Online foglalási élményt és nem chatbotokat akarnak az utazók

A Travelport kutatása szerint a utazók minél gördülékenyebb online foglalást szeretnének, baj esetén pedig chatbot helyett vaódi emberrel szeretnének egyeztetni.

A szolgáltató 20 országban 23 ezer utazót kérdezett meg felmérése keretében, amelynek eredményeiről közleményben tájékoztatták lapunkat. A megkezdetettek többsége azt mondta, gördülékeny, "jó élményt" kínáló foglalási procedúrát szeretnének, és ez rendkívül nagy jelentőséggel bír az iroda, vagy a légitársaság kiválasztásánál.

Ugyanakkor az utasok nem szeretnének chatbottal beszélgetni, ha valami probléma adódik, sokkal szívesebben kérnek tanácsot hús-vér embertől.

Az elvárások ezen kombinációja nem újkeletű dolog, ez hívta életre a ma is használt GDS rendszereket, amelyek a korábbiaknál sokkal nagyobb kínálatot biztosítottak. Most viszont ideje tovább fejleszteni ezeket a rendszereket, és a minimálisan elvárható szintnek kellene lennie a jó online foglalási élménynek, illetve az ehhez csatolt, élő erős ügyfélszolgálatnak.

Ez némileg választ ad arra is, hogy ár hónappal a Thomas Cook csődje után miért nem beszél a szakma az utazási irodák eltűnéséről. Szakértők szerint ugyanis pont az online platformok voltak, amelyek nagyban hozzájárultak az Egyesült Királyság legnagyobb utazásszervezőjének csődjéhez.

A Travel & Technology Solutions kutatása szerint a csomagban értékesített utak 73, az összes repjegy foglalás 55 százalékát még mindig utazási irodák adják el. Életben maradásukhoz nekik is modernizálniuk kell az online felületeiket és foglalási rendszereiket, hogy megfeleljenek az elvárásoknak - olvasható a Travelport közleményében.

 

Forrás: Turizmus Online


Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.
Hőségriasztás Franciaországban

Hőségriasztás Franciaországban 

A legmagasabb szintű hőségriasztás lép életbe kedden Párizsban és környékén is.
Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.
Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot

Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot 

Bajorország szíve, ahol a sétahajót Keplernek hívják, és ahol XVI. Benedek pápának három bronzszobra is van a városban.
Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.