A szolgáltató 20 országban 23 ezer utazót kérdezett meg felmérése keretében, amelynek eredményeiről közleményben tájékoztatták lapunkat. A megkezdetettek többsége azt mondta, gördülékeny, "jó élményt" kínáló foglalási procedúrát szeretnének, és ez rendkívül nagy jelentőséggel bír az iroda, vagy a légitársaság kiválasztásánál.
Ugyanakkor az utasok nem szeretnének chatbottal beszélgetni, ha valami probléma adódik, sokkal szívesebben kérnek tanácsot hús-vér embertől.
Az elvárások ezen kombinációja nem újkeletű dolog, ez hívta életre a ma is használt GDS rendszereket, amelyek a korábbiaknál sokkal nagyobb kínálatot biztosítottak. Most viszont ideje tovább fejleszteni ezeket a rendszereket, és a minimálisan elvárható szintnek kellene lennie a jó online foglalási élménynek, illetve az ehhez csatolt, élő erős ügyfélszolgálatnak.
Ez némileg választ ad arra is, hogy ár hónappal a Thomas Cook csődje után miért nem beszél a szakma az utazási irodák eltűnéséről. Szakértők szerint ugyanis pont az online platformok voltak, amelyek nagyban hozzájárultak az Egyesült Királyság legnagyobb utazásszervezőjének csődjéhez.
A Travel & Technology Solutions kutatása szerint a csomagban értékesített utak 73, az összes repjegy foglalás 55 százalékát még mindig utazási irodák adják el. Életben maradásukhoz nekik is modernizálniuk kell az online felületeiket és foglalási rendszereiket, hogy megfeleljenek az elvárásoknak - olvasható a Travelport közleményében.
Forrás: Turizmus Online