Mint írják,
tíz évvel ezelőtt még a pilóták között 3,1 százalék volt a női munkavállalók aránya, ez mostanra 5,4 százalékra emelkedett.
Fotó: Wizz Air
Ez a fejlődés a légitársaság célzott programjainak köszönhető, amelyek a légiközlekedést, mint iparágat teszik vonzóbbá a nők számára. Ilyen kezdeményezés például a „She Can Fly” program, amely kedvező pénzügyi konstrukciót kínál női kadétok számára. A légitársaság célja ugyanis, hogy 2030-ra legalább 7 százalékra növelje a női pilóták arányát.
Ezen kívül „Cabin Crew to Pilot” programot is indítottak 2022-ben, amelynek lényege, hogy a légiutas-kísérők pilótákká válhatnak. Az első végzősök már teljesítették utolsó vizsgáikat, közöttük a nők aránya 11 százalék.
A légitársaság a nők vezetői és menedzsment pozícióba való előrelépését is támogatja. A vállalati vezetésben a nők képviselete nagy mértékben erősödött, és a légitársaság célja, hogy 2026-ra legalább 40 százalékos női arányt érjen el és tovább erősítse a női vezetők szerepét a teljes szervezeten belül. A felsővezetői pozíciókban (vezérigazgató, osztályvezetők, igazgatók, főtisztviselők) a nők aránya több mint kétszeresére nőtt az elmúlt húsz évben: 2004-ben 14,3 százalék volt, míg 2024-re 32,1 százalékra emelkedett. Ugyanebben az időszakban az irodai dolgozók körében a nők aránya 20-ról 42,5 százalékra bővült.
Fotó: Wizz Air
Yvonne Moynihan, a vállalat ESG igazgatója:
A női pilóták támogatására létrehozott programunk, a 'She Can Fly' mindössze két éve indult, de már most jelentős hatást gyakorolt. 2024-ben a beiratkozott női kadétok száma megháromszorozódott az első évhez képest. Idén júliusban már befejezi a képzést az első 'She Can Fly' osztály – amelyben magyar, szerb, román és lengyel tanulók is vannak – megkezdve pályafutásukat jövőbeli pilótaként.