Nemzetközi kutatás az adatvezérelt marketingről

Idén a világ 27 országa vesz részt a The Global Review 2014: Date-driven Marketing and Advertising Trends Around the World nevű data-driven marketing kutatásban. A kutatást lebonyolító partner a New York-i székhelyű Winterberry Group üzleti tanácsadó cég. A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség a magyarországi piac adatait szolgáltatja a nemzetközi felméréshez.

A direktmarketing-szövetségek nemzetközi szervezetének, a Global DMA-nak tanulmányából kiderül, hogy szerte a világon milyen nemzetközi trendek várhatóak az elkövetkező évben. A kutatás arra is rávilágít majd, hogy milyen költségvetéssel terveznek az egyes tagországok, a végeredményből pedig látható lesz a data-driven marketing differenciálódása a különböző országokban.

“A data-driven marketing területén eddig még nem készült ekkora, átfogó méretű kvantitatív jellegű kutatás. Néhány kvalitatív jellegű felmérést végeztünk már, de soha nem készült még ilyen léptékű tanulmány az iparágat illetően. Ezzel a kutatással alapozunk meg egy olyan világméretű adatbázist, melyen keresztül nyomon követhetjük az évről-évre változó trendeket és fejlődéseket - nyilatkozta Valentina Carnevali, az Olasz Direkt Marketing Szövetség főtitkára, a kutatási projekt vezetője.

“Több szempontból is fontos számunkra a nemzetközi projektben való részvétel. Egyrészt az adat-vezérelt marketing (data-driven marketing) tevékenység egyre fontosabb szerepet kap a marketing eszköztárában. Ez hazánkban is így van, arról azonban csak erősen szubjektív képünk van, hogy hol helyezkedünk el a szakma világtérképén. Ezért örülünk, hogy a magyar eredmények mellett egyúttal a nemzetközi mezőnyről is képet kapunk” - tette hozzá Huszics György, a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség elnöke.

A magyar szövetség legutóbbi mérése szerint a hazai direktkommunikációs piac 28,9 milliárd forintra tehető, ami az egy évvel korábbihoz képest 6 százalékos csökkenést mutat. Ennek fő oka az élesedő árverseny, miközben a DM tevékenység/aktivitás nem csökkent, sőt – főleg a digitális szegmensekben – még növekedett is.

Aki szeretne részt venni a kutatásban, erre a linkre kattintva teheti meg. A kérdőívet szeptember 5-ig lehet kitölteni.


Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.
Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.