A statisztikai adatok szerint a legnépszerűbb utazási formák a városlátogatás, hegyi túrázás, kerékpáros üdülés, tengerparti nyaralás és a tengeri hajózás.
A felmérések szerint a németek szívesen foglalnak csomag utazásokat, melyek lehetnek all inclusive, vagy nyaralási csomagok, azaz olyan utak, melyeknél a szolgáltatásokat előre online meg tudják rendelni. 2018-ban az ilyen típusú utazások tették ki az összes utazás 43%-át. Érdekes, hogy a fiatal, 14 – 19 éves korosztály is szereti a szervezett utakat, részarányuk 44%. A fiatalok gyakrabban vesznek részt szervezett utakon, mint a 30 – 49 éves korosztály, melynek részesedése 40% volt a múlt évben.
Az utóbbi években úgy látszott, hogy csökken a package utazások népszerűsége. A package utazásokra egyre inkább az jellemző, hogy individuálisak lettek, azok váltak népszerűvé, melyeknél a szervezők lehetővé teszik, hogy az utazásukat tervezők „blokkokból” állítsák össze utazásuk tartalmát, illetve az igénybe venni kívánt szolgáltatásokat. Ami a package utazásokból származó bevételeket jelenti, ezek részaránya az összes utazás értékének 53%-a volt a múlt évben. Népszerűségük egyik oka – szakértők szerint -, hogy a meghatározó tour operátorok – pl. TUI, Thomas Cook stb. – között erős a verseny, ami lenyomja az árakat. Emiatt az utazási piac meghatározó szereplői stratégiát változtattak, nagyobb hangsúlyt fordítanak a saját szállodáikba szervezett utak, a tengeri szállodahajók népszerűsítésére, értékesítésére, melyekkel többet tudnak keresni. Igazán magas árakat speciális igényeket kielégítő kisebb csoportok esetén – pl. magashegyi túrák stb. – tudnak elérni. Mindemellett a fenntartható turizmus is egyre népszerűbb. A hamburgi Statista portál felmérése szerint a német utazók 54%-a olyan úton akar részt venni, amely fenntarthatónak tekinthető, emellett fontos számukra a biztonság is.