Megcsappant a magyarok érdeklődése Amerika iránt

Tavaly 75 millió turista látogatott az Egyesült Államokba, de a tervek szerint öt év múlva mar 100 milliót köszönthetnek az Újvilágban. Az amerikai turisztikai ipar minden marketingeszközt bedob, hogy elérjék a célt.

A biztonsági kockázatok ellenére tavaly majdnem öt százalékkal nőtt az USA-ba irányuló turistaforgalom. A 75 milliós beutazó forgalom közel felét a két szomszédos ország, Kanada es Mexikó tette ki, de 32,5 millióan érkeztek a tengerentúlról. A célok azonban még ennél is merészebbek: 20121-re évente 100 millió turistát szeretnének fogadni – legalábbis ez hangzott el az amerikai turisztikai ipar legfontosabb vásárán New Orleansban. A tegnap megnyílt IPW adatai is elképesztők, mintegy 6000 résztvevő – köztük 1600 külföldi vásárló, turisztikai szakember vesz reszt az eseményen. Az évente más-más helyszínen megrendezett turisztikai vásáron Chris Thompson, a Brand USA vezérigazgatója bejelentette, hogy a külföldi marketingkampányra létrehozott szervezet továbbra is a legfontosabb 14-16 küldőországra fókuszál. Azt tervezik, hogy a legjelentősebb piacokon tovább erősítik az USA pozícióit. A Brand USA Angliától Olaszországig képviseleti magát irodákkal, és online kampányokkal, mega study túrákkal csábítja az utazási irodákat és utasokat amerikai utazásra. A 2021-es cél elérésében azonban mar számolnak Kínával is. A számítások szerint öt év múlva már évi 5 millió turistát fogadnak onnan – többet, mint Japánból (tavaly mar 50 százalékkal nőtt a beutazó kínaiak száma annak ellenére is, hogy a vízumkötelezettség továbbra is fennáll).

A legjelentősebb küldőországok:

1. Nagy-Britannia
2. Japán
3. Kína
4. Brazília
5. Németország
6. Franciaország
7. Dél-Korea
8. Ausztrália
9. India
10. Olaszország

Az idei év különlegessége, hogy a nemzeti parkokkal – is – kampányolnak világszerte. A parkokról készült es az elmúlt hónapban bemutatott IMAX-filmet világszerte több mint 100 IMAX moziban, múzeumban vetítik nagy sikerrel. Az elmúlt hetekben már több mint egymillió jegyet adtak el, jelentős részét külföldön. Bár a tavalyi adatok szerint több mint 300 millióan leptek be a parkokba, ennek csak tizede érkezett külföldről.

Az idei IPW iránt csekély érdeklődést mutatott a hazai turisztikai szakma. A magyar delegációban a korábbi 10-15 iroda helyett mindössze két cég – a Morton’s és a Haris Travel Club – képviseltette magát. Ebben bizonyára szerepet játszik a dollár-forint árfolyama, míg korábban az USA kifejezetten jó ár/érték arányt képviselt, mára ez az előny jórészt eltűnt. A 300 forint körüli dollár árfolyam és a közvetlen budapesti járat hiánya érezhetően csökkentette az USA népszerűségét. A repülőjegyárak sem követik a zuhanó kerozinárakat, így nehéz találni olcsó amerikai repjegyet. Az itteni statisztikák szerint Magyarországról évente 60-70 ezren látogatnak az Egyesült Államokba.


December, az év egyik legszebb időszaka Dubajban is

December, az év egyik legszebb időszaka Dubajban is 

Az év végéhez közeledve leginkább az ünnepi készülődéssel, és programokkal kapcsolatos információkat szeretnénk megosztani, hiszen Dubajban is nagyon várt ünnep a karácsony.
A Mikulás nem kitaláció, tényleg élt, és úgy tűnik, most megtalálták a sírját

A Mikulás nem kitaláció, tényleg élt, és úgy tűnik, most megtalálták a sírját 

A Mikulás legendája Szent Miklós püspök nyomán indult el.
Group travel: next stop the Grand Est!

Group travel: next stop the Grand Est! 

The Grand Est is a must-see destination for group travel lovers. With its historic cities and unspoilt natural landscapes, this rich, diverse region offers an unrivalled range of experiences.
HOTCO 2025: a szállodai befektetések legújabb trendjei

HOTCO 2025: a szállodai befektetések legújabb trendjei 

2025 januárjában ismét Bécs ad otthont a Közép- és Kelet-európai vendéglátóipar egyik legjelentősebb eseményének, a HOTCO-nak.
Görögország elérhetőbbé teszi a kikötőket és a kompokat a fogyatékkal élők számára

Görögország elérhetőbbé teszi a kikötőket és a kompokat a fogyatékkal élők számára 

Jelenleg 13 intézkedést hajtanak végre a hozzáférhetőség javítása érdekében négy fő pillérre helyezve a hangsúlyt.
Nyitva ismét a Notre-Dame – megtartották az első misét

Nyitva ismét a Notre-Dame – megtartották az első misét 

Több mint öt évvel a pusztító tűzvész után vasárnap megtartották az első misét az újjáépített párizsi Notre-Dame székesegyházban.
Közeleg az idei Nobel-díj átadás – Stockholm igazi turistamágnes

Közeleg az idei Nobel-díj átadás – Stockholm igazi turistamágnes 

December elején erős turista vonzereje van a Nobel-hétnek: ugyanis mindig december 10-én van a díjátadó, de már előtte is belföldi és külföldi látogatók tízezrei zarándokolnak Stockholmba.
Karácsonyi vásárok – nyári napsütésben

Karácsonyi vásárok – nyári napsütésben 

A karácsonyi vásárokról általában ugyanaz jut eszünkbe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. De lehet másképp is ünnepelni.
Így utaznak a magyarok idén karácsonykor

Így utaznak a magyarok idén karácsonykor 

Sokkal inkább utaznak távolabbi úti célra a karácsonyi időszakban a magyarok, mint az év egyéb időszakaiban – mutatják a az egyik vezető utazástechnológiai vállalat foglalási adatai.
Jó hangulatú karácsonyi partival zárta sikeres évét a Slovakia Travel

Jó hangulatú karácsonyi partival zárta sikeres évét a Slovakia Travel 

Szlovákiába utazni jó ötlet – így hangzik az ország fő turisztikai szlogenje, amelyet most kiegészít egy másik: az egyik friss, angol nyelvű nívós prospektus címe szerint az ország közel van és meglepetésekkel vár.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.