Magyarok utazási kedve 2025-ben: hol tartanak a foglalások?

Még jóval a főszezon előtt néhány utazási iroda látványosan bombázza az utazni vágyókat előfoglalási akcióik hirdetéseivel, mások csendesebben, de bizakodva várják az idei főszezont. Az idei trendek azt mutatják: az érdeklődés ugyan megvan, de a magyar utazók óvatosabbak lettek. Kivárnak, figyelnek, és egyre inkább az ár-érték arányra helyezik a hangsúlyt.

Zakynthos, tengerpart
Zakynthos, tengerpart
Fotó: Depositphotos

Tengerpartra, de kedvező áron – az IBUSZ tapasztalatai

Termes Nóra, az IBUSZ hálózati és marketingigazgatója szerint bár érdeklődő van bőven, a konkrét foglalások oldaláról nézve már más a helyzet:

“Folyamatosan csörögnek a telefonok, jönnek az emailek, de a tavalyi évhez képest az emberek jobban kivárnak. Sokan nem foglalják le azonnal az utazásukat, hanem először alaposan körbe néznek, mérlegelnek, és keresik a piacon a legjobb ajánlatot. Volt olyan ügyfelünk, aki konkrétan rákérdezett: ’Lesz-e ennél még olcsóbb ez az ajánlat?’

Ami biztos: a török és görög tengerpart továbbra is a legnépszerűbb célpont, azonban az utazók árérzékenyebbé váltak. Míg tavaly az ötcsillagos luxushotelek voltak nálunk a slágerajánlatok, addig idén a kereslet inkább a három- és négycsillagos szállodák felé tolódott.

A magyar utasok körében kiemelkedően népszerűek továbbra is a körutazások és városlátogatások, különösen azok a kombinált csomagok, amelyek egy kulturális, városlátogatós programot és egy nyaralós pihenést is magukban foglalnak.

Korosztály tekintetében az utazóink nagy része 40 év alatti. Foglalás tekintetében a végső döntést egyre inkább az határozza meg, hogy ki és hol találja meg a számára legjobb ár-érték arányú ajánlatot az egyre jobban túlkínálattal küzdő hazai utaztatási piacon.”

Gyengébb évkezdet, ígéretes folytatás – az OTP Travel szerint

Míg tavaly ilyenkor már javában dübörögtek az előfoglalások, az OTP Travel tapasztalatai szerint az idei év első hónapjai visszafogottabban indultak. A január és a február meglehetősen csendes volt, de a márciusi adatok már optimizmusra adnak okot – mondja Molnár Judit, az OTP Travel ügyvezető igazgatója:

„Nálunk nincs előfoglalási kedvezmény, így nem számíthatunk arra, hogy egy-egy korai akció felpörgeti a foglalási számokat. Az év első két hónapja csendesen telt, de márciusban már érezhetően megugrott az érdeklődés. Vannak olyan útjaink, ahol már kitehetnénk akár a „Megtelt” táblát. Ez részben annak is köszönhető, hogy alapvetően kisebb létszámú csoportokat indítunk, és főként kulturális körutazásokra specializálódtunk. A mostani foglalási trendek azt mutatják, hogy ez az év végül erős lehet, és ha így folytatódik, nem lesz okunk panaszra. Nálunk az 50+ éves korosztály dominál, de jönnek az útjainkra a fiatalok is. Idén két úti cél különösen kiemelkedik a foglalások alapján: az egyik az Egyesült Államok – továbbra is vonzó célpont, különösen azok számára, akik életre szóló amerikai élményt keresnek. A másik pedig Kína – a császárvárosok, a különleges hegyvidékek és a pandák látogatása sokakat csábít, ami azt jelzi, hogy a magyar utazók egyre nyitottabbak az egzotikus, távoli desztinációk felé.”

Egy hét all-inclusive a sláger – a Summer Time Travel utazóinál

Erős kezdés, stabil érdeklődés és népszerű előfoglalások – így indult az év a Summer Time Travel utazásközvetítő irodánál. A január kifejezetten dinamikus volt, sőt, sokan már novemberben bebiztosították helyüket a következő főszezonra – árulta el Bartal Melinda, az iroda ügyvezető igazgatója.

