A Lidl Prágában, a Štěrboholy Retail Parkban nyitotta meg első outlet üzletét Csehországban. A 1700 négyzetméteres üzlet 40-70%-os kedvezményeket kínál ruházati cikkekre, szerszámokra, kerti felszerelésekre és háztartási termékekre.
A Lidl szóvivője, Eliška Froschová Stehlíková elmondta, hogy a cseh vásárlók különösen a háztartási gépek és szerszámok iránt érdeklődnek, olvasható az esmmagazine.com oldalán. Ha a prágai üzlet sikeresnek bizonyul, a Lidl az outlet koncepciót máris kiterjeszteni tervezi más csehországi helyszínekre is.
Hasonló Lidl outlet üzletek már működnek Magyarországon, Portugáliában és Spanyolországban, ahol ahol a nonfood-szekciót kiszervezik az üzlettéren kívül egy külön sátorba.
„Csak szerszámokat külön üzlete a Lidlnek egyébként tavaly óta már Magyarországon is van, a Premier Outletben nyitottak egy külön Parkside boltot, a cikk szerint részben ebből is inspirálódott a kiskereskedelmi csoport (Schwarz Group), mielőtt megnyitotta a cseh egységet.” – írja a telex.hu.
A Lidl a Schwarz Csoport részeként jelentős sikereket ért el Csehországban, több mint 320 üzletet és egy webáruházat üzemeltetve. A 2023/2024-es pénzügyi évben a vállalat 88,6 milliárd cseh korona (kb. 3,5 milliárd euró) árbevételt és 1,9 milliárd korona (kb. 75,7 millió euró) nettó nyereséget jelentett.