Az elmúlt évben
több mint 3,5 millió turista utazott Máltára – 19,5 százalékkal többen, mint 2023-ban – mintegy 3,3 milliárd eurót hagyva a szigeteken, ami szintén jelentős növekedést (23,1%) mutatott a 2023-ban elért 2,6 milliárd euróhoz képest.
Fotó: Máltai Idegenforgalmi Hivatal/VisitMalta
Máltán is egyre népszerűbbek a hosszúhétvégés, „short break” programok. Jól látszik ez az átlagos tartózkodási időből, ami 2018 óta, kis mértékben, de folyamatosan csökken.
2024-ben átlagosan 6,4 éjszakát töltöttek a turisták Máltán.
A legnagyobb növekedést a lengyel piac produkálta. 58,3 százalékkal több lengyel utazott Máltára 2024-ben, mint egy évvel korábban. 264.479 regisztrált érkezéssel, 7,4 százalékos piaci részesedéssel Lengyelország lett a 4. legjelentősebb küldőterület.
A második legnagyobb turistaszám növekedést a magyar piac érte el. 2024-ben összesen 67.631 magyar utazott Máltára, mintegy 35,6 százalékkal többen, mint 2023-ban. A magyarok átlagos költése változatlan maradt (122 euró/fő/nap), de a tartózkodás átlagos hossza rövidült, 2024-ben 5,36 éjszaka volt.
A magyar sikerekhez hozzájárult a légi járatok számának növelése.
Budapestről a téli szezonban 6, míg nyáron már 11 járat üzemelt Máltára és 2024-ben Pécs is bekapcsolódott heti 3 járattal a nyári és heti 2 járattal a téli összeköttetésbe.
Számos magyar utazásszervező kulturális körutakat kínáló programjában szerepel Málta, és egyre több speciális tematikájú utazást szervező iroda kínálatában is megjelent Málta. Leggyakrabban angol nyelvtanulási céllal keresik, de népszerű búvár merülőhely, zarándokút, esküvői helyszín és MICE úti cél is.
|