiemelt attrakcióik képviselői a jelen lévő közel 50 külföldi újságírónak személyesen mutathatták be az aktuális kínálati elemeket, például a közelgő nemzetközi sport és kulturális eseményeket" − foglalta össze a szakmai vásár jelentőségét Jakab Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese.
A nemzetközi sajtótájékoztató keretében az újságírók részleteket tudhattak meg − többek között − a 2023-as Atlétikai Világbajnokságról, a Balatonhoz kapcsolódó kerékpároshálózat fejlesztéseiről, a megújult Budai Várról és számos további, országszerte felújított várról és kastélyról, a Liget Projektről, valamint a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa programsorozatról.