"Nem panaszkodhatunk, nálunk jól alakulnak az előfoglalások, és az évkezdetünk erősebb lett, mint tavaly. Már 2024 végefelé elkezdték lefoglalni az utasaink a mediterrán vidékekre szóló nyaralásokat. Irodánk utasainak többsége 30 és 50 év közötti családos utazó, akik főként ötcsillagos, all-inclusive hoteleket választanak. A legnépszerűbb úti célok változatlanok: Törökország – a luxus üdülőhelyek és kiváló szolgáltatások miatt továbbra is nagy kedvenc. Egyiptom – a biztos napsütés és az ár-érték arány miatt szintén keresett úti cél.

Érdekes trend, hogy a nyaralni kívánó utasok ritkán érdeklődnek fakultatív programok iránt. A családok inkább egy helyen töltik el a teljes egyhetes vakációjukat, és az elmondásuk alapján úgy tudjuk, hogy második nyaralást vagy további utakat nemigen terveznek ez évben.

Bár januárban erősen indult az év, a február és a március már csendesebb, kevesebb a foglalás, mint tavaly ilyenkor. A körutazások és városlátogatások egyelőre még nem telnek, ezekre az utakra főként az idősebb korosztály jelentkezik, de bízunk abban, hogy ez a szegmens is később felélénkül majd.”

Újra hódít Ázsia – az AB Agro foglalásai alapján

A kulturális körutazások továbbra is kiemelten népszerűek a magyar utazók körében – ezt tapasztalja az AB Agro utazásszervező iroda, amely hosszú évek óta van jelen a hazai utaztató piacon. Kína és Délkelet-Ázsia iránti kereslet látványosan visszatért, és a foglalások alapján az amerikai és afrikai utak is stabilan teljesítenek – mondta el Sütő Bernadett, az iroda vezetője:

„Bizakodva vágtunk neki az idei évnek, és eddig nem ért bennünket csalódás: a tavaszi és őszi körutazásainkra eddig nagyjából ugyanannyian jelentkeztek, mint a korábbi években. Az irodánk kínálatának 55 százalékát ázsiai körutak teszik ki, míg a fennmaradó rész Észak-Amerikába, Afrikába és néhány európai kulturális célpontra irányul. Bár nálunk továbbra is az 50+ korosztály dominál, egyre több 30-40 éves utazó is csatlakozik a programjainkhoz.

Az idei év egyik nagy változása, hogy ismét erőteljes az érdeklődés az ázsiai úti célok iránt. A legkeresettebb desztinációk: Kína – hosszabb kihagyás után újra az utazók fókuszában.Vietnám és Kambodzsa – egzotikus kultúra, lélegzetelállító tájak. India – az Aranyháromszög és spirituális kalandok. Dél-Korea – a modern és hagyományos elemek izgalmas keveréke. Sőt, már észak-koreai utak iránt is érdeklődtek nálunk – bár ezek egyelőre még nem elérhetőek.

Mivel az általunk kínált programok általában hosszabb időtartamúak, a családos, kisgyerekes utazók ritkábban jelentkeznek. Ugyanakkor sok az egyedül utazó, számukra külön kedvezményes ajánlatot dolgoztunk ki, ha nem szeretné az utas más idegennel megosztani a szobát.”


Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön

Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön  

A Happy Travel több mint 17 éve volt jelen a szlovák utaztató piacon.
Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől

Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől 

Ha eddig azt hittük, hogy a régió és az itteni élmények nem tudnak már semmi újat nyújtani, akkor ideje újratervezni.
A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony

A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony  

A perzselő hőség szinte egész Franciaországot sújtja, a Météo France mérései szerint hétfőn sok helyen mintegy 38 Celsius-fok feletti értékeket regisztráltak.
Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.
Hőségriasztás Franciaországban

Hőségriasztás Franciaországban 

A legmagasabb szintű hőségriasztás lép életbe kedden Párizsban és környékén is.
Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.