Parfümerődítmény a hegyekben

Nizzától és Cannes-tól északra egy irányba vezetnek az utak: Grasse-ba.

A kisváros nevét főleg a hölgyek ismerik, a „férfitársadalom” inkább csak kötelességtudatból zarándokol el a két nyaralóvárostól alig félórás autóútra levő városkába. Ez – mint mondják – a parfüm fővárosa, a francia büszkeség egyik élő jelképe, ami, mi tagadás, kis csalódás a látogató számára. A hegyek között megbúvó kisváros ugyanis cseppet sem érdekes.

A közeli Saint Paul de Vence-szal ellentétben nincs igazi középkori városmagja, zömök várfalai és szűk sikátorai. Van viszont néhány parfümmúzeum és bemutatóterem és persze seregnyi kisebb-nagyobb, illatban úszó boltocska, ahol manufakturális körülmények között készült szappant, tusfürdőt, illóolajakat és parfümöket lehet vásárolni. Grasse ugyanis – Párizs mellett – a parfümgyártás erődítménye. Hogy miért, arra részben választ adnak a környéken található levendula-, rózsa- és mimózamezők és az erre épülő helyi „illatgyárak”.


A legnagyobbnak számító és több üzletet is működtető Fragonard, az 1747-ben alapított Galimard és az ennél alig fiatalabb Jean Niél, illetve a Molinard üzemek. Mivel a francia parfümipar a világtermelés harmadát teszi ki, nem kérdéses, hogy a Grasse-ban található parfümbázisok meghatározó jelentőségűek. Ez persze a városkában sétáló és üvegcséket szagolgató turistáknak mindegy, ők elsősorban a „parfümkóstolókra” és múzeumokra kíváncsiak. Az illatszergyártás történetét a Mediciektől napjainkig bemutató tárlatok mérsékelt sikerét az üzemlátogatások és legfőképpen az illattesztek srófolják fel. Ennél magasabbra a hőfok csak a múzeumok saját boltocskáiban emelkedik: ifjú és nem olyan nagyon ifjú hölgyek tízesével vásárolják a parfümös palackokat, kenőcsös tégelyeket és garantáltan kézzel készített illatozó szappanokat.

A parfümgyártással Franciaországban 60 cég foglalkozik, s üzemeikben 3500 alkalmazott tevékenykedik. Grasse élete viszont teljesen a parfüm körül forog. A boltok mellett a helyi kávézók, éttermek és szállodák az illatturistákra szakosodtak, sőt még azokra is gondoltak, akik családdal érkeznek. Mini vidámpark és gyermekfoglalkoztatók szórakoztatják a kicsiket, amíg a mama a parfümgyárakban nézelődik. Érdekes, hogy a világszerte ismert nagy márkák, mint a Chanel, Coty, Dior, Givenchy és az egyik legpatinásabb parfümbrand, a Guerlain Grasse-ban nem nyitottak külön boltot vagy bemutatótermet. De ez nem is nagy baj, a turisták így abba a hitbe ringathatják magukat, hogy sehol másutt nem kapható, igazi kézműves terméket vehetnek – ráadásul kedvező áron. S ez, ha nem is mindenütt, de néha tényleg igaz.


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.