Megabüdzsé 2023-ra: Bécs a minőségi szegmensekben erősít

"Kitűnően működik Bécs város látogatógazdaság stratégiája, amely a mennyiségi növekedés helyett a minőségre és a fenntarthatóságra helyezi a hangsúlyt. Az elmúlt év végi hajrának is köszönhetően Bécs az első rajtkockáról indulhat neki az idei nemzetközi versenynek” – olvasható Norbert Kettner, a Wien Tourismus ügyvezetőjének elemzésében a társaság legfrissebb szakmai hírlevélében.

Szavai alátámasztására a kapcsolódó jelentésben beszédes adatként támaszkodnak a bevételi mutatókra, miszerint a városnak a turizmusból származó bevételei nagyobb mértékben nőttek, mint a közvetlen vendégforgalom. Az elmúlt évben 13,2 millió vendég költése 759 millió euró turisztikai bevételt jelentett a városnak. Míg a vendégek száma az előző bázisévhez képest 164 százalékkal nőtt, addig a bevételek reálértéken ezt jóval meghaladó, 172 százalékos gyarapodást mutatnak – olvasható ki a Bécsi Turisztikai Hivatal elemzéséből. Amíg a tavalyi vendégéjszakák száma a rekordévnek számító 2019-es év háromnegyedét jelentik, addig a bevételek már az ekkor realizált forgalom 84 százalékára tehetők - írja a GD Consulting.

Az elmúlt esztendőben a vendégek négyötöde külföldről érkezett Bécsbe. Feltűnő és örvendetes a magas költési hajlandósággal rendelkező amerikai beutazás gyors magára találása. Tavaly a németek után már az amerikai látogatók generálták a legnagyobb külföldi vendégforgalmat a császárvárosban. Az amerikai piac helyreállását Norbert Kettner azzal indokolja, hogy a járványidőszakban egyetlen percre sem hagytak fel a jelentős küldő-piacaikon az aktív jelenléttel és kampányokkal. Ennek hatást mutatja, hogy az elmúlt év utolsó két hónapjában az eredmények már minden tekintetben túlszárnyalták a 2019-es év azonos adatait.

A piaci jelenlét erősítésére idén 16,25 millió eurós (6,4 milliárd! forintnak megfelelő) marketing büdzsé áll Bécs rendelkezésére, hogy tovább erősítse a luxus- és minőségi szegmensben Bécs nemzetközi pozícióját. A büdzséből külön 3,25 millió eurós keret különítettek el a kongresszusi turizmus pályázati alapba, illetve 1,78 millió eurót a filmalapba, amelyet a Bécsbe irányuló nemzetközi kongresszusok és filmforgató csoportok támogatására lehet fordítani. A bécsi látogatógazdaság-stratégia további célja, hogy konzekvensen erősítsék a környezeti fenntarthatóságot, és a jelenleg 133 környezetvédelmi tanúsítvánnyal rendelkező szolgáltató száma tovább gyarapodjon.

Forrás: GD Consulting


A madridiak Balatonja a magyarok kedvence

A madridiak Balatonja a magyarok kedvence  

A magyarok körében azért is lett népszerű a terület, mert más spanyol régiókhoz képest jóval könnyebben megközelíthető.
Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt

Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt 

 „Mi vagyunk a nagy vesztesek” – mondják a párizsi kulturális szektorban dolgozók.
Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét

Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét 

Lezárták a szicíliai Catania repülőterét, amelyet hamueső temetett be az Etna vulkán kitörése miatt kedden.
Prémium úti cél Törökországban

Prémium úti cél Törökországban 

A török félsziget a hírességek kedvenc "prémium” úti célja.
Pompeii, a betemetett város

Pompeii, a betemetett város 

A kapun belépve megcsap a történelem szaga – a hatalmas kövekkel kirakott utcákat járva úgy érzem magam, mintha egy időgép visszavitt volna az ókorba.
Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb

Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb  

A Tunéziai Idegenforgalmi Hivatal budapesti képviselete a következő információt küldte szerkesztőségünkbe.
Magyarok nélkül megállna Ausztria

Magyarok nélkül megállna Ausztria 

Tíz év alatt több mint a duplájára nőtt a magyarok létszáma Ausztriában, ami napjainkban már meghaladja a 107 ezret.
Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban

Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban 

Ha a nyaralást Horvátországba tervezi, mindenképp érdemes felfedezni az Adriai-tengeren található természeti kincseket.
Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban

Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban 

A borravaló megítélése kultúránként és nemzetenként változó: ami az egyes országokban szokás, az egy másikban akár sértés is lehet. 
Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában

Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában 

Linz kirobbanóan sikeres a magyar látogatók körében is.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.