Megcsappant a magyarok érdeklődése Amerika iránt

Tavaly 75 millió turista látogatott az Egyesült Államokba, de a tervek szerint öt év múlva mar 100 milliót köszönthetnek az Újvilágban. Az amerikai turisztikai ipar minden marketingeszközt bedob, hogy elérjék a célt.

A biztonsági kockázatok ellenére tavaly majdnem öt százalékkal nőtt az USA-ba irányuló turistaforgalom. A 75 milliós beutazó forgalom közel felét a két szomszédos ország, Kanada es Mexikó tette ki, de 32,5 millióan érkeztek a tengerentúlról. A célok azonban még ennél is merészebbek: 20121-re évente 100 millió turistát szeretnének fogadni – legalábbis ez hangzott el az amerikai turisztikai ipar legfontosabb vásárán New Orleansban. A tegnap megnyílt IPW adatai is elképesztők, mintegy 6000 résztvevő – köztük 1600 külföldi vásárló, turisztikai szakember vesz reszt az eseményen. Az évente más-más helyszínen megrendezett turisztikai vásáron Chris Thompson, a Brand USA vezérigazgatója bejelentette, hogy a külföldi marketingkampányra létrehozott szervezet továbbra is a legfontosabb 14-16 küldőországra fókuszál. Azt tervezik, hogy a legjelentősebb piacokon tovább erősítik az USA pozícióit. A Brand USA Angliától Olaszországig képviseleti magát irodákkal, és online kampányokkal, mega study túrákkal csábítja az utazási irodákat és utasokat amerikai utazásra. A 2021-es cél elérésében azonban mar számolnak Kínával is. A számítások szerint öt év múlva már évi 5 millió turistát fogadnak onnan – többet, mint Japánból (tavaly mar 50 százalékkal nőtt a beutazó kínaiak száma annak ellenére is, hogy a vízumkötelezettség továbbra is fennáll).

A legjelentősebb küldőországok:

1. Nagy-Britannia
2. Japán
3. Kína
4. Brazília
5. Németország
6. Franciaország
7. Dél-Korea
8. Ausztrália
9. India
10. Olaszország

Az idei év különlegessége, hogy a nemzeti parkokkal – is – kampányolnak világszerte. A parkokról készült es az elmúlt hónapban bemutatott IMAX-filmet világszerte több mint 100 IMAX moziban, múzeumban vetítik nagy sikerrel. Az elmúlt hetekben már több mint egymillió jegyet adtak el, jelentős részét külföldön. Bár a tavalyi adatok szerint több mint 300 millióan leptek be a parkokba, ennek csak tizede érkezett külföldről.

Az idei IPW iránt csekély érdeklődést mutatott a hazai turisztikai szakma. A magyar delegációban a korábbi 10-15 iroda helyett mindössze két cég – a Morton’s és a Haris Travel Club – képviseltette magát. Ebben bizonyára szerepet játszik a dollár-forint árfolyama, míg korábban az USA kifejezetten jó ár/érték arányt képviselt, mára ez az előny jórészt eltűnt. A 300 forint körüli dollár árfolyam és a közvetlen budapesti járat hiánya érezhetően csökkentette az USA népszerűségét. A repülőjegyárak sem követik a zuhanó kerozinárakat, így nehéz találni olcsó amerikai repjegyet. Az itteni statisztikák szerint Magyarországról évente 60-70 ezren látogatnak az Egyesült Államokba.


Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt

Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt 

Az elmúlt két év alatt több mint két és félszeresére nőtt a Törökországba látogató magyar turisták száma.
Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve

Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve 

Élénk osztrák utazási kedvről tanúskodik az osztrák autóklub frissen elkészült jelentése.
Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal

Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal 

Szlovák Turisztikai Hivatal invitálására az egyik legrégebbi történelmi város, Besztercebánya környékének felfedezésére indultunk.
Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.