Megabüdzsé 2023-ra: Bécs a minőségi szegmensekben erősít

"Kitűnően működik Bécs város látogatógazdaság stratégiája, amely a mennyiségi növekedés helyett a minőségre és a fenntarthatóságra helyezi a hangsúlyt. Az elmúlt év végi hajrának is köszönhetően Bécs az első rajtkockáról indulhat neki az idei nemzetközi versenynek” – olvasható Norbert Kettner, a Wien Tourismus ügyvezetőjének elemzésében a társaság legfrissebb szakmai hírlevélében.

Szavai alátámasztására a kapcsolódó jelentésben beszédes adatként támaszkodnak a bevételi mutatókra, miszerint a városnak a turizmusból származó bevételei nagyobb mértékben nőttek, mint a közvetlen vendégforgalom. Az elmúlt évben 13,2 millió vendég költése 759 millió euró turisztikai bevételt jelentett a városnak. Míg a vendégek száma az előző bázisévhez képest 164 százalékkal nőtt, addig a bevételek reálértéken ezt jóval meghaladó, 172 százalékos gyarapodást mutatnak – olvasható ki a Bécsi Turisztikai Hivatal elemzéséből. Amíg a tavalyi vendégéjszakák száma a rekordévnek számító 2019-es év háromnegyedét jelentik, addig a bevételek már az ekkor realizált forgalom 84 százalékára tehetők - írja a GD Consulting.

Az elmúlt esztendőben a vendégek négyötöde külföldről érkezett Bécsbe. Feltűnő és örvendetes a magas költési hajlandósággal rendelkező amerikai beutazás gyors magára találása. Tavaly a németek után már az amerikai látogatók generálták a legnagyobb külföldi vendégforgalmat a császárvárosban. Az amerikai piac helyreállását Norbert Kettner azzal indokolja, hogy a járványidőszakban egyetlen percre sem hagytak fel a jelentős küldő-piacaikon az aktív jelenléttel és kampányokkal. Ennek hatást mutatja, hogy az elmúlt év utolsó két hónapjában az eredmények már minden tekintetben túlszárnyalták a 2019-es év azonos adatait.

A piaci jelenlét erősítésére idén 16,25 millió eurós (6,4 milliárd! forintnak megfelelő) marketing büdzsé áll Bécs rendelkezésére, hogy tovább erősítse a luxus- és minőségi szegmensben Bécs nemzetközi pozícióját. A büdzséből külön 3,25 millió eurós keret különítettek el a kongresszusi turizmus pályázati alapba, illetve 1,78 millió eurót a filmalapba, amelyet a Bécsbe irányuló nemzetközi kongresszusok és filmforgató csoportok támogatására lehet fordítani. A bécsi látogatógazdaság-stratégia további célja, hogy konzekvensen erősítsék a környezeti fenntarthatóságot, és a jelenleg 133 környezetvédelmi tanúsítvánnyal rendelkező szolgáltató száma tovább gyarapodjon.

Forrás: GD Consulting


Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.