Parfümerődítmény a hegyekben

Nizzától és Cannes-tól északra egy irányba vezetnek az utak: Grasse-ba.

A kisváros nevét főleg a hölgyek ismerik, a „férfitársadalom” inkább csak kötelességtudatból zarándokol el a két nyaralóvárostól alig félórás autóútra levő városkába. Ez – mint mondják – a parfüm fővárosa, a francia büszkeség egyik élő jelképe, ami, mi tagadás, kis csalódás a látogató számára. A hegyek között megbúvó kisváros ugyanis cseppet sem érdekes.

A közeli Saint Paul de Vence-szal ellentétben nincs igazi középkori városmagja, zömök várfalai és szűk sikátorai. Van viszont néhány parfümmúzeum és bemutatóterem és persze seregnyi kisebb-nagyobb, illatban úszó boltocska, ahol manufakturális körülmények között készült szappant, tusfürdőt, illóolajakat és parfümöket lehet vásárolni. Grasse ugyanis – Párizs mellett – a parfümgyártás erődítménye. Hogy miért, arra részben választ adnak a környéken található levendula-, rózsa- és mimózamezők és az erre épülő helyi „illatgyárak”.


A legnagyobbnak számító és több üzletet is működtető Fragonard, az 1747-ben alapított Galimard és az ennél alig fiatalabb Jean Niél, illetve a Molinard üzemek. Mivel a francia parfümipar a világtermelés harmadát teszi ki, nem kérdéses, hogy a Grasse-ban található parfümbázisok meghatározó jelentőségűek. Ez persze a városkában sétáló és üvegcséket szagolgató turistáknak mindegy, ők elsősorban a „parfümkóstolókra” és múzeumokra kíváncsiak. Az illatszergyártás történetét a Mediciektől napjainkig bemutató tárlatok mérsékelt sikerét az üzemlátogatások és legfőképpen az illattesztek srófolják fel. Ennél magasabbra a hőfok csak a múzeumok saját boltocskáiban emelkedik: ifjú és nem olyan nagyon ifjú hölgyek tízesével vásárolják a parfümös palackokat, kenőcsös tégelyeket és garantáltan kézzel készített illatozó szappanokat.

A parfümgyártással Franciaországban 60 cég foglalkozik, s üzemeikben 3500 alkalmazott tevékenykedik. Grasse élete viszont teljesen a parfüm körül forog. A boltok mellett a helyi kávézók, éttermek és szállodák az illatturistákra szakosodtak, sőt még azokra is gondoltak, akik családdal érkeznek. Mini vidámpark és gyermekfoglalkoztatók szórakoztatják a kicsiket, amíg a mama a parfümgyárakban nézelődik. Érdekes, hogy a világszerte ismert nagy márkák, mint a Chanel, Coty, Dior, Givenchy és az egyik legpatinásabb parfümbrand, a Guerlain Grasse-ban nem nyitottak külön boltot vagy bemutatótermet. De ez nem is nagy baj, a turisták így abba a hitbe ringathatják magukat, hogy sehol másutt nem kapható, igazi kézműves terméket vehetnek – ráadásul kedvező áron. S ez, ha nem is mindenütt, de néha tényleg igaz.


Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.