A több mint 5000 utast és 1800 fős személyzet szállítására alkalmas hatalmas luxushajó fedélzetén jelenleg nem tudni, pontosan hányan tartózkodnak. Az óceánjáró február 15-én indult Southamptonból egy egyhetes észak-európai körútra, amely során Hamburgot, Rotterdamot és Zeebruggét is érinti.
A hajót üzemeltető P&O Cruises hivatalosan is megerősítette, hogy néhány vendégnél gyomor-bélrendszeri tüneteket tapasztaltak, olvasható a 24.hu cikkében. Mint írják, a közleményben hangsúlyozták, hogy az érintettek aránya nem haladja meg az utasok egy százalékát.
Fotó: Depositphotos
Február 20-án a hajó kapitánya közleményben tájékoztatta az utasokat a helyzetről, és biztosította őket arról, hogy minden lehetséges intézkedést megtesznek a vírus terjedésének megakadályozása érdekében.
A hajón tartózkodó utasok közül azonban többen is arról számoltak be, hogy a járvány következtében problémák adódtak az ételkiszállítással, valamint a törölközők és ágyneműk cseréjével.
Módosítani kellett a hajó programját is, több előre tervezett műsorszámot töröltek. Emellett egyes utasok szerint nem áll rendelkezésre elegendő gyógyszer a tünetek kezelésére.
Az állítást a hajótársaság cáfolta és hangsúlyozta, hogy a hajóikon szigorú egészségügyi protokollokat követnek, amelyeket globális, nemzeti és regionális közegészségügyi hatóságok hagytak jóvá.
A vállalat azt is bejelentette, hogy minden olyan vendég, aki a betegség miatt nem tudott részt venni a programokon, teljes visszatérítést kap.