A kisváros nevét főleg a hölgyek ismerik, a „férfitársadalom” inkább csak kötelességtudatból zarándokol el a két nyaralóvárostól alig félórás autóútra levő városkába. Ez – mint mondják – a parfüm fővárosa, a francia büszkeség egyik élő jelképe, ami, mi tagadás, kis csalódás a látogató számára. A hegyek között megbúvó kisváros ugyanis cseppet sem érdekes.
A közeli Saint Paul de Vence-szal ellentétben nincs igazi középkori városmagja, zömök várfalai és szűk sikátorai. Van viszont néhány parfümmúzeum és bemutatóterem és persze seregnyi kisebb-nagyobb, illatban úszó boltocska, ahol manufakturális körülmények között készült szappant, tusfürdőt, illóolajakat és parfümöket lehet vásárolni. Grasse ugyanis – Párizs mellett – a parfümgyártás erődítménye. Hogy miért, arra részben választ adnak a környéken található levendula-, rózsa- és mimózamezők és az erre épülő helyi „illatgyárak”.
A legnagyobbnak számító és több üzletet is működtető Fragonard, az 1747-ben alapított Galimard és az ennél alig fiatalabb Jean Niél, illetve a Molinard üzemek. Mivel a francia parfümipar a világtermelés harmadát teszi ki, nem kérdéses, hogy a Grasse-ban található parfümbázisok meghatározó jelentőségűek. Ez persze a városkában sétáló és üvegcséket szagolgató turistáknak mindegy, ők elsősorban a „parfümkóstolókra” és múzeumokra kíváncsiak. Az illatszergyártás történetét a Mediciektől napjainkig bemutató tárlatok mérsékelt sikerét az üzemlátogatások és legfőképpen az illattesztek srófolják fel. Ennél magasabbra a hőfok csak a múzeumok saját boltocskáiban emelkedik: ifjú és nem olyan nagyon ifjú hölgyek tízesével vásárolják a parfümös palackokat, kenőcsös tégelyeket és garantáltan kézzel készített illatozó szappanokat.
A parfümgyártással Franciaországban 60 cég foglalkozik, s üzemeikben 3500 alkalmazott tevékenykedik. Grasse élete viszont teljesen a parfüm körül forog. A boltok mellett a helyi kávézók, éttermek és szállodák az illatturistákra szakosodtak, sőt még azokra is gondoltak, akik családdal érkeznek. Mini vidámpark és gyermekfoglalkoztatók szórakoztatják a kicsiket, amíg a mama a parfümgyárakban nézelődik. Érdekes, hogy a világszerte ismert nagy márkák, mint a Chanel, Coty, Dior, Givenchy és az egyik legpatinásabb parfümbrand, a Guerlain Grasse-ban nem nyitottak külön boltot vagy bemutatótermet. De ez nem is nagy baj, a turisták így abba a hitbe ringathatják magukat, hogy sehol másutt nem kapható, igazi kézműves terméket vehetnek – ráadásul kedvező áron. S ez, ha nem is mindenütt, de néha tényleg igaz.