Prémium kínálattal kampányol az MTÜ a londoni WTM-en

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) idén a tavalyinál kétszer nagyobb területen mutatja be hazánk kínálatát a turisztikai szakma vezető rendezvényén, a 182 ország mintegy 5000 kiállítóját felvonultató londoni 37. World Travel Market (WTM) szakvásáron. Az MTÜ 2017-ben arra összpontosít, hogy hazánk prémium termékeinek újdonságaival minél több magas költésű turistát szólítson meg - tudatta hétfőn közleményben az MTÜ.

Az Egyesült Királyság 2015-ben lépett elő Magyarország második legfontosabb küldő piacává. A KSH 2015. évi végleges statisztikai adatai szerint a szigetország utazói 2014-hez képest 18,2%-kal több, összesen közel 891 ezer vendégéjszakát töltöttek el a hazai kereskedelmi szálláshelyeken. A legfrissebb, 2016. január-augusztusi statisztikai adatok is bíztatók: a kereskedelmi szálláshelyeken ebben az időszakban 651 ezer brit vendégéjszakát regisztráltak, ami a tavalyi rekord év után további 7,3%-os bővülést jelent.

Magyarország turisztikai kínálatát az MTÜ mellett 16 pulton 21 magyar társkiállító (szállodák, utazási irodák, programgazdák és desztinációs szervezetek) képviseli, köztük a főváros turisztikai marketingszervezete, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ, valamint a London-Debrecen közvetlen légi járat kapcsán a brit piaci kapcsolattartásban kiemelten érdekelt régió.

Magyarország nagyszabású turisztikai megjelenésének alkalmából kedden a WTM-re látogat Bienerth Gusztáv turizmusért felelős kormánybiztos, ahol részt vesz a magyar nemzeti stand hagyományos hivatalos fogadásán és a szerdán sorra kerülő UNWTO Ministers Summiton is.

A légiösszeköttetések elmúlt években tapasztalt dinamikus bővülésének köszönhetően a szigetország utazói leginkább Budapestet ismerik. Fővárosunk mind a fiatalabb, mint pedig a középkorú és idősebb párok körében továbbra is rendkívül népszerű. Leginkább a városnéző, kulturális, bor- és gasztronómiai, egészségturisztikai és konferenciaturisztikai kínálatunk vonzó számukra. A brit utazók jövő márciustól már Liverpoolból is közvetlenül érhetik el Budapestet, a Wizzair új, hetente kétszer közlekedő járatával.

A Magyar Turisztikai Ügynökség új turisztikai márkastratégiájával 2017-ben arra összpontosít, hogy prémium termékeinek újdonságaival minél több magas költésű utazót szólítson meg, és ösztönözzön, hogy Magyarországot válassza úti célul.


Ki az az írónő, akinek művei turisták ezreit csábítják Angliába?

Ki az az írónő, akinek művei turisták ezreit csábítják Angliába? 

Évek óta tart szülőhazájában a Jane Austen-láz.
A spanyolok megelégelték a sok füstölést

A spanyolok megelégelték a sok füstölést 

A dohányzásmentes terek bővítésére, a korlátozások kiterjesztésére készül a spanyol kormány a dohánytörvény tervezett módosításával.
Indul a főszezon az IBUSZ-nál

Indul a főszezon az IBUSZ-nál 

A toplistás úti célok között továbbra is Görögország, Törökország és Spanyolország állnak az élen.
Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére

Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére 

A térség egyik legfontosabb látványossága vált elérhetetlenné, és ezzel együtt számos helyi vállalkozás és család megélhetése is veszélybe került.
Rendhagyó űrakció az osztrákoknál

Rendhagyó űrakció az osztrákoknál 

A Strauss-emlékév alkalmából a Kék Duna keringő digitális változatát elektromágneses hullámokra ültetve lőtték ki az űrbe.
Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában

Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában 

Romániában 2,5 százalékkal csökkent a turisták száma áprilisban.
Ajándék közösségi program Bécsben

Ajándék közösségi program Bécsben 

Bécs újabb lépést tesz az ifjúság bevonása és a társadalmi egyenlőség erősítése felé.
Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat

Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat 

A településvezető kedden aláírt rendelkezése a csaknem tizenkilencezer lakosú város történelmi központjára vonatkozik.
Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre

Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre 

Bár a magyarok többsége idén is készül nyaralni, a pihenés célja, hossza és gyakorisága már igen változatos képet mutat.
Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok

Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok  

A többség igyekszik a nyári pihenést úgy megszervezni, hogy a pénzügyi lehetőségek összhangban legyenek a nyaralási elképzelésekkel.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.