Bizonytalanság, munkaerőhiány, háborús félelmek és a szélsőséges klíma okozta kihívások egymás mellett léteznek az emberek töretlen utazási vágyával. - olvasható a GD Consulting legújabb helyzetjelentő cikkében.
Még nem tudni, melyik lesz erősebb és melyik irányban billen el a mérleg serpenyője, de a jövőre készülve fontos, hogy a pozitív változásokat megfelelő tervekkel és stratégiával készítsük elő. Ausztra szemlátomást remek cselekvési tervvel rendelkezik, mint az kiderül a GD Consulting és a Dunakavicsok podcast legújabb adásából is.
A podcast legújabb adásában Kovács Balázs és Nagy-Szász István többek között azokra a kérdésekre keresték a választ, hogy
- mi vár ránk pontosan a következő hónapokban és években, milyen akadályversennyel szembesülhetünk még az elmúlt három évben igencsak megtépázott turisztikai ágazatban,
- milyen jövőre készüljünk, s mit tehetünk mi magunk, hogy megőrizzük mindazt, amit fontosnak tartunk,
- léteznek-e, s ha igen, milyen stratégiák, hogy pozitívan alakíthassunk a turizmus ökoszisztémáját?
Ezekre a kérdésekre találhatunk választ a két frissen megnyitott bécsi kiállításról szóló izgalmas beszámolóban.
Holidays in Austria kiállítás
A "Holidays in Austria" tárlaton érdekes kordokumentumokon keresztül megismerhetjük Ausztria turizmus-marketingjének elmúlt hét évtizedét, köztük filmtörténeti kuriózumokkal és a modern kori történelem első turisztikai forgalom-élénkítő kampányáról is hallunk beszámolót. Továbbá képet kapunk Ausztria jelenkori identitását meghatározó összetevők alakulásának históriájáról, választ kapva arra a kérdésre, hogy miből áll(t) össze az osztrák országimázs.
Kiállítás a turizmus jövőjéről
Mint írják, a kiállításon a fenntarthatóság és a turizmusgazdaság összefüggései kerülnek szemléletes és érdekes példákon keresztül feltárásra. Történelmi perspektívában megismerhetjük a szállodai építészeti és design trendek változását és jövőjét. A tárlat külön foglalkozik Bhután boldogságközpontú turizmus-stratégiájával, amely a „high value, low volume” mottó jegyében foglalható össze és a fenntarthatósági fejlesztési hozzájárulás (SDF) koncepciójában ölt konkrét formát. A kiállítások kapcsán a műsorvezetők sorra hoznak olyan szemléletformáló példákat, amelyekben közös a „more fun with less stuff” elv érvényesülése.
Válogatás fenntarthatóságból
Ausztriában a közelmúltban egyre több kezdeményezés jelenik meg a környezettudatosság és a fenntarthatóság jegyében. Ahogyan a podcastban is hallhatjuk, a szállodai matracok újrahasznosításának technológiájtól kezdve, az első zéró CO2 kibocsátású fesztiválon keresztül a a „megjavítjuk kávézó” is,amelyek mind a fenntarthatóságot népszerűsítik és mozdíják előre.