Az Egyesült Királyság 2015-ben lépett elő Magyarország második legfontosabb küldő piacává. A KSH 2015. évi végleges statisztikai adatai szerint a szigetország utazói 2014-hez képest 18,2%-kal több, összesen közel 891 ezer vendégéjszakát töltöttek el a hazai kereskedelmi szálláshelyeken. A legfrissebb, 2016. január-augusztusi statisztikai adatok is bíztatók: a kereskedelmi szálláshelyeken ebben az időszakban 651 ezer brit vendégéjszakát regisztráltak, ami a tavalyi rekord év után további 7,3%-os bővülést jelent.
Magyarország turisztikai kínálatát az MTÜ mellett 16 pulton 21 magyar társkiállító (szállodák, utazási irodák, programgazdák és desztinációs szervezetek) képviseli, köztük a főváros turisztikai marketingszervezete, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ, valamint a London-Debrecen közvetlen légi járat kapcsán a brit piaci kapcsolattartásban kiemelten érdekelt régió.
Magyarország nagyszabású turisztikai megjelenésének alkalmából kedden a WTM-re látogat Bienerth Gusztáv turizmusért felelős kormánybiztos, ahol részt vesz a magyar nemzeti stand hagyományos hivatalos fogadásán és a szerdán sorra kerülő UNWTO Ministers Summiton is.
A légiösszeköttetések elmúlt években tapasztalt dinamikus bővülésének köszönhetően a szigetország utazói leginkább Budapestet ismerik. Fővárosunk mind a fiatalabb, mint pedig a középkorú és idősebb párok körében továbbra is rendkívül népszerű. Leginkább a városnéző, kulturális, bor- és gasztronómiai, egészségturisztikai és konferenciaturisztikai kínálatunk vonzó számukra. A brit utazók jövő márciustól már Liverpoolból is közvetlenül érhetik el Budapestet, a Wizzair új, hetente kétszer közlekedő járatával.
A Magyar Turisztikai Ügynökség új turisztikai márkastratégiájával 2017-ben arra összpontosít, hogy prémium termékeinek újdonságaival minél több magas költésű utazót szólítson meg, és ösztönözzön, hogy Magyarországot válassza úti célul.